Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@15:50:59 GMT

فائو در اجرای طرح اراضی پایاب سد خدا آفرین مشارکت می کند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۷۴۳۴۱

فائو در اجرای طرح اراضی پایاب سد خدا آفرین مشارکت می کند

به گزارش ایرنا ، دکتر رائو ماتا روز پنجشنبه در بازدید از روند اجرای طرح اراضی پایاب سد خدا آفرین افزود: رویکرد سازمان فائو حمایت از طرح هایی است که در ارتباط با استفاده و بهره برداری اصولی و صحیح از 2 عنصر حیاتی آب و خاک می شود.
او گفت: کارهای ارزشمندی در سطح وسیع برای استفاده بهینه از آب کشاورزی و اجرای سیستم های نوین آبیاری و تبدیل اراضی دیم به اراضی آبی در مناطق شمالی استان اردبیل انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: افتخار بزرگی برای وزارت جهاد کشاورزی است که اینگونه موفق و توانمند در عرصه مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی پیشقدم است و با تکمیل این طرح شاهد افزایش تولید در واحد سطح ، افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آب در منطقه خواهیم بود.
دکتر ماتا افزود: متخصصان ایرانی در انجام اینگونه طرح های مهم بسیار موفق و کارآمد عمل می کنند و ما نیز خوشحالیم که متخصصان سازمان خواروبار جهانی فائو که تجربیات و دانش ارزشمندی در استفاده بهینه از منابع آبی دارند، در اختیار دست اندرکاران این طرح عظیم قرار دهند.
مدیر بخش آب و خاک سازمان خواروبار جهانی فائو نیز در این بازدید گفت: اردبیل اولین استان ایران است که از آن بازدید کردیم ، وزارت جهاد کشاورزی در این سطح وسیع برای استفاده بهینه از آب ، تبدیل اراضی دیم به آبی و افزایش بهره وری و افزایش تولید محصولات کشاورزی تلاش زیادی کرده است.
دکتر ادواردو منصور افزود: طرح اراضی پایاب سد خدا آفرین یکی از مجهزترین و تخصصی ترین طرح های موفق در عرصه آب و خاک است ، در این طرح از توانمندی های بیشرفته و متدهای آبیاری بارانی موسوم به سنترپیوت استفاده می شود.
او اظهار کرد: هدف از بازدید این طرح های عظیم کمک به مسئولان و دست اندرکاران بخش کشاورزی کشور است، در زمینه ایجاد تشکل ها و نظام های بهره برداری تجربیات و دانش جهانی خود را در اختیار مسئولان قرار خواهیم داد تا به افزایش تولید محصولات کشاورزی ، توسعه پایدار و امنیت غذایی کمک کنیم.
طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین با درخواست رئیس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از سال 92 اجرایی شده است.
با بهره برداری از این طرح 62 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه مغان به آبی تبدیل می شود.
6018/6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال توسعه پایدار صندوق توسعه ملی کشاورزی مقام معظم رهبری وزارت جهاد کشاورزی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه