Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@18:30:25 GMT

نصب هزار دوربین روی البسه پلیس در سال ۹۶

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۸۰۴۱

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به ضرورت تجهیز تحت نظرگاه‌ها به دوربین و پایش تصویری رفتار متهم و مأمور گفت: تا پایان شهریور ماه همه تحت نظرگاه‌ها در کشور مجهز به پایش تصویری و دوربین خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سردار شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خصوص طرح تحول کلانتری ها گفت: یکی از موارد مهم در هر کلانتری موضوع تحت نظرگاه‌ها و مراکز نگهداری متهمان و مجرمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما این مشکل را داشتیم که در تحت نظرگاه ‌های پلیس باید می‌دیدیم چه اتفاقی می افتد اما نمی‌توانستیم به این موضوع دسترسی داشته باشیم.

شرفی گفت: بعضی وقتها سوال بود که آیا نظارت بر تحت نظرگاه‌ها هست یا خیر و به همین دلیل قرار شد تا این تحت نظرگاه‌ها تحت نظارت و پایش تصویری قرار گیرد از این جهت پروژه نصب دوربین شبکه ای در تحت نظرگاه‌ها آغاز شد.

رئیس پلیس پیگیری ناجا گفت: امسال در 6 ماهه اول هیچ کلانتری و تحت نظرگاه بدون دوربین نخواهیم داشت و این باعث پایش رفتار هر فردی می‌شود حتی متهمی که هنوز جرمی برای وی ثابت نشده است.

وی همچنین درخصوص نب دوربین بر روی البسه پلیس نیز گفت: نصب دوربین بر روی البسه مأموران پلیس هم از اهمیت بالایی برخوردار بود زیرا هم باعث کنترل رفتار مأمور می شد و هم بررسی رفتار متهم و مجرم.

سردار شرفی ادامه داد: برای مدیریت صحنه جرم و رفتار متهم و مأمور دوربینی بر روی البسه مأموران نصب شد تا هر لحظه از فعالیت های مأمور را پایش کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: در فاز اول 1000 دستگاه دوربین در سال 96 خریداری و واگذار شد و در تهران و مشهد و اصفهان و تبریز و ارومیه و فرودگاه امام از آن استفاده می‌کنیم.

وی افزود: امسال قصدمان این است که تعداد این دوربین های البسه به بیش از 2 هزار مورد برسد. تا برای هر دو طرف شرایط بهتری ایجاد شود.

سردار شرفی خاطرنشان کرد: ما خروجی بسیار خوبی از این دوربین ها گرفته ایم وقتی دو طرف دعوا به یک محکمه رفته اند براساس تصاویر این دوربین ها هر دو راضی بوده اند.

وی ادامه داد: ما از نظر کمیت عدد پلیس با مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین است یعنی ما فقر نیروی انسانی داریم و حتی این موضوع در حوزه میزان کلانتری ها هم هست و در برخی موارد گفته شده است که باید 4 هزار کلانتری اضافه کنیم. اما باید بپرسیم امکان افزایش این تعداد کلانتری را داریم؟

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: ما طرحی دادیم برای میانبر برای افزایش کمیت پلیس و آن هم توانمند سازی واحد های سیار پلیس هست.

منبع: فارس

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعزیر قاچاقچی البسه در نهبندان

محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: پرونده البسه خارجی قاچاق به ارزش ۸۱ میلیون و ۶۳۸ در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان نهبندان رسیدگی شد.

او افزود: شعبه پس از بررسی اوراق و محتویات پرونده، اخذ استعلام‌های لازم و عدم ارائه مدارک گمرکی توسط متهم، تخلف انتسابی را محرز دانسته و علاوه بر ضبط کالای کشف شده متهم را به پرداخت ۲۲۴ میلیون و ۹۱۶ هزار ریال جریمه محکوم کرد.

بیشتر بخوانید

قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد

 محدثی نژاد بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان محموله را در هنگام بازرسی از یک دستگاه اتوبوس کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند
  • مایکروسافت استفاده از هوش مصنوعی برای پلیس آمریکا را ممنوع کرد
  • کشف البسه قاچاق در شهرستان خوسف
  • سارقان مدرسه در دام پلیس
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • مفقود شدن دو کوهنورد در ارتفاعات قله نظرگاه داورزن
  • ببینید | رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با یک دانشجو
  • رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با یک دانشجو + فیلم
  • تعزیر قاچاقچی البسه در نهبندان