Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@03:06:47 GMT

از فروردین ماه جاری افزایش حقوق کارگران محاسبه شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۷۲۴۲۸

از فروردین ماه جاری افزایش حقوق کارگران محاسبه شود

به گزارش پارس نیوز، 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ بخشنامه مزد به کارفرمایان، خاطرنشان کرد: افزایش حقوق‌های کارگری باید از حقوق ماه فروردین اعمال شود و کارفرمایان فرصت کافی برای محاسبه مابه‌التفاوت را داشته‌اند. حال ممکن است برخی نتوانسته باشد این محاسبات را انجام دهند اما همه موظفند که افزایش حقوق را از ابتدای فروردین محاسبه و در حقوق اردیبهشت ماه پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به پنج برنامه اصلی اشتغال دولت، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اشتغال دولت، تثبیت شغل‌های موجود است. در تلاشیم تا بتوانیم شغل‌های موجود را با وجود برخی تحولات اقتصادی حفظ و از دست رفتن آن‌ها بکاهیم. این یک استراتژی فوق‌العاده مهم برای دولت است. در این زمینه نیز برخی از منابع بانکی را به این جهت همچون سال قبل سوق خواهیم داد.

وزیر کار گفت: برنامه دیگر اشتغال دولت، اشتغال فراگیر است که تحت عنوان طرح تکاپو اجرا شده، اما آنطور که باید جا نیفتاده است. در حال حاضر با اجرای این طرح کارآفرینان واقعی مبتنی بر شغل تسهیلاتی در قالب وام دریافت می‌کنند. اشتغال روستایی دیگر برنامه دولت است که بخش‌های متوسط به پایین و خرد را دربرمی‌گیرد. در حال حاضر این برنامه به سمت جلو در حال حرکت است و تاکنون بیش از 2000 میلیارد تومان درخواست وام به بانک‌ها رفته است. تاکنون نیز بیش از 200 میلیارد تومان وام به متقاضیان پرداخت شده است.

ربیعی ادامه داد: در این طرح سامانه کارا که سامانه‌ای هوشمند است طراحی شده که اشتغال را هدفمند می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح کاج از سوی وزارت کار، تاکید کرد: مسیر دیگر اشتغال که دولت در پیش گرفته، طرح‌های موسوم به کاج است. یکی از این طرح‌ها طرح آموزش در محیط واقعی کار است. بر اساس این طرح هر کارفرما به مثابه یک آموزش دهنده عمل می‌کند و در پایان مدت آموزش نیز یک گواهی به فرد متقاضی کار داده می‌شود. همچنین تسهیلاتی برای کارفرما در این زمینه در نظر گرفته شده است. در کنار این طرح، طرح‌های کارورزی و کمک هزینه کارفرمایی نیز در حال پیگیری از سوی وزارت کار هستند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی دولت حقوق اشتغال پارس فروردین کارگران افزایش حقوق پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود

به گزارش «نماینده»، علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت : اصلاح ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی، منابع بیمه این کارگران را شفاف کرده و دولت را موظف می‌کند که به صورت دوره‌ای گزارش درآمد و هزینه‌های این بخش را به مجلس ارائه دهد.

وی افزود : تقریباً بیش از حدود ۵۰۰ هزار کارگر بیمه هستند و بقیه بیمه نیستند و بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه، یک میلیون و سیصد هزار کارگر ساختمانی در کشور امروز لازم است.

بابایی کارنامی اظهار داشت : طبق این قانون، درآمد کارگران ساختمانی از طریق فرمول مشخصی محاسبه می‌شود و دیگر نیازی به ارائه مدارک و مستندات اضافی نیست.

وی افزود : دولت موظف است آیین‌نامه اجرایی این قانون را به سرعت تدوین و ابلاغ کند.

بابایی کارنامی اظهار داشت : حساب رسمی درآمد نشأت گرفته از فرمول درآمدی منشعب پرونده ساختمان در تامین اجتماعی جدا شده است. این اقدام شفافیت لازم را ایجاد می‌کند و سازمان تامین اجتماعی موظف است هر سه ماه یکبار به مجلس گزارش دهد.

وی افزود : در قانون جدید، تمهیداتی اندیشیده شده است که با کد ملی هر کارگر می‌توان به راحتی مشخص کرد که آیا او در زمره کارگران ساختمانی است یا خیر.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : حل مشکلات دیگر کارگران ساختمانی مانند ایام بیماری و غرامت بیکاری در دستور کار مجلس دوازدهم قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • خبر جدید درمورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بابایی کارنامی: درآمد کارگران ساختمانی طبق قانون باید از فرمول مشخصی محاسبه شود
  • آمارسازی اشتغال یعنی پاک کردن صورت مسئله