Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-05@20:37:35 GMT

ادامه اعتراضات مردم کشمیر به قتل «عاصفه»

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۷۱۵۸

ادامه اعتراضات مردم کشمیر به قتل «عاصفه»

به گزارش  جهان نيوز به نقل از تسنیم ، در حالی‌که سه ماه از قتل و تجاوز به عاصفه دختر هشت ساله کشمیری می‌گذرد، دولت هند همچنان از مجازات نظامیان که این جنایت فجیع را به بار آورده‌اند خودداری می‌کند.مسلمانان ساکن منطقه آزاد کشمیر در اعتراض به این رفتار دولت هند دست به تظاهرات زده و خواستار دستیگری و مجازات عاملین این حادثه تلخ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکی است هزاران نفر از مردم کشمیر در حالی که پلاکاردهایی اعتراض آمیز به دست داشتند به رفتار نظامیان هندی در کشمیر اشغالی اعتراض کردند.

معترضین از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی مرتبط خواستند تا هرچه سریعتر به این مشکل ورود کرده و از نقض بیشتر حقوق بشر در کشمیر ممانعت کنند.گفتنی است دختران کشمیری نیز با بستن سربندی سیاه رنگ که روی آن عباراتی در حمایت از آصفه نوشته شده بود اعتراض خود را به رفتار وحشیانه نظامیان هندی نشان دادند.

مردم کشمیر معتقدند اگر عدالت در مورد پرونده قتل این دختر هشت ساله اجرا نشود سایر مناطق مسلمان نشین در بخش اشغالی کشمیر نا‌امن‌تر از گذشته خواهند شد، زیرا هندوهای متعصب جرات تجاوز به نوامیس مسلمانان را در خود حس خواهند کرد.

عاصفه دختر هشت ساله کشمیری سه ماه پیش به صورت ناگهانی مفقود شده و یازده روز پس از گم شدنش، جنازه او که به شدت کوبیده شده بود در یک معبد متعلق به هندو مذهب‌ها پیدا شد.گزارش پزشکی قانونی نشان می‌داد که این دخترک بارها مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته و به بدن او مواد مخدر قوی تزریق شده است.

در ادامه تحقیقات مشخص کرد 6 نظامی هندی عاملین این جنایت هستند ولی دولت هند پس از اعتراض هندوها این نظامیان را آزاد کرده و پرونده را مختومه اعلام کرد.ارتش هند طی 28 سال اخیر 98 هزار نفر را در منطقه اشغالی کشمیر به قتل رسانده و به بیش از ده هزار بانوی کشمیری تجاوز کرده است.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته، سه هفته قبل از رای‌گیری در منطقه آنانتنگ پونچ در جامو و کشمیر، تروریست‌ها به کاروان نیروی هوایی هند (IAF) حمله کردند، در این تهاجم یک سرباز جان باخت و چهار نفر زخمی شدند.

پونچ بخشی از حوزه انتخابیه پارلمانی آنانتنگ-راجوری است که در مرحله ششم در ۲۵ می (۵ خرداد) به پای صندوق های رای می رود.

مقامات محلی گفتند: چهار تروریست در شامگاه شنبه به سمت خودروهای نیروی هوایی ارتش هند تیراندازی و پنج پرسنل امنیتی را زخمی کردند و یکی از سربازان در یک بیمارستان جان باخت.

نیروی هوایی هند اعلام کرد پس از این حمله، عملیات جست‌وجو و تحقیقات در منطقه توسط واحدهای نظامی محلی در حال انجام است و مسیر عبور نیروهای نظامی امن شده است.

این حمله تروریستی حوالی ساعت ۶:۱۵ بعد از ظهر زمانی رخ داد که نیروها از جرانوالی به ایستگاه نیروی هوایی باز می‌گشتند.

مقامات مظنون به دست داشتن در این حمله، همان گروه تروریستی هستند که در ۲۱ دسامبر سال گذشته (۳۰ آذر ۱۴۰۲) به نیروهای هندی حمله کرده و چهار سرباز را کشته و سه نفر را دیگر را مجروح کرده بودند.

مقامات هندی گفتند: گمان می رود که تروریست‌های مسلح به تفنگ های تهاجمی AK، به جنگل های مجاور فرار کرده باشند. نیروهای کمکی ارتش و پلیس به منطقه اعزام، عملیات جست‌وجو و محاصره گسترده برای ردیابی و خنثی سازی تروریست ها آغاز شده و تا کنون تماسی با تروریست های فراری صورت نگرفته است.

منطقه مرزی پونچ به همراه راجوری در مجاورت آن، دو سال گذشته شاهد حملات تروریستی بزرگ بوده است که نشان دهنده بازگشت فعالیت های تروریستی به منطقه‌ای است که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ آرام بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • فیلم| ادامه اعتراضات دانشجویان کالیفرنیا
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین نشان از عدم پایبندی مدعیان حقوق بشر به آزادی است
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین