Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیهان نوشت: به گزارش رجانیوز، روحانی در مراسم روز ارتش و در حالی که برادر و برادر معاون اولش متهم فساد مالی هستند، با طعنه و کنایه علیه سپاه حرف زد و این در حالی است که او قبلا نیز چندین بار به اتهام‌پراکنی و سیاه‌نمایی علیه سپاه پرداخته است.

طعنه به سپاه در پوشش دفاع از ارتش در حالی است که روحانی زمانی دنبال انحلال ارتش بود و شهید چمران با او مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماجرا از این قرار است که حسن روحانی در یکی از جلسات مجلس خواستار انحلال نیروهای ویژه نوهد ارتش می‌شود. پس از این سخنان وزیر دفاع وقت یعنی دکتر مصطفی چمران در سخنان خود استدلال‌های متفاوتی را در پاسخ به درخواست این انحلال بیان می‌کند. حسن روحانی در جلسه مورخ 23 تیر 1359 مجلس می‌گوید: در اینجا خوشبختانه آقای چمران مسئول وزارت دفاع هم تشریف دارند، مسئله را مطرح می‌کنم. راجع به نیروهای مخصوص ارتش (نوهد) بارها به مسئولان پیشنهاد شده که این نیرو را منحل اعلام کنند و اینها خطرناک هستند و متاسفانه توجه نشد و در این کودتا هم نقش عظیمی را آنها داشتند. البته در میان آنها هم افراد صالحی وجود دارند که آنها باید بمانند.

دکتر مصطفی چمران در پاسخ این سخنرانی می‌گوید: دوست عزیز ما آقای دکتر روحانی مسئله‌ای را مطرح کردند که تیپ «نوهد» را منحل کنید. یکی از مشکلات بزرگ همین جاست که تیپی را که بهترین رزمندگان ما هستند، منحل کنیم. آنها را بیرون بریزیم، آن وقت این تعدادی را که بیرون ریختیم، اینها چه خواهند کرد؟ کجا خواهند رفت؟ آیا به دشمن می‌پیوندند؟ نمی‌پیوندند؟ با آنها باید چگونه معامله کرد؟ آیا صحیح است که بهترین رزمندگان را دور بریزیم؟ برای اینکه احتمالا یک دهم آنها به دشمن بپیوندند. یا بهتر است آنها را تحت کنترل خود داشته باشیم.

(حجت‌الاسلام حسن روحانی: انحلال به معنای اخراج نیست، می‌شود آنها را به واحدهای دیگر منتقل کرد.)

دکتر مصطفی چمران: به هر حال من تعجب می‌کنم که جناب آقای دکتر روحانی خودشان دست‌اندرکار ارتش هستند و در سازمان سیاسی و ایدئولوژیک ما بزرگترین نقش را پیدا می‌کنند و به این مشکلات آگاهی کامل دارند. ... مسئله مهمی که از نظر نظامی باید به عرض دوستان برسانم، این است که دشمن همیشه و همه جا قادر است کودتایی به راه بیندازد. خریدن پنج افسر یا 20 افسر برای دشمن با قدرت پول کار ساده‌ای است.

شما اگر ارتش صدر اسلام را هم در نظر بگیرید، دوست عزیز من جزء عده انگشت‌شماری افراد دیگر بودند، آن چنانکه باید و شاید رسالت مقدس نبی‌اکرم را درک نکرده بودند آنها هم تعدادشان از انگشتان دست تجاوز نمی‌کرد، بنابراین مسئله مهم استراتژیک که برای ما مطرح است اینکه زمینه برای کودتا وجود نداشته باشد و مسئله‌ای را که از نظر نظامی در حال حاضر می‌خواهم عرض کنم این است که زمینه برای کودتا نیست.

به فرض اینکه 20 نفر از تیپ نوهد بخواهند کودتا کنند 120 نفر در مقابل آنها می‌ایستند. اگر فرماندهی بخواهد هواپیما را همان طور که امام امت فرمودند به هوا ببرد، پس از مدتی بنزینش تمام می‌شود و باید بنشیند. هنگامی که زمینه برای کودتا نیست، درجه‌داران و افسران و... با 20 نفر افسر همکاری نکنند کودتایی در نمی‌گیرد.

در حال حاضر در ارتش ما زمینه برای کودتا وجود ندارد. این ارتشیان ما اطاعت نخواهند کرد و زیر بار نخواهند رفت. نه فقط ملت ما علیه آنها خواهد جنگید، بلکه ارتشیان هم خواهند جنگید.

مسئله‌ای را که می‌خواهم به عرض شما برسانم، این است که این ارتش با تمام هجوم و حمله‌ای که به آن می‌شود، ارتشی نبود که با ملت ما بجنگد. پیروزی انقلاب ما در سایه این حقیقت بود که ارتش به ملت ما پیوست و نجنگید. یک ارتش 500 هزار نفری اگر می‌خواست با ملت بجنگد، میلیون‌ها کشته می‌دادند نه 60 هزار نفر، نه 70 هزار نفر. ارتش به ملت پیوست و طاغوت احساس کرد که این وفاداری به منفعت طاغوت نیست، پس گریخت. بنابراین ارتشی است که اکثریت مطلق، به نفع ملت و به نفع انقلاب ما است.

در این ارتش است که من با کمال جرات و جسارت در پشت آنها نماز خوانده‌ام و نماز می‌خوانم. بد نیست از یکی از افسران پاک در اینجا اسم ببرم به نام سرگرد صیاد شیرازی که هم‌اکنون به فرماندهی عملیات غرب منصوب شده است و یک سرگرد است و رئیس‌جمهور هم دستور فرمودند که به او دو درجه بدهند که سرهنگ بشود. این افسری است که در روزگار گذشته در سردشت همراه من بود و ]شاید[ در پاکی و تقوا و ایمان و شجاعت و هر چه بخواهید از این کسانی که در اینجا نشسته‌اند تبحر زیادتری داشته باشد. چنین کسانی به فرماندهی قابل قبول همگان در این کشور است. چنین افسران پاکی که مورد قبول همگان هستند، به مسئولیت گماشته شدند.

یادآور می‌شود نثار طعنه و کنایه چندباره به سپاه پاسداران در حالی است که این نهاد انقلابی، آماج دشمنی‌های جبهه استکبار قرار دارد؛ هم در حوزه نظامی و هم در زمینه تحریم.

برچسب ها: سپاه ، روحانی ، روز ارتش

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه

آفتاب‌‌نیوز :

طبق اعلام روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و و پایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیرو‌های مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیرو‌های مسلح که با تدبیر شایسته و همافزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: به دلاور مردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیرو‌های مسلح را میسر ساختهاند، صمیمانه قدردانی میکنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....
  • فیلم| شلیک توپخانه ارتش سریلانکا در مراسم استقبال از رئیسی
  • تجلیل دانش آموزان از عملیات سپاه پاسداران
  • اگر سپاه نبود، ایران تاکنون صدپاره شده بود!
  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس