Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: توقف آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی گامی مثبت در مسیر عاری سازی کامل هسته ای این کشور است.

ایران آنلاین / در بیانیه موگرینی آمده است: اعلام رهبر جمهوری دموکراتیک خلق کره مبنی بر توقف آزمایش های هسته ای و موشکهای بالستیک قاره پیمای این کشور از امروز و همچنین بستن سایت آزمایش هسته ای ، گامی مثبت در مسیری است که اکنون باید به عاری سازی کامل ، قابل تائید و غیر قابل بازگشت این کشور از سلاح هسته ای و احترام کامل به تعهدات بین المللی و تمام قطعنامه های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل متحد و تصویب معاهده فراگیر منع آزمایش هسته ای (CTBT) منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امنیتی افزود: اتحادیه اروپا مشتاقانه در انتظار دیدارهای آینده رهبر کره شمالی با روسای جمهوری کره جنوبی و آمریکا است و ما امیدواریم که این ابتکارهای سطح بالا بتوانند به اعتمادسازی و ایجاد نتایج مثبت بیشتر ادامه دهند.

موگرینی افزود: اتحادیه اروپا به حمایت از یک راه حل مذاکراتی از هر راه ممکن ، از جمله از طریق به اشتراک گذاشتن تجربه خود در زمینه مذاکرات هسته ای ، ادامه خواهد داد. ما همچنین به اجرای سیاست خود مبنی بر تعامل انتقادی ادامه خواهیم داد ؛ سیاستی که فشارهای شدید بر کره شمالی از طریق تحریمها را با باز نگاه داشتن کانالهای ارتباطی ، ترکیب می کند.

کره شمالی امروز شنبه اعلام کرد که این کشور آزمایش های هسته ای و موشکی را تعلیق و یک مرکز آزمایش هسته ای را در شمال کشور نیز تعطیل خواهد کرد. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته آلمان از دستگیری «ژیان گو» به ظن جاسوسی برای دولت چین خبر داده بود.

دادستان‌های آلمان ادعا کرده‌اند «گو» که فعالیت خود را به عنوان دستیار برای «ماکسیمیلیان کراه»، عضو راست‌گرای آلمانی‌تبار پارلمان اروپا ثبت کرده از کارکنان «یکی از سرویس‌های جاسوسی چین» است.

طبق ادعای این دادستان‌ها «گو» که تبعه آلمان است اطلاعات پارلمان اروپا را به چین منتقل کرده و در جهت خدمت به نهادهای اطلاعاتی چین از «مخالفان دولت چین جاسوسی کرده است.»

کد خبر 846778 منبع: فارس برچسب‌ها جاسوسی خبر ویژه اتحادیه اروپا چین پارلمان اروپا

دیگر خبرها

  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست/ به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند