Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@12:29:15 GMT

عربستان تشرف زائران به کوه نور و غار حرا را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۷۲۶۶۹

عربستان تشرف زائران به کوه نور و غار حرا را ممنوع کرد

وزارت حج عربستان اعلام کرد صعود عمره‌گزاران به کوه نور به‌دلیل برخی تخلف‌های شرعی و حفظ سلامتی زائران و عمره گزاران ممنوع است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه عکاظ چاپ عربستان، عبدالعزیز وزان، معاون امور عمره وزارت حج عربستان با بیان اینکه شرکت‌ها و موسسات حج مجاز نباید زمانی را برای زیارت کوه نور و غار حرا اختصاص دهند، گفت: «این تصمیم برای حفظ سلامتی زائران بیت‌الله الحرام اتخاذ شده است، زیرا به‌دلیل ارتفاع بسیار زیاد این کوه ممکن است زائران با صعود به آن با خطر بیهوشی یا کمبود اکسیژن مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی همچنین شرکت‌های حج را تهدید کرد در صورتی که زیارت کوه نور را در برنامه خود قرار دهند و کمیته ویژه این تخلف را مشاهده کند، شرکت‌های متخلف با جریمه و مجازات مواجه خواهند شد.

کوه نور در چهار کیلومتری شمال شرقی شهر مکه و کنار راه منا به عرفات است که اکنون به علت گسترش مکه، در داخل مکه قرار گرفته است. غار حرا محل عبادت پیامبر اسلام (ص) در بالاترین نقطه‌ این کوه قرار دارد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج

علی اسماعلی مدیر حج و زیارت مازندران عصر دوشنبه در حاشیه اعزام کاروان زائران حج عمره مفرده از فرودگاه ساری با اظهار اینکه پس از سال ها وقفه با پیگیری صورت گرفته از سوی مسؤولان حج زیارت، سفر حج عمره مفرده از سر گرفته شد، افزود: امروز دو کاروان به ظرفیت ۱۷۰ نفر از مازندران و ۸۵ نفر از گلستان روانه سرزمین وحی شدند.

وی گفت: کاروان حج عمره با یک پرواز عصر امروز از فرودگاه ساری انجام شدند.

وی هزینه سفر عمره مفرده را ۴۲ میلیون تومان بیان کرد و گفت: کارهای مرتبط با سفر حج تمتع شامل انجام آزمایشات و برپایی کلاس‌های آموزشی برای زائران در دست اقدام است و اعزام زائران نیز از روز شش تا ۱۲ خرداد انجام می‌شود.

اسماعیلی گفت: هزینه سفر حج تمتع در سال جاری تقریباً ۱۶۰ میلیون تومان تا ۱۹۰ میلیون تومان در نوسان است.

مدیر حج وزیارت مازندران به زائران توصیه کرد تا از ظرفیت معنوی سفر حج بهره گیرند و گفت: همچنین از آوردن داروهای ممنوع پرهیز کنند و باید به عنوان میهمان، قوانین مقرراتی کشور عربستان را رعایت کنیم.

کد خبر 6091859

دیگر خبرها

  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران