Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@18:04:03 GMT

در دیدار وزیر ارشاد با مراجع عراق چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۷۳۴۰۰

در دیدار وزیر ارشاد با مراجع عراق چه گذشت؟

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدار آیات عظیم حکیم و مدرسی رفته و با آنها دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر خود به عراق با آیات عظام حکیم و مدرسی دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در این دیدار گفت: مسئولین با مردم با محبت و نرمی رفتار کنند، نقاط اختلاف برانگیز را کنار بگذارند، از کسانی که با آنان اختلاف نظر دارند، متنفر نباشند و با آن ها همانند طرفداران و حامیان خود رفتار کنند تا اختلاف منجر به شکاف و جدایی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مراسم زیارت اربعین و اینکه چگونه در اربعین اختلافات میان طبقات جوامعی که از کشورهای مختلف جهان می آیند، کنار گذاشته می شود، افزود: همگی احساس می کنند که امتی واحد هستند و هیچ فرقی میان مردم چینی، آفریقایی و اروپایی نیست و هیچ کس در راه کربلا احساس غربت نمی کند؛ چرا که نیت ها یکی است و همگی به سوی کسی می روند که به خاطر اصول جاودانه، جان خود را فدا کرد.

آیت الله حکیم تصریح کرد: مرجعیت دینی به تمامی اقشار جامعه به یک اندازه توجه دارد؛ چرا که مرجعیت همگی را دوست دارد و برای خیر و مصلحت آن ها تلاش می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از آیت الله حکیم گفت: توصیه ها و راهنمایی های شما تأثیر آشکاری در آینده کاری ما خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با آیت الله سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در کربلا دیدار و گفت و گو کرد.

سیدعباس صالحی در این دیدار بر ضرورت فرهنگسازی در جوامع اسلامی بر اساس شرایط و نیازهای جدید از جمله دوران پس از وهابیت تاکید کرد.

آیت الله سیدمحمدتقی مدرسی نیز گفت: شرایط امروز در واقع اعلام ورشکستگی وهابیت است و دنیا منتظر گفتمان جدیدی است که جایگزین وهابیت شود.

آیت الله مدرسی با اشاره نقش نخبگان و علمای اسلام در این زمینه گفت: باید برای فرهنگسازی در جوامع اسلامی اهتمام داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

کد خبر 6089718 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری