Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@07:35:57 GMT

حذف برند خارجی از پوشاک آستارا نیازمند فرهنگ سازی است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۷۴۶۸۱

حذف برند خارجی از پوشاک آستارا نیازمند فرهنگ سازی است

محسن آهنی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: لباس تولید شده در کارگاه های پوشاک آستارا از کیفیت خوبی برخوردار است و برای برندسازی آنها باید با مشارکت دستگاه های فرهنگی نظیر رسانه ها، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی کار فرهنگی گسترده صورت گیرد.
وی اظهار کرد: 62 واحد تولید پوشاک در آستارا مجوز فعالیت دارند و حدود 10 واحد نیز بدون مجوز و پروانه کسب به این کار مشغول هستند و پشتیبانی از فعالان این عرصه در سال حمایت از کالای ایرانی، در دستور کار اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آهنی ادامه داد: از تولیدکنندگان پوشاک با اعطای تسهیلات بانکی از طریق سامانه کارا یا در قالب طرح های تکاپو و اشتغالزایی حمایت می کنیم و متقاضیان وام باید بعد از نام نویسی اینترنتی، برای تکمیل پرونده به اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا مراجعه کنند.
مدیر یکی از کارگاه های تولید لباس زنانه در بخش لوندویل آستارا نیز گفت: لباس زیر تولیدی این کارگاه به لحاظ شهرت و کیفیت مطلوب، به صورت عمده با مارک و عنوان محلی به بازارهای تهران، تبریز، رشت، اردبیل و آستارا عرضه می شود اما فروشندگان بعدی، محصولات ما را اغلب با برندهای خارجی عرضه می کنند.
رقیه اشهب افزود: با اخذ پروانه کسب و گواهینامه مهارت و صرف چهار میلیارد ریال سرمایه شخصی، این کارگاه را با 130 متر مربع زیربنا راه اندازی و برای 11 نفر به طور مستقیم و 15 نفر به طور غیر مستقیم شغل و درآمد ایجاد کرده ام و در آن، هر ماه سه هزار جین معادل 36 هزار عدد لباس زیر زنانه تولید می شود.
وی بیان کرد: برای تعیین الگوها و شکل های لباس ها بازاریابی می کنیم و کار کارگران هرگز تعطیل نمی شود و برای دریافت تسهیلات مورد نیاز کارگاه، در سامانه کارا نام نویسی کرده ایم و منتظر طی مراحل اداری و معرفی به بانک هستیم.
ناصر دنیایی از دوزندگان لباس در این کارگاه نیز گفت: در این حرفه 20 سال سابقه کار دارم و حدود 50 کارگاه دیگر در بخش لوندویل، لباس زیر را تولید و اغلب با برندهای خارجی عرضه می کنند و در هر کارگاه، حدود سه نفر مشغول به کار هستند.
وی افزود: مواد اولیه نظیر کش، نوار، نخ و انواع پارچه را از تهران خریداری می کنیم و مشتریان به سبب کیفیت مطلوب تولیدات ما، آنها را با آرم و عنوان خودمان از ما خریداری و سپس در بازارهای خود، با مارک ها و برندهای خارجی به فروش می رسانند.
دنیایی اظهار کرد: به دلیل کثرت تقاضای لباس و وجود جوانان بیکار، توسعه این کارگاه به شرط حمایت قاطع مسئولان با تامین تسهیلات ارزان قیمت، امکان پذیر است و طرح توسعه آن تدوین شده و برای ایجاد هر فرصت شغلی پایدار، به 500 میلیون ریال وام نیاز داریم.
وی ادامه داد: بازگشت سرمایه در تولید لباس زیر به سختی و در درازمدت صورت می گیرد و باید مسئولان برای توسعه کارگاه های پوشاک آستارا، دوره تنفس بازپرداخت وام و در صورت امکان، حمایت های بیمه ای و معافیت مالیاتی در نظر بگیرند.
او گفت: اگر کارگاه های لباس در آستارا توسعه و تجهیز شوند، با تولید لباس های مردانه و ورزشی، بر گستره کار و اشتغالزایی آنها افزوده خواهد شد.
به گزارش ایرنا با توجه به موقعیت مرزی بندر آستارا و رونق صادرات و واردات کالا از آن، حمایت از کارگاه های تولید پوشاک این شهرستان در ارتقای کیفیت و افزایش تنوع تولیدات و بسترسازی برای صادرات لباس نیز موثر خواهد بود.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و بخش لوندویل آن با 22 هزار نفر جمعیت در امتداد محور آستارا به تالش قرار دارد.
7124/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 تنفس سرمایه صنعت معدن و تجارت فرهنگ سازی فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ورود لباس مبدل‌های دانش‌بنیانی به اقتصاد کشور

آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به شرایطی که برخی شرکت‌ها در کسب عنوان دانش‌بنیانی به دست می‌آورند، اظهارکرد: در ابتدا که مباحث دانش‌بنیانی در کشور مطرح شد خوشحال از اخباری که هر از گاهی از آن منتشر می‌شد کار دولت در مورد حمایت از دانش‌بنیان‌ها مورد ستایش قرار می‌گرفت.

وی افزود: روزی که قرار شد تا دانش‌بنیان‌ها مورد حمایت قرار گیرند و معاونت علمی و فناوری از ایجاد پارک‌های علم و فناوری و تجاری‌سازی محصولات این شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد خوش‌بینی زیادی در کشور ایجاد شد، اما فارغ از این اهداف برخی کشف کردند که زمان سوءاستفاده از عناوین دانش‌بنیانی برای معافیت مالیاتی، دریافت تسهیلات ارزان قیمت و پرداخت کارمزد کمتر بیمه‌ای برای نیرو‌های کار است و به واسطه دسترسی‌هایی نیز که داشتند توانستند از این امکانات بهره بگیرند.

دانش‌بنیان‌های واقعی سهمی کمتر از حمایت‌های دولتی دریافت کردند

بغزیان ادامه داد: این در حالی بود که دانش‌بنیان‌های واقعی که مشغول تحقیق و پردازش ایده‌های خلاقانه و نوآورانه خود بوده‌اند دسترسی کمتری به این تسهیلات داشته‌اند.

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: باید این اخطار از سوی مقامات بالادست داده می‌شد که ممکن است عده‌ای با لباس مبدل دانش‌بنیانی وارد شوند و از حمایت‌ها استفاده و تبعات سنگین به اقتصاد دانش‌بنیان ها وارد کنند.

وی افزود: طبیعی است که هر تولیدی مبتنی بر دانش است، اما میان تولیدات مبتنی بر بهره‌وری و مدیریت منابع یا خلاقانه با تولید هزاران محصولی که در حال تولید است، تفاوت وجود دارد، اما این تولیدکنندگان به طور معمول در صدد استفاده از شرایط خاص نیز هستند. محل استقرار مجانی، حمایت‌های صادراتی و ... نیز از دیگر امکاناتی است که شرکت‌هایی که تنها نام دانش‌بنیان یدک می‌کشند از آن برخوردار شده‌اند.

بغزیان خاطرنشان کرد: از همان ابتدا اگر قرار است خانه‌ای لوکس ساخته شود که چیز‌هایی گران‌بها در آن است باید دیوار‌هایی بلند نیز برای آن ساخته شود و در مورد حمایت‌های دانش‌بنیانی نیز باید زمینه‌های بروز سوء استفاده از بین می‌رفت.

تسهیلات دانش‌بنیانی به سرنوشت طرح حمایت از بنگاه‌های زودبازده دچار شد

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: در زمان دولت های گذشته نیز حمایت از بنگاه‌های زودبازده مطرح شد و اعتباراتی به آن اختصاص یافت. عده‌ای خیلی سریع خود را زودبازده معرفی کرده و تسهیلاتی گرفتند که بابت آن تولیدی راه نیانداختند و در نتیجه تبعات تورمی آن به اقتصاد تحمیل شد.

وی افزود: قانونگذاران، سیاستگذاران و مجریان باید راه‌های سوءاستفاده از حمایت‌های دانش‌بنیانی را پیش‌بینی کنند تا از این پس شاهد به بیراه‌رفتن حمایت از دانش‌بنیان‌ها در کشور نباشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارایه وام‌ به تولیدکنندگان لباس برای کاهش قیمت تمام شده محصول
  • روزانه ۱۵۰ تن زباله در آستارا تولید می‌شود
  • تحقق شعار سال نیازمند ارائه راهکارهایی برای مردمی‌سازی تولید
  • ظروف سفالی سوغات مسافران نوروزی در سفر به میبد
  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • حمایت خیران آستارایی از ۸۱۹ یتیم و فرزند محسنین
  • حمایت از تولید، نیازمند تخفیف‌های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد
  • هشدار ورود لباس مبدل‌های دانش‌بنیانی به اقتصاد کشور