Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:05:05 GMT

دعوت به اتحاد از نتایج اصلی مسابقات بین‌المللی قرآن است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۸۹۴۶

دعوت به اتحاد از نتایج اصلی مسابقات بین‌المللی قرآن است

«مصطفی اصفهانیان»، نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دعوت به اتحاد را از نتایج اصلی مسابقات بین المللی قرآن عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «مصطفی اصفهانیان» متولد ۱۳۶۳، شهرستان کاشان است که از چهارده سالگی به حفظ قرآن روی آورد و توانست در مدتی کمتر از سه سال، کل قرآن کریم را زیر نظر استادش مجید عربی حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مسابقات متعددی در سطح کشوری و بین‌المللی شرکت کرده و رتبه‌هایی را به دست آورده است که مهم‌ترین آنها رتبه ممتاز مسابقات سراسری ارومیه و پنج مرتبه رتبه دوم در مسابقات سراسری و دو رتبه بین‌المللی نیز دارد؛ رتبه دوم مسابقات بین‌المللی اندونزی و رتبه سوم مسابقات بین‌المللی تونس.

پنماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ  سی و پنجمین مسابقات بین المللی قرآن در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این دوره از مسابقات گفت: از سال ۷۷ حفظ قرآن را آغاز کردم و از همان سالها زیر نظر حاج مجید عربی از اساتید برتر شهرستان کاشان در رشته حفظ را آغاز کرد و توانستم بمدت دو سال و هشت ماه قرآن را حفظ کنم.

اصفهانیان در ادامه افزود: در مسابقات متعددی شرکت کرده‌ام در سال ۸۵ در مسابقات کشوری تونس، رتبه سوم را بدست آوردم. سال ۸۹ در کشور اردن و در سال ۹۳ در مسابقات کشور اندونزی رتبه سوم را کسب کرده و امسال نیز  مسابقات بین المللی قرآن را در ایران تجربه خواهم کرد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی علی‌الخصوص در رشته حفظ از سطح بالایی برخوردار است و در مسابقات بین المللی  ایران حفاظ برتر جهان اسلام در آن شرکت می‌کنند.

وی در خصوص پیش‌بینی نتایج مسابقات ادامه داد: امیدوارم  از نام و آبروی جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم  و رتبه‌ای در شان نظام اسلامی خود کسب نمایم و با توجه به داوران ایرانی و خارجی مطرحی که در این دوره هستند زمینه‌ای سالم برای رقابت خواهیم داشت.

اصفهانیان در خصوص شعار «یک کتاب،یک امت» و نقش آن در همبستگی ملت‌ها اظهار کرد: قرآن می فرماید« واعتصمو بحبل الله جمیعا و اتفرقوا» یعنی تمام امت اسلامی را  دعوت به اتحاد و یکپارچگی می‌کند و تا وقتی این اتحاد و یکپارچگی در بین امت اسلامی وجود داشته باشد، دشمنان اسلام کمتر می توانند طمع داشته باشند به بلاد مسلمین و جامعه اسلامی دست درازی کرده و آنها را مورد تعرض قرار دهد.

این حافظ قرآن در خصوص حفظ خود تصریح کرد: حفظ قرآن، جوشش درونی است یعنی ابتدا باید خداوند توفیق دهد که انسان در محضر آیات الهی باشد و بتواند با قرآن انس پیدا کند و قلبش آماده شود برای اینکه آیات الهی را در درون خویش جای دهد. بنابراین دوستانی که می‌خواهند در عرصه حفظ قرآن گام بردارند، حتماً باید ابتدا یک خودسازی انجام دهند و قلب خودن را از هرگونه آلودگی پاک کنند تا سینه آنها بتواند جایگاهی برای آیات الهی باشد.

همچنین وی  زمینه حفظ قرآن را همت و پشتکار دانست و ادامه داد: اگر فردی می‌خواهد حافظ قرآن خوبی شود که علاوه بر خود، سایر افراد از حُسن حفظ آنها لذت ببرند باید طبق برنامه‌ای که با اساتید تنظیم می‌کند کار کند تا در زمینه حفظ قرآن موفق باشد، چرا که بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، حفظ قرآن مقدمه فهم قرآن است و ما برای اینکه بتوانیم فهم خوبی از آیات الهی داشته باشیم، چه بهتر این است که آیات قرآن را حفظ کنیم.

وی در خصوص فعالیت های قرآنی در جامعه افزود: هر مسئولی باید فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب‌العین خویش قرار دهد وقتی ایشان بر تربیت بیش از ۱۰ میلیون حافظ قرآن تأکید دارند بیانگر این است که حفظ قرآن باید جایگاه بهتری در کشور ما پیدا کند، البته این کار، مسئولیت یک شخص با یک ارگان نیست، بلکه مهم‌ترین کار و وظیفه را رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی برعهده دارند. رسانه ملی می‌تواند تأثیر بسزایی در ایجاد فرهنگ حفظ قرآن در میان مردم داشته باشد.

اصفهانیان در پایان در خصوص جایگاه حافظ قرآن در جامعه خاطر نشان کرد: شما فرض کنید یک حافظ‌کل که رتبه اول مسابقات بین‌المللی را کسب می‌کند از سیستم قرآنی کشور کنار گذاشته می‌شود، اما دیدگاه‌ها نسبت به قاری قرآن این‌گونه نیست و قاری قرآن بیشتر به جاهای مختلف دعوت شده و به محافل خارج از کشور نیز اعزام می‌شود. واقعاً اگر بخواهیم در میان جوانان ایجاد انگیزه کنیم که افراد بیشتری به سوی حفظ قرآن گام بردارند، لازم است که اهمیت بیشتری به حفظ قرآن و جایگاه حافظان قرآن داده شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج دونده در امارات اهمیت نداشت/ حاشیه‌ها را دور می‌کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک تمام ورزشکاران ایران برای رسیدن به این بازیها از ابتدای سال با حریفان خود رقابت را آغاز کردند. دوومیدانی که در المپیک لندن توانست برای نخستین بار مدال نقره را کسب کند یکی از رشته‌های پرامید برای کسب سهمیه المپیک است. در حال حاضر فرزانه فصیحی تنها دوومیدانی کار ایران است که سهمیه المپیک خود را قطعی کرده و حسن تفتیان، حمیده اسماعیل‌نژاد، مهدی صابری، مهدی پیرجهان و حسین رسولی در رنکینگ سهمیه حضور دارند و باید برای کسب ورودی این بازیها امتیاز خود را بالا ببرند.

قاسمعلی فیروزی مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی در گفت وگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت این ورزشکاران اظهار داشت: در حال حاضر مسابقات بین‌المللی دبی برگزار شد که از بین ورزشکاران المپیکی ما حمیده اسماعیل نژاد و حسن تفتیان در این رویداد حضور داشتند که اسماعیل نژاد موفق شد مدال برنز را کسب کند و تفتیان هم در جایگاه پنجم قرار گرفت.‌

عملکرد قابل قبول اسماعیل نژاد در دبی

وی افزود: مسابقات دبی اولین رویداد بین‌المللی در سال جدید بود که ملی پوشان ما شرکت کردند به همین خاطر نتیجه برای ما چندان اهمیت نداشت. عملکرد اسماعیل نژاد خوب بود و جایگاه سوم را به دست آورد و برای کسب سهمیه باید تلاش بیشتری داشته باشد. تفتیان شرایط خوبی برای سهمیه دارد تا حدودی می‌توان گفت ۹۹ درصد آن قطعی شده است و او صرفا برای حفظ این موقعیت تلاش می‌کند.

تفتیان راهی فرانسه شد

مدیر تیم‌های ملی با بیان اینکه سفرهای ورزشکاران المپیکی آغاز شده است، گفت: حسن تفتیان بعد از مسابقات دبی برای ادامه تمریناتش و شرکت در مسابقات راهی فرانسه شد. برای حمیده اسماعیل نژاد هم دنبال مسابقاتی هستیم که امتیاز های خوبی داشته باشد، شاید اسماعیل نژاد هم به مسابقات نیجریه و سنگال اعزام شود ولی همچنان پیگیر برنامه‌های او هستیم.


ادامه تمرینات رسولی در تهران

فیروزی اضافه کرد: حسین رسولی در تهران تمرین می‌کند و به زودی راهی مسابقات ازبکستان و سپس کره جنوبی خواهد شد تا در رقابت‌های قهرمانی پرتاب‌های شرکت کند. مسابقات قهرمانی کشور ایران و جام کازانوف از دیگر برنامه‌های این پرتاب‌گر تیم‌ملی است. مهدی پیرجهان نیز مسابقات قطر دارد هم رقابت‌های لیگ جهانی الماس را داریم و هم مسابقاتی که به صورت منطقه‌ای در قطر برگزار خواهد شد که در کنار پیرجهان، سبحان احمدی هم در این مسابقات حضور پیدا خواهد کرد.

صابری راهی نیجریه می‌شود

او در ادامه با اشاره به برنامه‌های مهدی صابری در ماده پرتاب وزنه توضیح داد: صابری هم شرایط خوبی برای کسب سهمیه دارد و فعلا پیگیر تمریناتش است اما به زودی او هم عازم مسابقات نیجریه و سنگال خواهد شد. پس از آن رقابت‌های قهرمانی کشور ایران و جام کازانوف را دارد تا به امید خدا بتوانیم در این ماده هم نماینده‌ای در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس داشته باشیم. فرزانه فصیحی هم فعلا در صربستان است و مسابقات دیگری را هم دارد که باید شرکت کند تا با آمادگی مطلوبی راهی پاریس شود.

مدیریت حاشیه‌های در دستور کار مدیر تیم‌های ملی

مدیر تیم‌های ملی در پایان در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای دوری ورزشکاران از حواشی در آستانه بازیهای المپیک دارید؛ گفت: من به تازگی به عنوان مدیر تیم‌های ملی انتخابات شدم و قطعا یکی از برنامه‌های ما همین امر خواهد بود. فعلا شرایط فراهم نشده تا بتوانیم با ورزشکاران جلسه داشته باشیم. البته با هر کدام از آنها در این رابطه جلسه جداگانه خواهیم داشت.

کد خبر 6097053

دیگر خبرها

  • تعیین نتایج قبل از برگزاری مسابقات در سطوح پایه فوتبال!
  • نتایج دونده در امارات اهمیت نداشت/ حاشیه‌ها را دور می‌کنیم
  • اتحاد ملت‌ها، انزوای صهیونیسم
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • دعوت از دو بانوی جوان کبدی کار قم به اردوی تیم ملی
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • نتایج روز سوم مسابقات لیگ دسته یک بسکتبال بانوان
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند