Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سابق جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۴۷ میلیارد تومان به دلیل قطع آب رودخانه هیرمند به بخش کشاورزی پنج شهرستان شمال استان خسارت وارد شد. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان رضا نجفی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به عملکرد جهاد کشاورزی استان در مدت مدیریت خود اظهار داشت: برای تحقق یک هدف قطعاً داشتن برنامه‌ اصلی مهم و لازم است که در این راستا 22 سند راهبردی در کشاورزی سیستان و بلوچستان به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سابق جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: اکنون برنامه آبیاری تحت‌فشار برای 100 هزار هکتار از اراضی استان تهیه‌شده که 1000 میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته است. بر اساس این برنامه تا کنون 47 هزار هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

وی ادامه داد: طرح بی‌نظیر آبیاری دشت سیستان با لوله در مساحت 200 هزار هکتار برای آبیاری 46 هزار هکتار از اراضی شمال استان با اعتبار 3500 میلیارد تومان در حال اجرا است که بیش از 4 هزار نفر هم اکنون مشغول اجرای آن هستند.

نجفی در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای طرح انتقال آب به مزارع سیستان و مصرف بهینه آب، گفت: با بهره‌برداری صحیح این طرح به اهداف اصلی که شکوفایی دشت سیستان است، خواهیم رسید

مدیرکل سابق جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به منابع محدود آب در استان اشاره کرد و گفت: اکنون 1928 قنات در جنوب استان وجود دارد که موجب شده سیستان و بلوچستان به لحاظ تعداد قنات رتبه ششم کشور را داشته باشد.

وی افزود: ولی استان در بخش آبدهی قنات در رتبه هفتم کشور قرار دارد. از طرفی وابستگی کشاورزان استان به آب قنات زیاد است بطوریکه رتبه چهارم وابستگی به آب قنات کشور مربوط به استان است.

247 میلیارد تومان خسارت ناشی از قطع آب رودخانه هیرمند به بخش کشاورزی

نجفی درباره تولیدات کشاورزی استان گفت: در بخش کشاورزی با چالش‌های زیادی نظیر خشکسالی و کاهش بارندگی مواجه هستیم که همین موضع سبب شده که امسال در جریان قطع آب رودخانه هیرمند بیش از 247 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شود.

مدیرکل سابق جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در جنوب استان نیز خشکسالی و کاهش 79 درصدی بارندگی سبب شده تا 760 هزار  تن علوفه مرتع را از دست بدهیم که این موضوع یک چالش بزرگ برای استان است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی در بخش دامپروری که کمتر وابسته به آب است کارهای خوبی انجام داده است، بطوریکه ظرف سالانه تولید گوشت مرغ استان از 22 هزار تن در سال 1392 به 46 هزار تن در سال جاری رسیده است. همچنین تولید تخم‌مرغ نیز از 1500 تن در سال 1392 به بیش از 15 هزار تن در سال جاری رسیده است.

انتهای پیام/ ت

R7843/P1336/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان

سیستان و بلوچستان-  مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: عملیات پذیرش، اعزام و بازگشت عمره‌گزاران پس از گذشت ۹ سال از چهارم اردیبهشت‌ماه جاری در فرودگاه بین‌المللی زاهدان انجام خواهد شد.
خسروی بنجار افزود: عملیات پذیرش، اعزام و بازگشت عمره‌گزاران در قالب سه کاروان توسط شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با ۲۶۰ مسافر انجام خواهد شد.
وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۴ اردیبهشت بازه زمانی عملیات پذیرش و اعزام ۲۶۰ زائر سیستانی و بلوچستانی با سه کاروان و یک پرواز توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به بیت‌الله الحرام است. مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در ادامه با تأکید بر به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های اداره کل برای انجام عملیات عمره مفرده خاطرنشان کرد: پیش‌بینی و تمهیدات لازم برای ارتقای سطح کیفی و ارائه خدمات مطلوب به زائران در عملیات عمره مفرده ۱۴۰۳ به منظور کاهش ایستایی زائران با رعایت ملاحظات مربوط در دستور کار قرار گرفته است. منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • برگزاری دوره بازآموزی داوری برای ورزشکاران کوراش استان سیستان و بلوچستان
  • درخواست نماینده زابل از حاکمان افغانستان | حقابه ایران از رودخانه هیرمند را رهاسازی کنید؛ حق همسایگی این نیست