Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند انتقال تروریست‌ها و خانواده‌های آنها از منطقه الرحیبة و جیرود و الناصریه در منطقه قلمون شرقی در حومه دمشق به سمت جرابلس واقع در حومه حلب و ادلب بعد از تحویل دادن تمام سلاح های سنگین و متوسط آنها آغاز شده است. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق ، گفته می‌شود عناصر که باید از این منطقه خارج شوند، حدود 3200 نفر از عناصر مسلح هستند و باقیمانده آنها نیز خانواده آنها را شکل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است روند انتقال آن‌ها تا فردا به پایان برسد. در حال حاضر اتوبوس‌ها وارد این منطقه شده و عملیات انتقال عناصر مسلح را آغاز کرده‌اند.

این توافق به موجودیت عناصر مسلح در منطقه قلمون شرقی پایان خواهد داد. این در حالی است که شهر الضمیر بعد از خروج کامل عناصر مسلح از آن به سمت مناطق شمالی کاملا از تروریست‌ها تخلیه شده است.

منطقه قلمون غربی هم حدود 10 ماه پیش به طور کامل از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی شده بود، داعشی‌ها این منطقه را در اشغال داشتند که اخراج شده بودند.

در حال حاضر ارتش سوریه عملیات خود را ضد تروریست‌های داعشی در منطقه حجرالاسود و اردوگاه الیرموک واقع در جنوب دمشق ادامه می‌دهد. بر اساس این گزارش‌ها از دیروز تاکنون حملات موشکی و توپخانه‌ای ضد حومه جنوبی دمشق متوقف نشده و گفته می شود تعداد زیادی از عناصر تروریستی به هلاکت رسیده‌اند. یک منبع امنیتی گزارش داده است که تصمیم قطعی برای از بین بردن کامل عناصر تروریستی مسلح در این دو منطقه انتخاب شده است.

همچنین خبرگزاری سوریه گزارش می‌دهد که ارتش عربی این کشور به عملیات نظامی خود برای ریشه‌کنی کامل عوامل تروریستی از جنوب دمشق ادامه می‌دهد. بر اساس این گزارش یگان‌هایی از ارتش از صبح امروز حملات فشرده‌ای را به مراکز و کانون‌های استقرار عناصر تروریستی و انبارهای تسلیحاتی و خطوط امدادرسانی آنها در حجر الاسود آغاز کرده و خسارت‌های گسترده‌ای را به آنها وارد کرده‌اند.

سانا گزارش می‌دهد که عملیات نظامی تا پایان دادن به ریشه‌های تروریسم در منطقه غوطه غربی و از بین بردن تمام عوامل تروریستی در این منطقه ادامه خواهد داشت.

تعدادی از گروه‌های تروریستی مسلح با محاصره هزاران نفر از غیرنظامیان در محلات مجاور شهر دمشق استقرار پیدا کرده و از آنجا اقدام به حملات توپخانه‌ای ضد پایتخت سوریه می‌کردند. طی دو روز گذشته در نتیجه این حملات تعدادی از شهروندان سوری جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که دیگر هیچ توافق صلحی بین دولت سوریه و عناصر تروریستی داعش و جبهه النصره در شهرک‌های الحجر الاسود، یلد، ببیلا، بیت سحم و اردوگاه یرموک در جنوب دمشق وجود ندارد و عملیات نظامی تا آزادی همه این شهرک‌ها ادامه خواهد یافت، مگر این که تروریست‌ها تسلیم شوند.

منبع مذکور بر هم خوردن توافق صلح بین دولت سوریه و تروریست‌ها را در نتیجه وضع شروط جدید از سوی داعش دانست. بر اساس درخواست جدید، تروریست‌ها خواستار انتقال به منطقه حوض الیرموک در جنوب دمشق در امتداد اردن و فلسطین اشغالی شدند، ولی دولت سوریه با این درخواست مخالفت کرد.

ارتش سوریه نیز از آغاز عملیات نظامی خبر داد و هدف از آن را ریشه کنی داعش و جبهه النصره از الحجر الاسود و حومه و مبارزه با گروه‌های تروریستی اعلام کرد که ضد ارتش سوریه می جنگند و شهروندان سوری را هدف قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

R36346/P36355/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین به نقل از گردان‌های قسام گزارش داد که نیروهای وابسته به این گردان‌ها موفق شدند یک عملیات دیگر علیه نظامیان صهیونیست در نوار غزه انجام دهند.

بر اساس این گزارش، نیروهای گردان‌های قسام طی یک عملیات محل تجمع عناصر صهیونیست را در جنوب غرب شهر غزه هدف قرار دادند.

این عملیات نیروهای مقاومت فلسطین با شلیک چندین خمپاره به سمت محل استقرار متجاوزان اشغالگر صورت گرفت. علاوه بر نوار غزه، نیروهای فلسطینی در کرانه باختری نیز از پای ننشسته و عناصر متجاوز به این منطقه را هدف قرار دادند.

منابع محلی اعلام کردند که عناصر صهیونیست در اطراف اردوگاه بلاطه توسط نیروهای فلسطینی هدف قرار گرفتند.گردان‌های «شهداالاقصی» شاخه نابلس نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌هایی از عملیات‌های ضدصهیونیستی خود در کرانه باختری خبر دادند.

گردان‌های شهداالاقصی در نابلس اعلام کردند که مبارزان این گردان‌ها گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در ایست‌بازرسی «حواره» به رگبار بستند.

علاوه بر این نیروهای این گردان‌ها به شدت با نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی که به روستای «برقه» در کرانه باختری یورش بردند درگیر شدند.

کد خبر 6086028

دیگر خبرها

  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • بمباران تجمع آوارگان فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه