Web Analytics Made Easy - Statcounter


دبیر اجرایی جشنواره سالانه تئاتر «نماوا» درباره ویژگی های این جشنواره نمایشنامه خوانی سخن گفت و عنوان کرد قرار است با کاشت نهال از ۲ هنرمند تئاتر کشور قدردانی شود.

سارا میراخورلی دبیر کانون تئاتر دانشگاه امیرکبیر و دبیر اجرایی جشنواره سالانه تئاتر «نماوا» در گفتگو با امتداد نیوز درباره برگزاری این رویداد عنوان کرد: نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی تئاتر «نماوا» از اول تا ششم اردیبهشت ماه در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، اول تا چهارم اردیبهشت ویژه اجرای عمومی این آثار است و ۵ و ۶ اردیبهشت اجراهای داوری خواهد بود و ۱۰ اردیبهشت ماه نیز مراسم اختتامیه برگزار می شود.

میراخورلی ادامه داد: این جشنواره مختص دانشجویان غیر تئاتری است و مجموعا ۱۷ نمایشنامه در این رویداد نمایشنامه خوانی خواهند شد و آثاری از دانشجویان دانشگاه های تهران، امیرکبیر، الزهرا، آزاد، علمی کاربردی و … در جشنواره حضور دارند.

وی خبر داد: فروغ قجابگلی، بهار نوحیان و افشین هاشمی داوران این جشنواره هستند و قرار است جایزه برگزیدگان نیز شرکت در ورکشاپی با حضور یکی از داوران جشنواره باشد.

میراخورلی درباره انتخاب نام «نماوا» برای این جشنواره توضیح داد: از آنجا که نمایشنامه خوانی اکتی ندارد و مخاطبان تنها نقش خوان ها را می بینند و صدایشان را می شنوند بدون اینکه شاهد حرکت و اجرای میزانسی از آنها باشند، تصمیم گرفتیم از ترکیب نما و آوا استفاده کرده و نام جشنواره را «نماوا» بگذاریم. البته در اجرای نمایشنامه خوانی ها، دانشجویان می توانند به اجراخوانی هم نزدیک شوند و از نور و آکسسوار هم استفاده کنند اما نباید اکت و بازی داشته باشند.

دبیر اجرایی جشنواره «نماوا» در پایان یادآور شد: قرار است در این دوره از دکتر علی رفیعی و افشین هاشمی به عنوان ۲ هنرمند تاثیرگذار عرصه تئاتر نیز قدردانی شود و به همین منظور و برای توجه به مساله محیط زیست به یاد این ۲ هنرمند ۲ نهال در باغچه فرهنگ و هنر دانشگاه کاشته خواهد شد که این اقدام هر سال تکرار می شود.

true برچسب ها : دانشگاه امیرکبیر سارا میراخورلی نمایشنامه خوانی true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر سارا میراخورلی نمایشنامه خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت

به گزارش قدس خراسان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، تئاتر ۴۴۴ اثری از گروه تئاتر شهیدانه مشهد به عنوان گروه برگزیده تئاتر مساجد خراسان رضوی برای شرکت در جشنواره کشوری تئاتر مساجد انتخاب شد.

این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور در روزهای ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود که نمایش ۴۴۴ در این جشنواره حضور خواهد داشت.

گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور می‌یابد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: همیشه شور و هیجان جوانی و سر نترس نوجوانی می‌تواند جرقه شروع اتفاقات بزرگی باشد، همه چیز از یک روز معمولی در یک مدرسه معمولی آغاز شد ولی بعد ...

«آیدا سروش، اسما واخری، مهدیه اکرمی، ریحانه صفری، هستی حسن زاده، زهرا سالار، الهام کاظمی، یسنا واخری، زهرا و فاطمه حسینی طوسی» بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل می دهند.

دیگر خبرها

  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم