Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، دلاورانه با الگو قرار دادن حضرت عباس(ع) به مبارزه پرداختند، پس شایسته است تا ایثارگران در راه حق نیز به عنوان الگو به همه آحاد جامعه شناسانده شوند و وظیفه ما درمقابل جانبازان این است که آنان را تکریم کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اهمیت روز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و نام نهادن روز جانباز، اظهار داشت: در جنگ ۸ سال دفاع مقدس جوانان زیادی شرکت کرده بودند وبعضی ازاین جوانان به شرف شهادت نائل آمدند و در کنار شهدا نیزافرادی به فیض جانبازی نائل آمدند از این رو به دلیل رشادت ها و حماسه آفرینی های حضرت ابوالفضل عباس در دشت کربلا از این رو روز میلاد حضرت ابوالفضل عباس را روز جانباز نام نهادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: روز میلاد حضرت ابوالفضل(ع) فرصت گرامیداشت همه والامقامانی است که با دلیری و رشادت، ایثار را سرلوحه زندگی خود قرار دادند و با عبور از لذت های دنیوی، سعادت و جاودانگی اخروی و رضایت پروردگار را برگزیدند و نسل امروزی با الگو قراردادن این دلاوری ها می تواند راه را از بیراهه تشخیص دهد و به کمال مطلوب و رضایت الهی دست یابد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: جامعه ای که از فرهنگ ایثار فداکاری و از خودگذشتگی در پایین ترین سطوح یعنی ایثاراجتماعی تا بالاترین سطوح یعنی شهادت طلبی برخوردار است استوار و پویا خواهد بود.

وی، افزود: بنابراین موضوع ترویج فرهنگ ایثار در جامعه به عنوان یکی از اساسی ترین موضوع های فرهنگی باید مد نظر قرار گیرد و نیز جانبازان کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس، دلاورانه با الگو قرار دادن حضرت عباس(ع) به مبارزه پرداختند، پس شایسته است تا ایثارگران در راه حق نیز به عنوان الگو به همه آحاد جامعه شناسانده شوند و وظیفه ما درمقابل جانبازان این است که آنان را تکریم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز، بیان کرد: باید درچنین روزهایی ارزش هایی را که بخاطر آن جوانان عزیز این مرزو بوم جان خود وحتی اعضای بدن خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند آن ارزش ها را شناسایی کنیم و ارزش های جانبازان را به جوانان و نسل های جدید معرفی کنیم اگر ما در این کار کوتاهی کنیم با ارتحال این عزیزان ممکن است فرهنگ جانبازی در جامعه ما کم رنگ شود.

وی، افزود: درحالی که حیات و عزت هرجامعه به این است که مردم آن جامعه در راه آرمان های مقدس آن جامعه جان فشانی کنند لذا چنین افرادی که تازمانی که در قید حیات هستند و در جمع ما حضور دارند به غیراز تکریم آنها وظیفه ما این است که آن ارزش ها و اهداف وآرمان ها یی که بخاطر آن هاحاضر شدند جان خود را تقدیم کنند ترویج دهیم وعملآ مدافع آنان باشیم .

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی نمونه های بی شماری از رشادت های عزیزانی است که برای رسیدن به آرمان ها و دفاع از سرزمین خود فداکاری و جان فشانی کرده اند که نمونه های آن در ۸ سال دفاع مقدس دیده می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق عقد حرم حضرت معصومه(س) آماده میزبانی از زوج‌های جوان شد

مسئول واحد امور خانواده حرم مطهر بانوی کرامت از امکان رزرو اتاق عقد حرم مطهر بانوی کرامت برای روزهای دهه کرامت و روز میلاد امام رضا (ع) خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام محمدرضا انصاری مسئول واحد امور خانواده حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: ثبت نام اتاق عقد حرم حضرت معصومه (س) ویژه ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) از امروز 18 اردیبهشت ماه آغاز شده است.

وی افزود: ثبت نام اتاق عقد حرم حضرت معصومه(س) برای روز ولادت حضرت معصومه(س) از 8 اردیبهشت ماه شروع شده و ظرفیت آن کاملا تکمیل شده است.

انصاری گفت: حرم مطهر بانوی کرامت با ظرفیت 3 اتاق عقد در روز ولادت حضرت معصومه(س) میزبان بیش از 100 زوج جوان برای بستن پیوند آسمانی ازدواج خواهد بود.

گفتنی است علاقه‌مندان برای استفاده از اتاق عقد حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی fatemi.amfm.ir/wed فرایند ثبت‌نام را انجام دهند و یا با مراجعه به پرتال جامع آستان مقدس فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها در بخش پرتال‌ها بر روی گزینه پیوند آسمانی کلیک کرده و مراحل ثبت‌نام اتاق عقد را دنبال کنند.

برای ثبت‌نام اتاق عقد حرم مدارکی از جمله تصویر برگه جواب آزمایشگاه، تصویر فرم تکمیل شده رزرو نوبت که در سایت قابل دانلود است، تصویر صفحه دوم شناسنامه زوجین و تصویر طلاق‌نامه یا گواهی فوت همسر در صورت ازدواج دوم عروس ضروری است.

شرایط استفاده از اتاق عقد حرم مطهر عبارت از حضور به‌موقع و خروج بهنگامریال رعایت شئونات اسلامی و همراه‌داشتن حداکثر 15 نفر به‌غیراز زوجین به عنوان همراه است.

گفتنی است پس از تکمیل اطلاعات در سامانه ثبت‌نام اتاق عقد، پیامکی از شماره 30001122 مبنی بر ثبت و رزرو زمان عقد برای متقاضی ارسال خواهد شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:‌ معلمان در جامعه‌ توسعه یافته در صف اول تکریم قرار دارند
  • انتقال آثار تاریخی با ارزش از موزه ملی به کرمان
  • لزوم توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های آموزشی در مناطق محروم کرج
  • گزارش خبرنگار تسنیم از تکریم ۷۵۰ معلم نمونه اصفهان + فیلم
  • اتاق عقد حرم حضرت معصومه(س) آماده میزبانی از زوج‌های جوان شد
  • آیین تکریم از مقام معلم در شهرستان دشتی برگزار شد
  • سالن جشن آموزش و پرورش در شأن معلم نیست/ لزوم تکریم توسط جامعه
  • هدف از تکریم سرآمدان علمی و فرهنگی الگوسازی برای نسل جوان است
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • روزهای سخت مهاجم جوان برزیلی در بارسلونا؛ ویتور روکه ناامید و افسرده است!