Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدرالدین علیپور در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به دوم اردیبهشت روز زمین پاک، گفت: هر ساله برای این روز یک شعاری تدوین می‌شود و در این زمینه فرهنگسازی و آ‌موزش‌های صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شعار امسال برای روز زمین پاک «نه به پلاستیک» است، گفت: با توجه به ماندگاری پلاستیک و مشتقات آن و معضلاتی که برای محیط زیست ایجاد می‌کند این امر رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه در دنیا روندی پیش گرفته است که کیسه‌های پلاستیکی که تیراژ مصرفشان بالاست را از رده خارج کنند، گفت: در ایران نیز میزان مصرف پلاستیک بالاست و به ازای هر کالا که می‌خریم یک پلاستیک به شما می‌دهند.

 

علیپور با تاکید بر این موضوع که روز 17 مرداد نیز روز بدون نایلکس است، گفت: البته شهرداری در این روز اقداماتی نظیر توزیع کیسه‌های کاغذی و پارچه‌ای را دادند و اقدامات دیگری انجام می‌شود اما باید فکر جدی برای این کار صورت گیرد و نیاز به همکاری بین‌بخشی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اگر به سایت دفع پسماند مراجعه کنید بالا بودن حجم تولید زباله پلاستیکی را می‌بینید، گفت: باید به سمتی پیش برویم که میزان مصرف کاهش یابد. 

 

علیپور در پاسخ به این پرسش که تفکیک زباله از مبدا چرا به درستی انجام نمی‌شود، گفت: فعلاً دو منطقه را به صورت پایلوت برای تفکیک زباله آغاز کرده‌ایم و در گذشته کار خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

رییس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان  اینکه اینکار از منطقه 22 و 2 آغاز شده است، گفت: به دنبال این هستیم که اجرای صد درصدی تفکیک را داشته باشیم و از مبدا زباله‌ها را تفکیک کنیم.

علیپور با بیان اینکه اگر زباله‌ها از مبدا تفکیک شود دیگر زباله‌های پلاستیکی وارد چرخه طبیعت نمی‌شود گفت: همین امر می‌تواند کمک زیادی انجام دهد.

وی به اجرای مکانیزم تشویق و تنبیه برای تفکیک زباله از مبدا گفت: کسانی که کمتر از کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند را باید تشویق و برای کسانی که زیاد مصرف می‌کنند باید اقداماتی انجام دهیم تا آنها را نیز به سمت کاهش تولید زباله ببریم.

علیپور تاکید کرد که در حال حاضر زیرساخت‌ها را فراهم می‌کنیم تا بتوانیم به درستی تفکیک زباله از مبدا را انجام دهیم.

رییس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در خصوص شارژ حساب شهروندی در ازای پرداخت زباله، گفت: نرم‌افزاری را تهیه کرده‌ایم تا مردم آن را نصب کنند و زمانی که زباله خشک را پرداخت می‌کنند به آنها کارتی داده و از آن پس کارت آنها شارژ می‌شود و از آن کارت بتوانند در سیستم حمل‌ونقل عمومی و همچنین در تره‌بار از آن استفاده کنند.

علیپور در پاسخ به این پرسش که آیا خود شما زباله‌هایتان را از مبدا تفکیک می‌کنید، گفت: این کار امکانپذیر نیست چرا که زیرساخت آن فراهم نیست اگر هم شما زباله‌تان را تفکیک کنید کسی که آن را تحویل می‌گیرد مخلوط می‌کند و عملاً کاری انجام نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که زباله‌دزدها درآمدهای هنگفتی از جمع‌آوری زباله در شهر کسب می‌کنند، گفت: این افراد به صورت غیرقانونی بر سر مخازن رفته و زباله‌ها را جدا می‌کنند. جریان‌هایی وجود دارد که اجازه نمی‌دهند تفکیک زباله از مبدا صورت گیرد چرا که اگر این کار انجام شود برای آنها دیگر منفعت اقتصادی ندارد. 

 

رییس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه در همه جای دنیا رنگ‌ مخازن زباله متفاوت است ولی در تهران وجود ندارد، گفت: باید در این زمینه کارهای زیرساختی انجام شود.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری زباله به روش فعلی باید تغییر کند، گفت: در برخی از روزها پیمانکاران 2 الی 3 بار زباله جمع‌آوری می‌کنند و این موضوع خودش اشتیاق تولید زباله ایجاد می‌کند باید مکانیزمی ایجاد کنیم که یک بار در روز زباله‌ها جمع‌آوری شود.

علیپور ادامه داد: اگر تفکیک از مبدا صورت گیرد مشکلات حل خواهد شد.

به گفته علیپور در 10 سال گذشته 6 هزار تن زباله روزانه در تهران تولید می‌شده است که امروز به 10 هزار تن رسیده است.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن

به گزارش قدس آنلاین، مارک رولی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی عنوان کرد که فرهنگ حمل چاقو باید به‌واسطه ترس از دستگیری توسط مجریان قانون، برچیده شود. وی با بیان اینکه ایست‌های بازرسی تاکتیک کارآمدی برای کاهش جرم و جنایت بشمار می‌رود افزود که برنامه پلیس در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

این درحالیست که طبق آمارها، جوامع اقلیت و به ویژه رنگین‌پوست، بیشتر از افراد بومی و سفید پوست هدف ایست‌های بازرسی پلیس قرار می‌گیرند. تحقیقات نشان می‌دهد احتمال اینکه یک سیاهپوست توسط ماموران پلیس در خیابان متوقف و مورد بازرسی بدنی قرار بگیرد، در مقایسه با یک فرد سفید پوست، ۱۳ برابر بیشتر است. همچنین حدود ۲۷ درصد از بازرسی های بدنی توسط پلیس بدون دلیل موجه انجام شده است.

البته آمارها نشان می‌دهد که پلیس طی ۲ سال گذشته ۴۴ درصد کمتر از اختیارات خود برای ایست بازرسی استفاده کرده است. با این حال صادق خان شهردار لندن گفته است که از اختیارات پلیس در این زمینه، به شرطی که به صورت «حرفه‌ای، قانونی و متناسب» استفاده شود، حمایت می‌کند.

بحث درباره افزایش ایست‌های بازرسی در لندن درحالی افزایش یافته است که حادثه چاقوکشی روز گذشته در شمال شرق لندن، انگلیسی‌ها را شوکه کرده است. در جریان این حادثه، یک پسر بچه ۱۴ ساله بر اثر ضربات چاقو به قتل رسید و ۴ نفر دیگر بشدت مجروح شده‌اند.

پلیس لندن می‌گوید که این حادثه را تروریستی تلقی نمی‌کند اما همچنان انگیز مهاجم از انجام این کار مشخص نیست.

بر اساس آمارها، جرم و جنایت در انگلیس طی ۴ سال گذشته شتاب تندی به خود گرفته و شاخص‌ها در حال نزدیک شدن به آمار پیش از همه‌گیری کروناست. نشریه تایمز چاپ لندن پیش از شیوع کرونا گزارش داد که آمار جرائم در لندن برای اولین بار از نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم