Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@05:56:49 GMT

حسین مرعشی کیست؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۷۳۵۹۹

حسین مرعشی کیست؟

مرعشی از اوّلِ انقلاب تا ریاست جمهوریِ محمود احمدی‌نژاد (دولتِ نهم)، مسئولیت‌های گوناگون را در پروندهٔ خود داشته است. زمسئولیت‌های او از جهاد سازندگی شروع و به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ختم شده است.

به گزارش تابناک، او همچنین در کارنامهٔ فعّالیت‌های خود هشت سال استانداریِ کرمان و دو دوره نمایندگیِ مجلس در دوره‌های مجلس پنجم و مجلس ششم را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرعشی در دو سال اول دولتِ ششم با ریاستِ هاشمی رفسنجانی هم رئیسِ دفترِ او بوده است. او در اواخر دورهٔ چهار سالهٔ مجلس، از طرف سید محمد خاتمی (رئیس جمهورِ وقتِ ایران) به عنوان رئیسِ سازمانِ تازه تشکیل یافته میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد.
او با آمدنِ دولتِ محمود احمدی‌نژاد (دولتِ نهم) در تیرماهِ ۱۳۸۴، از ریاستِ سازمانِ میراث فرهنگی برکنار شد و از آن پس به عنوانِ عضوِ ارشدِ و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، همواره از منتقدینِ جدّیِ سیاست‌های محمود احمدی‌نژاد بوده‌است.
حسین مرعشی، در انتخاباتِ مجلس هشتم شورای اسلامی در فروردین ماهِ ۱۳۸۷، به عنوانِ قائم مقامِ ائتلاف اصلاح طلبان و رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان تهران انتخاب شد.
از او به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران بعد از استعفای محمد علی نجفی یاد می‌شود.

حسین مرعشی

متولد سال ۱۳۳۷ در شهر رفسنجان
تحصیلات:
کارشناسی اقتصاد دانشگاه تهران

سوابق خدمتی در جمهوری اسلامی ایران:
- راه‌اندازی و خدمت در جهاد کرمان
- معاون سیاسی استاندار کرمان
- استاندار کرمان
- رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دوره آقای اکبر هاشمی رفسنجانی
- نمایندگی مردم کرمان در دوره‌های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی
- معاون رئیس‌جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت دوم آقای سیدمحمد خاتمی

سابقه فعالیت‌های سیاسی– فرهنگی:
- راه‌اندازی و خدمت در جامعه اسلامی دانشگاه کرمان در سال ۱۳۵۷
- عضو هیئت مؤسس حزب کارگزاران سازندگی ایران
- رئیس کمیته سیاسی، رئیس کنگره، عضو شورای مرکزی و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین مرعشی مرعشی کارگزاران هاشمی رفسنجانی احمدی نژاد خاتمی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها

                                                                  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان اظهار داشت: با پشتیبانی ریاست محترم جمهور و هم‌صدایی رسانه‌های استان، پرونده مالیاتی نفت و گاز استان پس از ۴۳ سال به استان منتقل شد.   وی با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی استان افزود: رسانه‌ها همواره یار و همراه ما در تحقق برنامه‌های استان بودند از همه رسانه‌های استان با هر نوع نگاه و سلیقه‌ای تشکر می‌کنیم.   نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: گفتمان دولت سیزدهم، گفتمان مردمی ایران قوی است و از همه رسانه‌هایی که در انعکاس خدمات دولت تلاش کردند به‌صورت ویژه قدردانی می‌شود.   بهرام‌نیا با اشاره به مشارکت بالای مردم استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یادآورشد: رسانه‌ها در مشارکت ۵۳.۲۹ درصدی مردم در انتخابات نقش‌آفرین بودند و در کنار صدا و سیما، سپاه، بسیج و دیگر عوامل موجب شدند که استان ایلام جزو ۴ استان برتر در بحث مشارکت مردم در انتخابات قرار گیرد.   وی مطرح کرد: در جنگ ترکیبی و شناختی  دشمن، رسانه‌ها با سلاح خود که قلم و تحلیل آنهاست روشنگری کرده و نقش شوم دشمن را خنثی کردند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • اسامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران اعلام شد
  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس