Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان گفت: هفته فرهنگی اصفهان در موزه هنرهای معاصر با برپایی چهار نمایشگاه پیگیری می‌شود. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ استانها اصفهان نظرات

مهدی تمیزی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در اصفهانبا اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در اردیبهشت‌ماه  اظهار داشت: موزه هنرهای معاصر اصفهان در ادامه سیاست‌های این مرکز مبنی بر اینکه موزه را از مجموعه گالری بودن خارج کند و سعی کند به رسالت خودش در برپایی نمایشگاه‌های بزرگ از افراد نامدار در سطح ملی و بین‌المللی استفاده کرده و یا از آثاری بهره ببرد که یک رویداد نو و معاصر در آن آثار شاهد باشم در اردیبهشت‌ماه چهار رویداد به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عصر روز 6 اردیبهشت ساعت 16.30 افتتاح گالری عکس‌های ایزابل اشراقی را شاهد خواهیم بود، عکاس نامدار فرانسوی ایرانی که بهتر است او را عکاس فرانسوی اصفهانی بنامیم که آثار او بیشتر در روزنامه‌های اروپایی منتشر می‌شود و جوایز زیادی را به دست آورده است.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان  با بیان این موضوع که نام این نمایشگاه «بازگشت به ریشه‌هاست» است، افزود: ایزابل اشراقی در اصفهان از پدری ایرانی و مادری فرانسوی به دنیا می‌آید و دو سال بعد تولد به مقصد فرانسه سفر کرده و حدود چند سال پیش به زادگاه خود بازگشته و عکاسی می‌کند. در این نمایشگاه ایزابل اشراق سعی دارد یک نوستالژی که در ذهن و باورش به امانت بوده است را برای تماشاگران به نمایش بگذارد. نمایش او با سخنرانی او و ایمان صفری روزنامه‌نگار افتتاح می‌شود.

وی به افتتاح نمایشگاهی به مناسب روز معمار اشاره کرد و گفت: جمعه 7 اردیبهشت از ساعت 14 تا 20 برنامه‌ای با عنوان گردهمایی طراحان و معماران برای اجرای اسکیس از دولت‌خانه صفوی برپا می‌شود. معماران و طراحان بر اساس فراخوانی که از 26 فروردین صورت گرفته درسایت و اپلیکیشن و یا به‌صورت حضوری در موزه هنرهای معاصر ثبت نام می‌کنند. 150 نفر از میان ثبت‌نام‌شدگان انتخاب شده و پس از پذیرش نهایی که به‌صورت حضوری در موزه هنرهای معاصر صورت می‌گیرد افراد پذیرش شده به 4 دسته تقسیم می‌شوند.

تمیزی اضافه کرد: هر گروه به همراه دو استاد معماری به یکی از نقاط دولت‌خانه برای انجام اسکیس می‌روند. این نقاط شامل موزه هنرهای معاصر و خیابان روبرو، میدان نقش‌جهان، کوچه‌های پشت مسجد جامع عباسی و کاخ هشت‌بهشت و پارک حوالی آن است. اسکیس قدیمی‌ترین دستاورد طراحان و معماران است و ما هر چه در دنیا سند تصویری از مبانی فرهنگی ازجمله معماری و طراحی لباس و صورت پیش از اختراع دوربین اساسی به‌صورت اسکیس ماندگار شده است.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان  با بیان این موضوع که به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان و روز معمار این برنامه برپا می‌شود، افزود: معماران دو ساعت فرصت دارند تا اسکیس‌ها را آماده کنند و پس از این زمان در برنامه سخنرانی شرکت خواهند کرد، پس از داوری به 5 نفر جوایزی اهدا می‌شود.

وی از برنامه‌ای به مناسب روز گرافیک در هفته نکوداشت اصفهان خبر داد و اظهار داشت: شنبه 8 اردیبهشت ساعت 16.30 افتتاحیه نمایشگاه پوسترهای طراحان آزاد به مناسبت روز گرافیک برگزار می‌شود که مجموعه‌ای از پوسترهای گالری طراحان آزاد است که در طول 10 سال گذشته منتشر شده است، این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تولید شده گرافیک در دوره ما است. سخنرانان این برنامه آریا کسایی و رسول کمالی هستند.

تمیزی گفت: 9 اردیبهشت ساعت 16.30 نمایشگاه «نکو رویان فرخار» افتتاح می‌شود، عکس‌های 16 عکاس از قاره‌های آسیا آمریکا اروپا و استرالیا که همگی با موضوع افغانستان بدون جنگ عکاسی کرده‌اند و این نمایشگاه به‌صورت دوره‌ای پس از اصفهان در کشورهای اطراف ایران و کشورهای اروپایی به نمایش درمی‌آید.

وی پیرامون شیوه برپایی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه گردان این برنامه فاطیما حسینی است و این افتتاحیه با سه سخنران پیگیری می‌شود، نماینده سفارت افغانستان، فاطیما حسینی و مرتضی رضوانی روزنامه‌نگار سخنرانان این برنامه خواهند بود.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگی سنه در گالری سوره این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسعد فرهادی شامگاه امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به نامگذاری ششم تا دوازدهم اردیبهشت به نام هفته فرهنگی سنه (سنندج)، اظهار کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف حامد شریعتی، شامل ۶۰ عکس قدیمی این شهر در اندازه ۷۰*۵۰ از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن اخیر گردآوری و در معرض نمایش علاقه مندان و پژوهشگران قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه‌های هفته سنه، ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام بوده، بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: بر اساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره‌مندی از تمام هنرها به‌ویژه هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام‌های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

به گزارش ایمنا، ششم اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است، به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

کد خبر 748508

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد