Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-26@17:11:15 GMT

منطقه شکار ممنوع کوه سیاه استان بوشهر پایش شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۷۳۸۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با همکاری سمن‌ها منطقه شکار ممنوع کوه سیاه پایش شد.

به گزارش جنوب نیوز، حسین دلشب صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حفاظت و حراست از محیط زیست یک وظیفه عمومی است و شاهد مشارکت گسترده مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های سمن‌ها یکی از مهمترین اولویت‌های اداره کل محیط زیست استان بوشهر در اجرای برنامه‌ها است،‌ تصریح کرد: تلاش ویژه‌ای داریم تا جوامع محلی را برای حفاظت از طبیعت و حیات وحش آن مورد حمایت قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: منطقه شکار ممنوع کوه سیاه با وسعت ۵۰ هزار هکتار و دامنه ارتفاعی از ۴۸۰ تا هزار و ۶۴۰ متر از سطح دریا در موقعیت شهرستان دشتستان و شهرستان دشتی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: پوشش گیاهی منطقه شکار ممنوع کوه سیاه شامل بنه، بادام کوهی، کلخونگ، انجیر کوهی و .... و حیات وحشی از جمله کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، سمور سنگی و... است.

دلشب با اشاره به پایش  منطقه شکار ممنوع کوه سیاه با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از طبیعت کوه سیاه بوشکان همکاری خوبی در این راستا در پایش منطقه داشته است.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع شدن صید ماهی مرکب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ بیژن ساسانی پور گفت: با توجه به بررسی‌های میدانی صورت گرفته از سوی کارشناسان بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده میگوی کشور، و به منظور حفظ ذخایر مولدین ماهی مرکب و همینطور بازسازی ذخایر آنها برای سال‌های آینده، صید ماهی مرکب در آب‌های استان بوشهر ممنوع است.

وی در ادامه از صیادان و تشکل‌های صیادی استان خواست در راستای اجرای هر چه بهتر ممنوعیت صید ماهی مرکب، از صید این نوع ماهی خودداری کنند.

ساسانی پور افزود: در این راستا نظارت کامل بر روند اجرا صدور مجوز صید انجام و یگان حفاظت منابع آبزیان با متخلفین برخورد خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • (ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی