Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@23:15:35 GMT

جلسه ویژه برای حل مشکل ارز گردشگران

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۷۲۵۲۰

جلسه ویژه برای حل مشکل ارز گردشگران

به گزارش پارس نیوز، 

محدودیت های جدید ارزی که در پی سیاست یکسان سازی نرخ ارز از سوی بانک مرکزی و دولت اعلام و اعمال شد، نگرانی هایی را برای تامین و تبدیل ارز گردشگرانی که به ایران سفر کرده اند، به همراه داشته است.

از آنجایی که خرید و فروش ارز در صرافی ها ممنوع شده و گردشگران خارجی در ایران نمی‌توانند از کارت‌های اعتباری خودشان استفاده کنند؛ مشخص نیست تکلیف این افراد چه خواهد شد!

اما امروز علی اصغر مونسان در این خصوص اظهاراتی داشته و از جلسه با بانک مرکزی برای تعیین تکلیف این مسایل خبر داده است، وی درباره نوسانات نرخ ارز طی ماه‌های اخیر گفت: خوشبختانه با اقدام به موقع دولت بازار کنترل شد و با مدلی که تعریف شده به طور حتم شاهد بهبود شرایط خواهیم بود، البته این مدل در ابتدای راه است و جای کار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز نگرانی‌هایی برای گردشگران ایجاد کرده است، گفت: در همین راستا هفته گذشته درباره دریافت ارز گردشگران مواردی مطرح و مقرر شد با رییس کل بانک مرکزی برای رسیدگی به این موضوع جلسه‌ای برگزار شود.

وی افزود: به طور حتم تغییرات ارزی و ورود گردشگران، پای دلالان را به این بازار باز خواهد کرد که باید به این موضوع نیز رسیدگی شود. مونسان با اعلام اینکه به طور حتم نیاز دولت به ارز بیش از نیاز تمهید شده است، گفت: در تلاشیم تا ظرفیت‌ها را افزایش دهیم و در همین راستا معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی یا معاون ارزی بانک مرکزی در هفته جاری جلسه‌ای خواهند داشت.

معاون رییس جمهور با تاکید بر لزوم توجه به بهبود زیرساخت‌ها گفت: هرچه توان گردشگری و زیرساخت‌های کشور در این زمینه قویتر باشد میزان گردشگر داخلی و خارجی نیز افزایش خواهد یافت.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران بانک مرکزی نرخ ارز دولت ارز معاون ارز بانک مرکزی پارس گردشگران پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت

رئیس‌کل بانک مرکزی ایران امروز به دلیل حضور در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی راهی عربستان شد.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت
  • فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند