Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@04:27:37 GMT

استان چهارمحال وبختیاری بهشت بوم گردی کشور

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۷۵۸۸۹

استان چهارمحال وبختیاری بهشت بوم گردی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ، بهمن عسگری سوادجانی در مصاحبه با اصحاب رسانه و مطبوعات افزود : 22 اقامت‌گاه بوم‌گردی، 12 اردوگاه گردشگری، 174 خانه مسافر، دو هزار و 680 تخت اقامتی، 42 دفتر مسافرتی، هفت سفره‌خانه، 19 مرکز رزرواسیون و اطلاع رسانی و 12 مجتمع تفریحی دراین استان وجود دارد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: بسته‌های گردشگری به منظور جذب و ماندگاری برای سرمایه‌گذاران خارجی در استان آماده شده و قابل ارائه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی : امسال حدودا 152 هزار نفر مسافر در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، اقامت‌گاه‌‌های بوم گردی، خانه‌های‌ مسافر، مهمان‌پذیرها و کمپ‌های موقت استان اقامت کردند که نسبت به سال گذشته 206 درصد رشد یافته است.
وی افزود: از مجموع مسافران، حدودا پنج هزار نفر در هتل‌ها، 43 هزار و 260 نفر در کمپ‌های موقت، یک هزار و 200 نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، یک هزار و 157 نفر در مهمان‌پذیرها، شش هزار و 583 نفر در خانه‌های مسافر، 720 نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ، یک هزار و 266 نفر در مجتمع‌های گردشگری و حدود 410 نفر در زائرسراها اقامت داشتند، همچنین در این مدت 250 هزار اقلام فرهنگی از جمله نقشه، Cd و کتابچه میان مسافران توزیع شد.
عسگری بازاریابی تبلیغاتی، شرکت در نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای، معرفی جاذبه‌های استان، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و فضای مجازی را از عوامل موثر در افزایش اقامت مسافران نوروزی به استان موثر عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه هدف اداره کل، برنامه‌ریزی برای افزایش ماندگاری مسافران در استان است، تصریح کرد: در صورتی که ماندگاری مسافر در استان افزایش یابد قطعا برای استان سودمند خواهد بود که برای مسافران تابستانی با توجه به شرایط آب و هوایی استان مقررر شده مراکز اسکان و کمپ‌های عشایری و روستایی افزایش یابد، همچنین محل‌هایی برای چادر زدن مسافران مشخص شود.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع گردشگری استان در سال 94 و انتخاب چهارمحال و بختیاری به عنوان قطب گردشگری کشور، گفت: سال گذشته برای اجرای زیرساخت‌های گردشگری سه میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد و برای حوزه گردشگری استان به منظور ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تکمیل راه‌های مقاصد گردشگری حدود 35 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای استان به تصویب رسید.

عسگری گفت: امسال در هفت نوروزگاه برنامه فرهنگی همراه با نشاط و شادی برای مسافران نوروزی اجرا شد که تا حدودی به معرفی سنت و رسوم مردم استان و همچنین به ماندگاری مسافران در استان کمک ویژه‌ای کرد.
وی در ادامه از وجود 22 اقامت‌گاه بوم‌گردی، 12 اردوگاه گردشگری، 174 خانه مسافر، دو هزار و 680 تخت اقامتی، 42 دفتر مسافرتی، هفت سفره‌خانه، 19 مرکز رزرواسیون و اطلاع رسانی و 12 مجتمع تفریحی در استان خبر داد.
عسگری گفت: در حوزه گردشگری ورزشی در منطقه دوپلان، بانجی جامپینگ، زیپ لاین و پل معلق راه‌اندازی شده است.
وی احیا گلیم در منطقه سرآقا سید، احیای رندی‌بافی و سرانداز در دهستان سرخون، توسعه خاتم در شیخ‌شبان، توسعه و تجهیز کارگاه نمدمالی در روستای بهرام‌‎آباد و راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در قلعه چالشتر را از طرح‌های تحول‌زا در استان دانست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: بسته‌های گردشگری برای سرمایه‌گذاران خارجی در استان آماده شده و با ورود گردشگران نروژی به استان، از طرح گردشگری ورزشی استان استقبال خوبی کردند که بسته‌های سرمایه‌گذاری دیگری برای سرمایه‌گذاران خارجی آماده شده است.

46

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری شادی صنایع دستی و گردشگری مسافران موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری  اردوی هفت گردی گفت: اصفهان  به‌واسطه داشتن معماری زیبای اسلامی، پل‌های سرپوشیده، مساجد و مناره‌های منحصر به فرد شایسته بهترین‌ها است و مردم خونگرم دیار نصف جهان لایق بزرگترین خدمات فرهنگی هستند.

مهدی سلطان آقایی  افزود: سالروز تولد شیخ بهایی بزرگ معمار اصفهان ، بهانه‌ای برای اهمیت بیشتر به اصفهان به عنوان سرچشمه هنر و فرهنگ کشور و فرصتی برای نشان دادن توانمندی شهرداری اصفهان جهت ارتقای رقابت کیفی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح جامعه است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌هایی همچون «جشنواره غذا‌های سنتی اصفهان» در فرهنگسرای شاهنامه و جشن بزرگ «به نام نصف جهان» با اجرای برنامه‌های شاد و جذاب در مجموعه گردشگری باغ فدک از جمله این برنامه‌ها است.

او با بیان اینکه برگزاری سلسله برنامه‌های «هنرواره نقاشی» با موضوع «اصفهان شهر زندگی» ویژه مدارس منطقه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته فرهنگی اصفهان است، اظهار کرد: برگزاری اردوی «هفت گردی» نیز بهانه‌ای برای آشنایی شهروندان با جاذبه‌های گردشگری منطقه ۷ اصفهان است.

سوم تا نهم اردیبهشت به نام «هفته فرهنگی اصفهان» نام‌گذاری شده است




باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • سفر استاندار چهارمحال وبختیاری به ناغان