Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در مورد تیم ملی صحبت کرده است.

طرفداری- حضور در تمرین تیم ملی تنیس روی میز و درک فضای حاکم بر دختران پینگ پنگ باز نشان داد همه برای امیدوار بودن به تیم ملی به اندازه کافی حق دارند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSpors، در تیم ملی ، نشاط ، انرژی و رفاقت موج می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برق چشمان تک تک آن ها زمانی که از آینده صحبت می کنند نشان می دهد زندگی و شور در رگ های تنیس روی میز زنان ایران جریان دارد و حالا وقت انجام کارهای بزرگ است.

دکتر فاطمه کیوانی، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز، امروز چهره برجسته تنیس روی میز ایران است. خوش برخورد ، کارآمد و دقیق . هم نقش یک مربی را در کنار دختران ملی پوش دارد ، هم نقش یک مادر و هم یک دوست.

در حاشیه تمرین تیم ملی در آستانه اعزام به مسابقات جهانی 2018 هالمشتاد سوئد در آکادمی تنیس روی میز با فاطمه کیوانی هم کلام شدیم:

اوضاع به کام پینگ پنگ بازان

استارت تمرینی ما در سال 97 از پنجم فروردین خورد و همه چیز روند طبیعی خود را طی کرده است. بازیکنان ما در اردو حریفان تمرینی خوبی برای هم هستند و در اردوی تیم ملی ، هم از نظر بدنسازی ، هم تغذیه و هم روانشناسی شرایط خوبی را پشت سر گذاشته ایم. فشار تمرین در روزهای منتهی به اعزام به مسابقات جهانی سوئد کم می شود و بر روی گیم زدن ، تمرکز پیدا می کند.

در سوئد موفق می شویم؟

اگر شرایط در سوئد به طور دلخواه پیش برود امید زیادی دارم که تیم در مسابقات جهانی عملکرد خوبی داشته باشد.مسابقات جهانی کیفیت واضحی دارد و همه به دنبال موفقیت هستند.

باید فیلم ببینیم و از آنالیز حریفان استفاده کنیم و در مجموع ، شرایط بسیار خوبی بر اردوی تیم ملی حاکم است اما در هر حال ، تنیس روی میز یک رشته انفرادی است و نبود تمرکز در زمان حساسی از مسابقه حادثه ساز می شود و این ، ممکن است برای هر پینگ پنگ بازی رخ دهد. با این حال به نمایش موفقیت تیم ملی در سوئد کاملا امیدوار هستم.

فکر می کنم که آن مدل ارتباطی که باید با بازیکنان داشته باشم وجود دارد و از این بابت خدا را شکر می کنم. امیدوارم بتوانیم بهترین نتیجه را در مسابقات جهانی سوئد به همه ورزش دوستان به خصوص جامعه تنیس روی میز ایران تقدیم کنیم.

کسب سهمیه المپیک جوانان ، اشتری یا شیما

5 بازیکن بزرگسال در اردو حاضر هستند که به مسابقات جهانی هالمشتاد سوئد می روند و از بین 4 نفر بازیکن جوان ، یک نفر برای کسب سهمیه المپیک جوانان به تایلند خواهد رفت و یک نفر دیگر نیز در تورنمنتی در تایلند شرکت خواهد کرد.

مهشید اشتری پیش از این 2 بار به عنوان نماینده ایران برای کسب سهمیه المپیک جوانان در مسابقات انتخابی شرکت کرده بود که هر 2 بار با وجود نمایش خوب و نزدیک با حریفان موفق به کسب سهمیه نشده بود.

در حال حاضر با توجه به این که اشتری در ترکیب تیم اعزامی بزرگسالان ما به مسابقات جهانی سوئد قرار دارد و مسابقات جهانی سوئد با مسابقات کسب سهمیه المپیک جوانان در تایلند تداخل دارد شیما صفایی را به تایلند اعزام خواهیم کرد.

پس از مسابقات جهانی سوئد ، 2 دوره مسابقاتی دیگر برای کسب سهمیه المپیک جوانان وجود دارد. اگر شیما صفایی در تایلند کسب سهمیه کند به هدفمان رسیده ایم و در غیر این صورت برای 2 دوره مسابقات کسب سهمیه بعدی در تایلند و کانادا ، احتمالا مهشید اشتری را اعزام خواهیم کرد.

جوانان آسیا و تمرینی که نباید قطع و وصل شود

تیم تنیس روی میز جوانان که همراه با تیم بزرگسالان تمرین می کند مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جوانان دختر آسیا را در پیش رو دارد. آن ها اواسط مرداد ماه درگیر مسابقات آسیایی خود می شوند و به اندازه کافی برای آماده سازی فرصت هست مشروط بر این که تمرینات و اردوی آن ها مستمر باشد و قطع و وصل شدن آن ممکن است نتیجه ای که ایده آل ماست تحت تاثیر قرار دهد.

شهسواری و صامت ؛ باتجربه ها در حال یادگیری

گاهی اوقات به ندا شهسواری و مریم صامت می گویم که تازه دارید بازیکن می شوید. آن ها اشتباهاتی داشتند که برای مدت طولانی با آن ها بود و باید روی بخشی از تکنیک آن ها کار می کردیم تا آن نقاط ضعف از بین برود.

این ضعف ها از قبل هم شناسایی شده بود اما اکنون که فرصت اردوی بلند مدت ایجاد شده ، این ضعف ها به تدریج در حال رفع شدن هستند و هم ندا شهسواری و هم مریم صامت به بازیکنان پخته تر و کم اشتباه تری تبدیل می شوند.

مریم صامت می گوید من تازه دارم پینگ پنگ را شروع می کنم و این برای ما مایه خوشحالی است که ساکن نیستیم و به سمت جلو حرکت می کنیم. حضور آن ها برای بازیکنان جوان قوت قلب است و به آن ها گفته ام که تیم ملی به شما نیاز دارد و هنوز زمان می برد که بازیکنان جوان تر بتوانند نقشی را که شما در تیم ملی دارید ایفا کنند.

هم ندا شهسواری و هم مریم صامت انگیزه بسیار بالایی دارند و حتی ندا شهسواری به سهمیه المپیک 2020 توکیو فکر می کند. با حضور این بازیکنان با تجربه و نفرات جوان و تازه وارد ، امروز تیم ملی جمع و جور و کاملی داریم که همه در جایگاه خود به یکدیگر کمک می کنند.

جوان های امروز؟ آن ها حرفه ای هستند

بازیکنان جوان کنونی ما فوق العاده هستند. اگر بخواهم آن ها را با زمانی که خودم بازی می کردم مقایسه کنم فاصله بسیار زیادی وجود دارد و در این نسل در مقایسه با نسلی که شهسواری و صامت در آن بالیدند ، باز هم تفاوت وجود دارد. بچه های امروزی نسل متفاوتی هستند.

آن ها از ابزارهای به روز برای پیشرفت استفاده می کنند ، در ساعات آزاد در رسانه ها و فضای مجازی به دنبال الگو گیری از سبک های تمرینی و بررسی حریفان خود هستند و این فرهنگ سازی اتفاق افتاده که بازیکنان جوان ما به دنبال یافتن راه هایی برای مقایسه خود با دیگر ستاره ها و یاد گرفتن از آن ها هستند.

برای پینگ پنگ بازان جوان ما تیم ملی سقف آرزو نیست. دختران ما امروز به المپیک ، مطرح شدن در سطح جهان و قرارداد با باشگاه های خارجی فکر می کنند و تنیس روی میز ایران از این سطح فکر حرفه ای سود خواهد برد. علاوه بر این ، امروز کادر آکادمیک و کامل تری نسبت به گذشته برای بازیکنان جوان وجود دارد و نقش مکمل برای راهی را دارد که استعدادهای ما آن را طی می کنند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه در المپیک 2020 توکیو کاروان ورزش ایران با 66 ورزشکار شرکت کرده بود، اما قطعا در المپیک 2024 پاریس کاهش چشمگیری در این زمینه وجود خواهد داشت. البته دلیل اصلی این اتفاق غیبت تیم‌های ملی والیبال و بسکتبال هستند که هر کدام با 12 بازیکن در مجموع 24 نفر را به کاروان ورزشی ایران اضافه کرده بودند.

با اینکه هنوز تیم ملی والیبال امید اندکی برای کسب سهمیه المپیک دارد، کمیته ملی المپیک در پیش بینی‌های خود روی این تیم برای گرفتن مجوز حضور در المپیک حساب باز نکرده است. 

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک بعد از جلسه امروز هیئت اجرایی در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: "ما سه دستور جلسه داشتیم و ابتدا گزارشی از  بازی‌های المپیک اعلام شد و مقرر  شد ارائه بسته‌های حمایتی به فدراسیون‌ها ادامه داشته باشد و رشته‌های دوومیدانی، تیروکمان، تنیس روی میز و سنگنوردی که دنبال سهمیه هستند، حمایت شوند. حتی والیبال ساحلی و والیبال هم دنبال سهمیه هستند. جودو و شنا و بدمینتون هم دنبال وایلد کارت هستند. امیدوارم بیش از ۳۵ سهمیه به دست آوریم."

تاکنون سهمیه‌های قطعی ورزش ایران به عدد 30 هم نرسیده و باید دید طی یکی، دو ماه آینده کسب سهمیه‌ها تا چه عددی پیش خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • عزیزی: برای مسابقات آسیایی تنیس برنامه داریم
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • قدیمی: سرمربی هاکی بانوان در صورت کسب مقام آسیایی می‌ماند
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند