Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@18:48:13 GMT

شنیسل مرغ خانگی سالم ترین و فوری ترین غذا

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۹۵۷۸

شنیسل مرغ خانگی سالم ترین و فوری ترین غذا

رکنا: با مواد خوراکی در خانه به راحتی می توانید شنیسل مرغ خانگی تهیه کنید.

مواد لازم

سینه مرغ فیله شده: ۲۵۰ گرم

آرد سفید: یک پیمانه

تخم مرغ: دو عدد

شیر پر چرب: سه قاشق غذاخوری

پودر سوخاری: یک پیمانه

پنیر پارمزان رنده شده: یک قاشق غذاخوری

جعفری تازه خرد شده: دو قاشق غذاخوری

سیر تازه: یک حبه رنده شده

نمک و فلفل: به مقدار کافی

روغن: به مقدار لازم

پیش به سوی تهیه شنیسل مرغ خانگی

برای تهیه شنیسل مرغ خانگی باید قبل از اقدام به هرکاری، سینه مرغ را آماده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینه مرغ فیله شده باید به صورت یک ورقه نازک دربیاید. برای این‌کار گوشت فیله را به قطعات مختلف تقسیم کنید (قطعات ۵۰گرمی). حالا این تکه‌ها را درون یک کیسه نایلونی قرار دهید و به کمک یک بیفتک‌کوب یا گوشت‌کوب یا هر وسیله دیگری که در دسترس دارید، آن‌ها را حسابی بکوبید. فقط حواستان باشد ورقه‌های فیله آنقدر نازک نشود که به مرز پارگی برسد.

از دست ندهید: پخت همبرگر مرغ به روش سرآشپزهای حرفه‌ای

بعد از آماده سازی فیله‌ها، به مرحله دوم تهیه شنیسل مرغ خانگی می‌رسیم. آرد را در یک ظرف سینی‌طور بریزید. تخم مرغ‌ها را با سه قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و حسابی هم بزنید. پودر سوخاری را در یک ظرف بزرگ بریزید. اگر از پودر سوخاری معمولی استفاده می‌کنید، لازم است تا به اندازه کافی، نمک و فلفل به آن اضافه کنید. اما اگر پودر سوخاری شما طعم‌دار است، نیازی به این کار نیست. پنیر رنده شده، سیر تازه و جعفری تازه را به پودر سوخاری اضافه کرده و خوب هم بزنید.

به مرحله پایانی تهیه شنیسل مرغ خانگی رسیدیم. کافیست، فیله‌های ورقه‌ای را ابتدا در آرد سفید، سپس در مخلوط تخم مرغ و بعد در مخلوط پودر سوخاری زده و در روغن داغ سرخ کنید. دقت کنید که فیله‌ها باید کاملا به مواد گفته شده آغشته شوند. داغ بودن روغن هم در تهیه این غذا اهمیت ویژه‌ای دارد.

برای اینکه شنیسل سالم‌تری داشته باشید، می‌تولنید از روغن گیاهی استفاده کنید. بعد از سرخ شدن یک طرف، طرف دیگر را هم سرخ کنید. شنیسل را از روغن خارج کرده و روی دستمال جاذب قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. شنیسل خانگی شما آماده سرو است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران مواد تخم مرغ مرز دار تخم مرغ سه زرده غذا پودر سوخاری عکس جوان دختر دادگاه حوادث تجاوز به دختر حوادث تهران وحشیانه تجاوز گروهی پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار باغچه‌های سلامت خانگی را راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم دانست.

محمد شجعی کلاتی در حاشیه ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی در گفت‌وگو با ایسنا، از اجرای طرح ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی در روستای اسجیل این شهرستان خبر داد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح تلاش می‌شود فرهنگ تغذیه سالم و بهبود وضعیت آن در بین زنان روستایی و گنجاندن سبزی و صیفی در برنامه غذایی را ترویج دهیم.

 سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار تصریح کرد: در واقع باغچه‌های کوچک خانگی در منازل روستایی راهی برای دستیابی به غذای سالم است.

شجعی با بیان اینکه در برخی از سایت‌های آموزشی با اعطای بذر سالم از سوی جهاد کشاورزی شهرستان گلبهار، فراگیران مورد تشویق قرار می‌گیرند، افزود: توان‌افزایی زنان روستایی در توسعه پایدار منطقه یکی از دغدغه‌های جدی جهاد کشاورزی شهرستان گلبهار است.

سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار در ادامه از هزینه‌بر بودن فرآیند دریافت گواهی استاندارد برای محصولات کشاورزی و غیراقتصادی بودن آن در سطوح کشت کوچک که امکان اجرا برای همه ذینفعان طرح میسر نیست، خبر داد.

وی در همین خصوص افزود: برای تحت پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از دینفعان، فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از نهاده‌های شیمیایی، آموزش و ترویج هر چه بیشتر فرایند مدیریت منابع پایه، بهبود تغذیه خانوار روستایی، حفاظت از محیط‌زیست و در نهایت دستیابی به محصولات سالم‌تر و بهبود کسب و کارهای سبز روستایی، طرح ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه به بازدید از مزارع گندم، جو، کلزا و گلخانه‌های سطح شهرستان گلبهار اشاره و اظهار کرد: با هدف بررسی روند فعالیت شبکه مراقبت و بررسی وضعیت گلخانه‌های شهرستان این بازدیدها انجام می‌شود.

وی گفت: سطح زیر کشت کلزا حدود ۱۵۰ هکتار، سطح زیر کشت غلات حدود ۱۰ هزار هکتار و سطح گلخانه‌های شهرستان حدود ۳۲ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • طرز تهیه آسان کوبیده مربعی و ماهی لوله ای سوخاری (فیلم)