Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: برای نخستین بار در استانهای مرزی شمال غرب کشور (کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی) از پلنگ ایرانی که دو بز اهلی شکار کرده بود حین تغذیه از لاشه بزها در پاوه تصویربرداری شد.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، روز ۲۴ فروردین سال جاری یکی از دامداران طی تماس با اداره محیط زیست پاوه اعلام کرد بر اثر حمله یک جانور وحشی دو بز اهلی متعلق ازبین رفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه در این باره گفت: به دنبال این حادثه Incident اکیپی از نیروهای محیط زیست و یک گروه مستندساز عازم منطقه مربوطه شده و با راهنمایی دامدار زیان دیده به محل حضور لاشه بزها رسیدند.

محمد اخگرزاده اظهار داشت: نیروهای محیط زیست پس از بررس آثار و علائم بجا مانده در محل، جهت تشخیص جانور مهاجم اقدام به تعبیه دوربین تله ای در مقابل لاشه بزها نموده و محل را ترک نمودند.

در بازبینی تصاویر ثبت شده توسط دوربین تله ای مذکور تصاویر زیبایی از حضور یک پلنگ بالغ و تغذیه از لاشه بزها به ثبت رسید.

نکته جالب توجه اینجاست که فاصله زمانی تنظیم دوربین و ثبت نخستین تصویر از پلنگ کمتر از یک ساعت است که نشان می دهد پلنگ در نقطه ای در همان نزدیکی حضور داشته و منتظر دور شدن انسان ها برای تغذیه از طعمه اش بوده است.

با توجه به اثبات تلف شدن بزها بر اثر حمله پلنگ، پرونده ای جهت تعیین و پرداخت خسارت دامدار زیاندیده تنظیم و به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شده است.

در همین رابطه مستندی به نام مهاجرت به میدان مین به کارگردانی محمدرضا خوش فرمان در شبکه زاگرس کرمانشاه در دست ساخته می باشد. این مستند سینمایی در ۷۵ دقیقه به زندگی پلنگ در مناطق مرزی ایران، عراق و ترکیه و ۵ استان غرب ایران می پردازد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران تغذیه پلنگ تصاویر ایرانی کردستان عکس جوان دختر دادگاه حوادث تجاوز به دختر حوادث تهران وحشیانه تجاوز گروهی پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) غرش‌های بلند پلنگ ایرانی در صخره‌های دماوند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # پلنگ سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم
  • (ویدئو) غرش‌های بلند پلنگ ایرانی در صخره‌های دماوند
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان