Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیدا شدن فرد بیهوش در پشت خوابگاه بعثت دانشجویان را،نگران امنیت فضای خوابگاه نگران کرده است.

با کشف مردی معتاد که به دلیل مصرف متادون در پشت خوابگاه بعثت دانشگاه بوعلی همدان از هوش رفته بود پای پلیس و اورژانس به دانشگاه بوعلی کشیده شد. این مساله سبب شد مدتی شایعات در بین دانشجویان رد و بدل شود که مدیر حراست دانشگاه بوعلی با شفاف سازی این مساله جلوی شایعات منتشر شده را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 مدیر حراست دانشگاه بوعلی سینا، گفت: فرد بیهوش رؤیت شده در محوطه پشت خوابگاه بعثت با دانشگاه مرتبط نیست. حوالی ساعت۱۱ روز جمعه ۳۱ فروردین ۹۷، گشت دانشگاه، مردی را در محوطه پشت خوابگاه دخترانه بعثت، درحالی که بیهوش بر زمین افتاده بود، رؤیت کرد و پس از اطمینان از بیهوش بودن وی، به اورژانس و همچنین نیروی انتظامی اطلاع داده شده و آن‌ها پس از حضور در محل و معاینه شخص موردنظر، مشخص کردند که وی مواد حاوی متادون مصرف کرده است و در اثر همین مطلب بیهوش شده است.

وی خاطرنشان کرد: پرسنل اورژانس، پس از تزریق دارو‌های مخصوص، شخص مورد نظر را به هوش آورده و سپس به بیمارستان جهت ادامه مراحل رسیدگی و درمان منتقل کردند.

مدیر حراست دانشگاه بوعلی سینا تأکید کرد: موضوع شخص مذکور هیچگونه رابطه‌ای با دانشگاه بوعلی سینا ندارد و موضوع وی برای پیگیری در نیروی انتظامی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا نیز که شایعه کشف جسد یک دانشجوی دختر را در پشت محوطه خوابگاه بعثت این دانشگاه را شنیده بود این خبر را تکذیب کرد و گفت:. روز گذشته انتظامات خوابگاه دخترانه بعثت متوجه بیهوش شدن فردی در پشت محوطه این خوابگاه شده بودند. با حضور پلیس، اورژانس و حراست دانشگاه مشخص شد فرد مورد نظر که یک آقا بوده، به علت مصرف بیش از حد قرص متادون بیهوش شده است.

یعقوب محمدی‌فر با تأکید بر اینکه این فرد که دانشجو نبوده، فوت نکرده و صرفا به علت مصرف بیش از حد قرص به اغما رفته بود، یادآور شد: بیش از ۲۰ هکتار از اراضی دانشگاه مالک خصوصی دارد و پشت محوطه خوابگاه بعثت نیز شامل همین اراضی است.

محمدی‌فر تأکید کرد: محوطه اصلی خوابگاه بعثت دارای حصار داخلی، دوربین‌های کنترلی و نیرو‌های انتطاماتی است، اما قسمت خارجی محوطه خوابگاه به علت خصوصی بودن ملک دیوارکشی نشده است که ابتدا باید اراضی موردنظر تملک شود سپس حصارکشی لازم در این محوطه انجام گیرد.

وی مشکلات مالی دانشگاه را مهمترین عامل تملک نشدن این اراضی عنوان کرد و گفت: در صورت تأمین منابع مالی، تملک اراضی صورت گرفته و دیوارکشی انجام خواهد شد.

محمدی‌فر با بیان اینکه علت حضور این شخص بیهوش شده در این محوطه هنوز معلوم نیست و فعلا نسبت به مالک بودن ایشان اطمینان نداریم، خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد مالک‌های خصوصی در دانشگاه بوعلی، حراست این دانشگاه مجبور به صدور کارت ورود برای ۱۰۰ نفر از این افراد شده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه خوابگاه بعثت بدون حصار نیست، افزود: هیچ مشکلی در زمینه امنیت دانشجویان نداریم و نباید دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها دچار واهمه شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی رسانه‌های غیررسمی با انتشار اخبار کذب در این‌باره به موضوع دامن زده‌اند، اظهار کرد: از کانال‌های قانونی علیه این افراد اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این رسانه‌ها متأسفانه با انتشار این اخبار موجب ایجاد رعب و وحشت در میان دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها شده‌اند چرا که تعهد اخلاقی لازم را ندارند و به علت همین صادقانه نبودن اخبار اعتبار خود را از دست خواهند داد.

سینا امیری مسول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار دانشجو گفت: محوطه دانشگاه بوعلی بسیار بزرگ است و اصولا ورود و خروج در آنجا مشکلی ندارد. در واقع ورود و خروج به محوطه دانشکده‌ها کنترل می‌شود، اما تا به حال ورود و خروج به محوطه دانشگاه محدودیتی نداشته است.

وی در ادامه افزود: مساله دیگر این است که محیط دانشگاه باز است و در پشت دانشگاه صد‌ها هکتار باغ وجود دارد که همین مساله کنترل رفت و آمد‌ها به دانشگاه را با مشکل روبر کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی در ادامه افزود: وقوع چنین اتفاق‌هایی کمی حساسیت‌ها را بالا می‌برد و در واقع مسولان دانشگاهی باید تدابیری بیندیشند که رفت و آمد افراد غیر غیر کنترل شود و ما دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در دانشگاه نباشیم.

از سوی دیگر باید بحث باغ‌های اطراف دانشگاه بررسی شده و حفاظ‌های مناسب برای جدا سازی آن از محوطه دانشگاه تعبیه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۷۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت برنامه‌ها در دانشگاه فرهنگیان کافی نیست

نماینده مردم شهرکرد،بن،سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان پیشرفت برنامه‌های کنونی در تربیت معلم لازم است اما کافی نیست و برای بعضی از مسئولان ملی و استانی که درک صحیحی از دانشگاه فرهنگیان ندارند باید احساس تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، احمد راستینه شامگاه _پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت_ در نشست با هیئت علمی، کارکنان و ریاست دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تنها راه کاهش معضلات نظام تربیتی، تربیت معلم است و این دانشگاه فرهنگیان است که در خط مقدم قرار دارد.

وی افزود: میزان پیشرفت برنامه‌های کنونی در تربیت معلم لازم است اما کافی نیست و برای بعضی از مسئولان ملی و استانی که درک صحیحی از دانشگاه فرهنگیان ندارند باید احساس تأسف کرد.

نماینده مردم بن، سامان، شهرکرد و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه راهبرد اهمیت فرهنگ در چندین سال اخیر در بودجه دولت افزایش پیدا کرده است به طوری که بودجه بخش فرهنگی به سه درصد افزایش پیدا کرده است.

راستینه تصریح کرد: در سال‌های گذشته شاهد کم توجهی به فعالیت‌های تربیتی در آموزش‌وپرورش بوده‌ایم اما امروز اعتباراتی غیر از ردیف‌های اختصاصی به برنامه‌های تربیتی اختصاص پیدا کرده است اما این توجه هنوز به حد کفایت نرسیده است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود هیئت امنا دانشگاه فرهنگیان استان به طور جدی پیگیر حل مسائل و مشکلات این دانشگاه در خصوص فضا، امکانات، تجهیزات و زیر ساخت‌ها باشند تا این دانشگاه در سال تحصیلی جدید با مشکلات کمتری پذیرا دانشجو معلمان جدیدالورود باشد.

نماینده مردم بن، سامان، شهرکرد و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود معلم در سالیان گذشته خاطر نشان کرد: در سال جاری با توجه به هماهنگی‌ها و پیگیری‌هایی که در سطح مجلس شورای اسلامی در خصوص مسئله نیرو انسانی و جذب آموزش و پرورش شده است این امید را می‌دهیم که شاهد تشکیل کلاس‌های درس با کمترین مشکل باشیم همچنین خوشبختانه مجوز استخدام ۷۰ هزار معلم جدید از سازمان اداری و استخدامی گرفته شده است که نشان دهنده اراده مسئولین نظام در خصوص حل مشکل کمبود معلم و کلاس‌های خالی از معلم است.

کد خبر 750216

دیگر خبرها

  • «بهاربد»؛ جشنی قدیمی‌تر از بعثتِ زرتشت
  • گواردیولا: هنوز هم عاشق بایرن مونیخ هستم!
  • اطلاعیه دانشگاه بوعلی‌سینا در حمایت از دانشجویان حامی فلسطین
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • پیشرفت برنامه‌ها در دانشگاه فرهنگیان کافی نیست
  • فیلم| تحصن دانشجویان دانشگاه منچستر در انگلیس برای همبستگی با غزه در محوطه دانشگاه
  • پلیس لس‌آنجلس با تمام قوا آماده سرکوب دانشجویان معترض شد
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • پلیس لس‌آنجلس با تمام قوا خود را برای سرکوب دانشجویان آماده کرد
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است