Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-07@10:39:40 GMT

۶ محصول داخلی سودآور برای دلالان خودرو

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۷۱۴۱۸

نگاهی به بازار خودروهای تولید داخل و محصولاتی که با بیشترین حاشیه سود و متقاضی در بازار عرضه می‌شوند.


به گزارش شریان نیوز،با اینکه رکود تنها صدایی است که از بازار اتومبیل در نخستین فصل از سال 97 به گوش می‌رسد ولی هنوز هم محصولاتی وجود دارند که در بین گزینه‌های تولیدی از ارزش خرید بالایی برخوردار بوده و ضمن داشتن کیفیت مناسب، خریداران را به سمت خود جذب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک بررسی کوتاه در بازار نشان می‌دهد این قبیل خودروها موفق شده‌اند با پیشی گرفتن میزان تقاضا از عرضه، دارای حاشیه سود مناسبی شده و ضمن خلق فرصت سوداگری و سوددهی، توجه بسیاری از خریداران را که در حالت عادی تمایلی به این قبیل محصولات نداشته به سمت خود جذب کنند.

به گزارش ایران جیب این 7 محصول که معرفی آنها در ادامه می‌آید مهمترین محصولاتی هستند که قادرند به شما علاوه بر سواری و کیفیت خوب، سود بالایی ارائه کنند.

دنا پلاس / دنا پلاس توربو

محصول جدید ایران خودرو با داشتن خطوط زنده بدنه، امکانات خوب و موتور گیربکس نیرومند و البته هماهنگ، موجبات اقبال بالای مشتریان را به دنا در این کلاس پررقابت به وجود آورده است. با اینکه قیمت نمونه پلاس و توربو پلاس دنا به 48 و 53 میلیون تومان در کارخانه محدود می‌شود ولی بهای بازاری سدان پرچم‌دار ایران خودرو تا 56 و 63 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و حاشیه سود بالایی را عاید مالکانش نمود. این خودرو که نسبت به رقبای هم رده قیمت کمتر و امکانات بهتری دارد حتی در روزهای قبل از تعطیلات نوروزی به مرز 60 و 65 میلیون تومان هم رسید. گفته می شود با وجود تیراژ 45 هزار دستگاهی دنا در سال 96، در سال 97 شاهد رشد چشم گیرتری خواهیم بود و حتی ممکن است دو برابر شود.
 
رنو ساندرو استپ‌وی

ممکن است سال آخر حضور خود در ایران را بگذراند ولی این ابدا به معنای کاهش محبوبیت نیست و استپ‌وی همچنان رکوردار حاشیه سود و حباب قیمت در بین محصولات ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی بازار است. با اینکه بهای نمونه فول اتومات این خودرو در کارخانه 55 میلیون تومان بوده ولی هم‌اینک استپ‌وی را در بازار تا 67 میلیون تومان هم خرید و فروش می‌کنند. عمده این محبوبیت به کیفیت ساخت خوب، طراحی خاص و اعتبار بالای برند رنو در ایران برمی‌گردد.
 
پژو 2008

اعجوبه پرفروش پژو در ایران هم وضعیت خوبی داشته و با ثبت ۱۶ هزار سفارش در یک هفته یک رکورد جدید در زمینه حجم فروش را از خود به جای گذاشت. با اینکه قیمت فعلی ۲۰۰۸ از سوی ایکاپ حدود ۱۰۳ میلیون تومان اعلام شده ولی این کراس‌اوور کامپکت موفق توانسته در بازار تا بیش از ۱۳۰ میلیون تومان هم خرید و فروش شود و سود بالایی را عاید مالکان خوش‌شانس خود کند.
 
مزدا 3 تیپ 4

پیرمرد خوشتیپ ژاپنی با گذشت 9 سال از نخستین روزهای تولیدش در ایران بازار گرمی داشته و سال ۹۶ را با تولید بیش از ۹ هزار دستگاه با موفقیت کامل پشت سر گذاشته است. مزدا3 (نیمه فول) که در کارخانه بهایی 131 میلیونی دارد در بازار تا 143 میلیون تومان هم معامله می گردد که فاصله نسبتا زیادی است.
 
S7 هایما و سوزوکی گرند ویتارا کلاس 10

ویتارا این اس‌یووی کوچک و قلدر ژاپنی با طرح بدنه جعبه‌ای، توان مناسب در آفرود و اتاق جادار یکی از بیشترین حاشیه سودها را در صنعت خودرو ایران داشته و فاصله قیمت بازار و کارخانه این خودرو در مرز 25 میلیون تومان قرار دارد. این یعنی اگر مشتاق داشتن چنین اتومبیلی هستیم باید با یک اضافه پرداخت 25 میلیونی در مقایسه با نمایندگی، در روزهای ابتدایی سال ۹۷ باید برای خرید ویتارا بهایی 172 میلیون تومانی پرداخت کنیم. هایما نیز فعلا بدلیل توقف فروش از سوی ایران خودرو قیمت بالایی دارد.

6 محصول داخلی سودآور برای دلالان خودرو

خودرو قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان) دنا پلاس 48/000/000 56/000/000 دنا پلاس توربو 53/000/000 63/000/000  استپ‌وی 55/000/000 65/000/000 پژو 2008 103/000/000 131/000/000 مزدا 3 نیمه فول 131/000/000 143/000/000 ویتارا کلاس 10 147/000/000 172/000/000 هایما S7 95/000/000 110/000/000   دسته بندیویژه های اقتصادی

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد

تین نیوز

بازار خودرو در اولین روز معاملاتی هفته، افزایش ۵ تا ۲۰ میلیون تومانی قیمت ها را تجربه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، آن طور که گزارش ها نشان می دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با افزایش بدون تغییر به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان به فروش می رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۲ میلیون تومان کاهش یافته و ۶۵۸ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۰۰ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، ۷۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۸۴۰ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ اما با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۶۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۸۰ میلیون تومان و تارا دنده ای V۱ مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش ها از بازار خودرو نشان می دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با افزایش ۲۰ میلیون تومانی یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۵ میلیون تومان گران شد و ۶۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۲۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۴۵ میلیون تومان و ساینا S دنده ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی ۸۲۵ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۸۱۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده ای مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد