Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک مدیران کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل و آذربایجان شرقی در اردبیل اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های مشترک دو استان در خصوص مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار باید مورد توجه قرار گیرد تا این امر زمینه‌ساز توسعه اشتغال در هر دو استان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش آموزش‌های مهارتی در توسعه اشتغال و رفع مشکلات در حوزه بیکاری جوانان بیان کرد: باید تلاش کنیم تا آموزش‌ها به سمت و سوی محصول‌محوری و نیاز بازار در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شود تا بتوانیم از این طریق زمینه اشتغال هر چه بیشتر جوانان و هنرآموزان را فراهم آوریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: افراد آموزش دیده در محیط واقعی کسب و کار علاوه بر مهارت‌آموزی، پس از اتمام دوره می‌توانند گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را در حرفه مربوطه دریافت کنند.

محمد پورقلی تصریح کرد:  آمایش اشتغال استانی شناسایی رسته‌های شغلی، شناسایی ظرفیت‌های اشتغال استان، شناسایی روستاهایی که قابلیت توسعه اشتغال دارند، آموزش مهارتی افراد کم سواد در محیط واقعی کار که منجر به دریافت کارت مهارت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌شود و ایجاد اشتغال از جمله سیاست‌های مداخله‌ای بازار کار است که مسئولان حوزه کار استان آن را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل آموزش مهارت در استان با تاکید بر اینکه تمامی کارآموزان آموزش فنی و حرفه‌ای و بخش خصوصی تحت پوشش بیمه حوادث هستند، اظهار کرد: پرداخت حق بیمه تمامی مهارت‌آموزان بر عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

پورقلی با بیان اینکه طیفی از مخاطبان این طرح از مددجویان کمیته امداد هستند که وارد مذاکره شده‌ایم، افزود: بخشی از ارتباط این طرح هم با میراث فرهنگی در حوزه تولید صنایع دستی و مهارت‌آموزی در این زمینه است که به صورت جدی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ع

کارت مهارت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیکاری جوانان آموزش مهارتی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند

مهرداد عظیمی در مراسم روز جهانی کارگر در سنندج اظهار داشت: پس از تصویب اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای پس از چند دهه، براساس یکی از بندهای آن، تمام دستگاه‌های دولتی مکلف اند بخشی از بودجه عمرانی سالانه خود را صرف آموزش مهارت‌های کارگران دهند که عدد قابل توجهی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عظیمی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی آمار صدمات حین کار در کشور ادامه داد: در واگذاری امر آموزش به بخش خصوصی رشد ۱۱۴۰ درصد داشته ایم.

 وی با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب مردمی است و اقتصاد هم باید در دستان کارگران و کارفرمایان راهبری شود.

عظیمی بیان کرد: هر میزان از اقتصاد دولتی فاصله بگیری و شرایط مشارکت مردم در امورات اقتصادی موفق خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کردستان و مردمان قهرمانش صفحات زرینی از تاریخ پرافتخار را به نام خود به ثبت رساندند و ایران به وجود کردستان افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های آن سرمایه نیرو‌های انسانی است، گفت: باید الگو‌های موفق را به کشور تحویل دهند.

عظیمی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‌های بخش استان معرفی درست و حرفه‌ای ظرفیت‌های استان است، ادامه داد: استاندار کردستان شجاعانه با استفاده از ظرفیت‌های سنتی و آیینی، تلاش دشمن برای بدنام کردن این استان را خنثی می‌کند.

در این مراسم از کارگران برتر تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است