Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@06:07:29 GMT

ماجرای اخبار استخدام در آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۷۳۲۰۹

از نیمه دوم اسفند ماه سال‌گذشته علاقه‌مندان زیادی پیگیر ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند، اما هنوز دفترچه آزمون استخدامی منتشر نشده است و این در حالیست که آموزش و پرورش درگیر اخذ مجوز‌های آزمون است.

۲۹ بهمن ماه سال گذشته سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری خود از برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه در فروردین ماه سال ۹۷ خبر داد و گفت: «تا ۲ هفته آینده سهمیه این آزمون اعلام می‌شود که به احتمال زیاد حدود ۱۸ هزار نفر خواهد بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای اخبار استخدام در آموزش و پرورش

استخدام ۱۸ هزار نفر در آموزش و پرورش، موجب شد که علاقه‌مندان به معلمی و استخدام در آموزش و پرورش، گوش به زنگ اخبار این موضوع باشند تا بتوانند به موقع برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کنند.

اسفند ماه سال ۹۶ گذشت و از دفترچه و ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارتخانه خبری نشد؛ تا آنکه ۵ فروردین ماه ۹۷ اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به ارائه جزئیاتی در خصوص جذب و استخدام پیمانی در مشاغل آموزشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

چهاربند اظهار داشت: «در آزمون استخدامی سال ۱۳۹۷ بر اساس نیاز مناطق آموزشی برای حدود ۷۰ خوشه شغلی مربوط به مشاغل آموزشی، تعداد ۱۷۳۶۸ نفر با رعایت ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمت کشوری و درنظر گرفتن سهمیه‌های قانونی، بعد از طی مراحل آزمون به شرط گذراندن پودمان اول دوره مهارت آموزی، از تاریخ اول مهر ماه ۹۷ جذب آموزش و پرورش خواهند شد».

وی ادامه داد: «ثبت‌نام از داوطلبان متقاضی در آزمون استخدامی پیمانی سال ۱۳۹۷ پس از تکمیل، اخذ و تأیید اطلاعات، از سوی مراجع ذیصلاح، از نیمه اول فروردین سال ۱۳۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور شروع خواهد شد و آزمون استخدامی در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برگزار می‌شود و نتایج اولیه آزمون نیز، حداکثر تا اواخر خرداد ۱۳۹۷ از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد».

۱۳ روز بعد و در ۱۸ فروردین ماه، اسفندیار چهاربند در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت و به تشریح جزئیات دیگری از آزمون استخدامی پرداخت و گفت: «بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط سنی و عمومی افراد، جذب صورت می‌گیرد؛ ضمن اینکه شرط سنی برای داوطلبان با مدرک دکتری ۴۵ سال، کارشناسی ارشد ۴۰ سال و کارشناسی ۳۰ سال بوده و برای دارندگان مدرک کاردانی رشته استادکاری نیز شرط سنی ۲۵ سال است».

وی اضافه کرد: «دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده شده، اما به دلیل اینکه باید هماهنگی با دستگاه‌های دیگر و سازمان امور اداری و استخدامی صورت گیرد، امیدواریم تا پایان فروردین این دفترچه منتشر شود».

چند روز بعد ناصر سلیمان‌زاده سرپرست اداره‌کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا در استخدام بر اساس زمان‌بندی پیش می‌روید؟»، تصریح کرد: «آموزش و پرورش برای استخدام خیلی زودتر شروع کرد و درخواستش را داده است، اما روند تصویب و اجرا خیلی تأخیر دارد».

وی افزود: «ما از نظر زمانی آنقدر جلو بودیم که برای اینکه سازمان سنجش عقب نماند، تعدادی از همکاران خود را پای سامانه گذاشتیم تا به جای همکاران آن‌ها ورود اطلاعات به سامانه انجام دهند و اکنون همه چیز آماده است و تنها کافیست که سازمان اداری و استخدامی، موافقت خود را اعلام کند تا سازمان سنجش، اطلاعیه استخدام را منتشر کند».

سلیمان‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر سازمان اداری و استخدامی سر اعتبار استخدام یک مقدار بحث دارد، گفت: «در حال تلاش هستیم تا این هفته یا هفته آینده سازمان اداری و استخدامی را قانع کنیم که اعتبارش را پیش‌بینی کردیم و اطلاعیه هم تا آخر فروردین ماه منتشر شود».

۲۶ فروردین ماه هم علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت صدور مجوز‌های آزمون استخدامی این وزارتخانه و زمان برگزاری آن، اظهار داشت: «مجوز ردیف استخدامی از سوی سازمان اداری و استخدامی صادر شده است؛ مجوز بودجه را نیز سازمان برنامه و بودجه داده است که این اعتبار در سال ۹۷ قابل تأمین است».

الهیار ترکمن ادامه داد: «هم اکنون با سازمان اداری و استخدامی و سازمان سنجش در حال رایزنی هستیم؛ نمی‌خواهیم تاریخ برگزاری آزمون استخدامی با آزمون سراسری تداخل داشته باشد تا سازمان سنجش بتواند به صورت کامل روی کار آموزش و پرورش متمرکز شود؛ هماهنگی روی بحث جدول زمان بندی آزمون در حال انجام است و در همین هفته تعیین تکلیف می‌شود».

اما فروردین ماه به پایان رسید و دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش روی سایت سازمان سنجش قرار نگرفت.

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش ۳۱ فروردین‌ماه در خصوص آخرین وضعیت زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی این وزارتخانه اظهار داشت: «مجوز‌های استخدام اخذ شده و دفترچه آماده برای تحویل به سازمان سنجش است؛ وی ادامه داد: نیازمند یک توافق با سازمان سنجش برای تعیین تکلیف زمان‌بندی برگزاری آزمون هستیم و امیدواریم قبل از آزمون سراسری بتوانیم آزمون استخدامی را برگزار کنیم».

وی تصریح کرد: «امیدوارم با توجه به آخرین مجوزی که از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شده است، زمان‌بندی هم در اوایل هفته آینده نهایی شود».

چهاربند در خصوص اعلام پایان فروردین ماه به عنوان زمان انتشار دفترچه ازمون استخدامی گفت: «برآورد ما بر این بود که در نیمه فروردین ماه با سازمان سنجش به توافق برسیم و یک فاصله زمانی با برگزاری آزمون کنکور داشته باشد، اما چون یک مقدار اخذ مجوز‌های مربوط به آزمون استخدامی زمان برد، زمان بندی ما قدری تغییر کرد».

به گزارش فارس، این روز‌ها علاقه‌مندان زیادی در انتظار اطلاعیه ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش و ثبت‌نام این آزمون هستند و برخی کانال‌ها در فضای مجازی اقدام به انتشار اخبار نادرست در خصوص ثبت‌نام آزمون استخدامی دارند.

به علاقه‌مندان توصیه می‌شود که درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش کمی صبر کنند و پیگیری اخبار آن را از طریق سایت آموزش و پرورش و خبرگزاری‌های رسمی کشور پیگیر باشند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نام‌نویسی برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، بر اساس اعلام سازمان سنجش کشور: داوطلبان رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم یا شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از امروز تا یکشنبه ۱۲ فروردین۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانیsanjesh.org  ثبت نام کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیز در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت خواهد بود
  • دی 1402؛ آزادی دو دختر خبرنگار و تایید و تکذیب امتیاز استخدامی طلاب در‌ آموزش و پرورش
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • اینفوگرافیک مراحل ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ( نوبت دوم )
  • آغاز نام‌نویسی برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ، از امروز
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳