Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-05@23:58:12 GMT

قربانی اسیدپاشی: روزی 100 بار با اسید می‌سوزیم

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۸۸۳۳

قربانی اسیدپاشی: روزی 100 بار با اسید می‌سوزیم

خرداد: یک فعال اجتماعی و قربانی اسیدپاشی خواستار نظام مند شدن عرضه و فروش اسید در کشور شد.

محسن مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره وقوع دو حادثه اسیدپاشی برای معصومه جلیل پور در تبریز و یک دانش آموز در اسلام آباد غرب در یک ماه اخیر اظهارکرد: متاسفانه در یک ماه گذشته شاهد وقوع دو حادثه اسیدپاشی در دو نقطه از کشور بودیم که حوادث دردناکی هستند و برای ما که خودمان نیز قربانی اسیدپاشی شده‌ایم دردی مضاعف داشت چراکه ما خودمان این دردها را با گوشت و جانمان احساس کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه متاسفانه اسید به سلاح بدل شده است، گفت: در بین اسیدپاش‌ها افرادی وجود دارند که در یک لحظه تصمیم به این اقدام جنون آمیز گرفته و مدتی بعد از ارتکاب جرم هم از تصمیم خود پشیمان شده اند، اگر اسید به راحتی در معرض استفاده این افراد قرار نداشت، قطعا با فروکش شدن هیجانات و احساسات آنان، تصمیمشان نیز به اسیدپاشی تغییر می‌کرد.

این قربانی اسیدپاشی با اشاره به حادثه اسیدپاشی که برای خودش رخ داده است، خاطرنشان کرد: فردی که روی من اسیدپاشید به خاطر حسادت و چشم و هم چشمی این کار را انجام داد، او به مدت سه روز به ناصرخسرو رفته و هربار یک لیتر اسید می خرید و پنهان می‌کرد تا در فرصت مناسب روی من بپاشد، این فرد اگر امکان تهیه اسید را به راحتی نداشت، قطعا نمی توانست دست به چنین کاری بزند.

مرتضوی با بیان اینکه تمام قربانیان اسیدپاشی با یک دیگر هم درد هستند، تصریح کرد: اسید فقط یک بار ما را نسوزاند، ما روزی 100 بار با اسید می سوزیم و این اسید هر روز ما را می کشد، درد ده ها عمل جراحی را به جان خریده ایم اما دیگر دلمان نمی‌خواهد فرد دیگری به جمع قربانیان اسیدپاشی اضافه شود، اگر می‌گوییم خرید و فروش اسید محدود و نظام مند شود، برای خودمان نیست برای نگرانی از افرادی است که ممکن است فردا به جمع ما اضافه شوند و چه بسا اگر زودتر چنین اقدامی انجام شده بود، امروز دیگر معصومه جلیل پور دچار چنین حادثه ای نمی شد.

وی با اشاره به برخی از کشورهای توسعه یافته اظهارکرد: در بسیاری از نقاط دنیا خرید و فروش اسید قانونمند و با نظارت انجام می‌شود و بنابراین اگر ما خواستار چنین محدودیتی هستیم اینطور نیست که بدون پشتوانه چنین مساله ای را مطرح کنیم، بلکه موارد موفق آن را در بسیاری از کشورها دیده ایم.

مرتضوی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد که حتی یک نفر نیز به جمع قربانیان اسیدپاشی اضافه شود، گفت: نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی خوب است پیگیر این مساله باشند ما با برخی از آنان دیدار کرده ایم و آنها از وضعیت ما ابراز ناراحتی کرده اند اما اگر بناست اقدام عملی انجام شود باید نسبت به ایجاد محدودیت و افزایش نظارت در خرید و فروش اسید اقدامات جدی صورت بگیرد.

برچسب ها: اسیدپاشی ، حوادث ، اسید

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است

علی بخش شجاعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در سطح استان ۹ مرکز خرید راه اندازی شده که از این تعداد ۲ مرکز خرید گندم و کلزا متعلق به کهگیلویه است

وی با بیان اینکه تجهیزات لازم در مراکز خرید فراهم شده است، خاطر نشان کرد: کشاورزان در مورد تحویل محصول مازاد بر مصرف خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

مدیرکل تعاون روستایی استان تاکید کرد: سعی بر آن است در جهت رفاه حال کشاورزان مراکز خرید در کهگیلویه به صورت شبانه روزی فعال شود.

شجاعی با اشاره به ثبت اراضی کشاورزان در سامانه کشت خاطر نشان کرد: به کشاورزانی که قرارداد خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند به ازای هر تن از مزرعه تا مرکز خرید مبلغ میزان ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: تشویقی در نظر گرفته شده به ازای هر تن به فردی تعلق می‌گیرد که محصول خود را بنام خود در سامانه کشت قراردادی ثبت کند.

کد خبر 6097712

دیگر خبرها

  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • غذای پزشکی تولید شد
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش | حمله قاتل با اسید به پلیس
  • تهیه «غذای پزشکی» از امول ژل‌های حامل لیپاز پانکراسی
  • هجدهمین یادواره شهدای روستای جعفر آباد رفسنجان
  • روزی به فرزندانم می‌گویم کنار کروس بازی کردم
  • نامگذاری روزی به نام یک شهر برای اولین بار در شیراز انجام شد