Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:27:22 GMT

طراحي اتاق ‎نشيمن

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۰۰۷۲

طراحي اتاق ‎نشيمن

خبرگزاري آريا -
شايد بتوان گفت اتاق نشيمن مهمترين فضاي هر خانه براي دکوراسيون است. اين فضا دقيقا مکاني است که در آن از مهمان ها و کساني که دوستشان داريد پذيرايي مي کنيد و دقيقا مکاني است که اعضاي خانواده بيشترين وقت خود را، زماني که در خانه هستند، با هم صرف مي کنند (البته بعد از آشپزخانه). بنابراين براي آنکه مطمئن شويد اين فضا به بهترين حالت ممکن ساماندهي شده است اين فهرست از بايد ها و نبايدها را در نظر بگيريد:

اتاق نشيمن مهمترين فضاي هر خانه براي دکوراسيون است
اولين کاري که مي کنيد انتخاب رنگ نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنگ ها در گستره وسيعي با تنوعي بيش از هزاران طيف در دسترس هستند و بنابراين به سادگي مي توان رنگ ديگري را جايگزين کرد. گاهي شايد مرحله انتخاب رنگ، آخرين گزينه و بعد از اتمام همه کارها، باشد.
اقلامي که بيشتر از همه به آن ها علاقه داريد و گرانترين وسيله موجود در خانه تان هست را انتخاب کرده و طراحي دکوراسيون را حول آن انجام دهيد.
از فرشي که خيلي کوچک است براي اين فضا استفاده نکنيد. اين يکي از شايع ترين اشتباهاتي است که همه در طراحي دکوراسيون فضاي نشيمن مرتکب مي شوند.

از فرشي که خيلي کوچک است براي اتاق نشيمن استفاده نکنيد
مطمئن شويد که همه مبلمان ها روي فرش قرار مي گيرند. در حالت ايده آل تمام چهار پايه مبل هاي اصلي بايد روي فرش باشد. اما اگر اين کار امکان پذير نيست حداقل مطمئن شويد که دو پايه جلو حتما روي فرش قرار دارند. (پايه هاي عقبي مي توانند خارج از فرش قرار بگيرند.) اما مبلمان هاي کوچکتر و ميزها قطعا بايد هر چهار پايه شان روي فرش باشد.
همه مبل ها را به ديوار نچسبانيد.
مبل ها را تا جاي ممکن از ديوارها دور کنيد تا يک فضاي مناسب براي گفتمان شکل گيرد.

مبلمان هاي کوچکتر و ميزها قطعا بايد هر چهار پايه شان روي فرش باشد
آثار هنري مورد علاقه خود را خيلي بالا و نزديک به سقف از ديوار آويزان نکنيد.بيشتر افراد گرايش دارند که قاب هاي بزرگ تر را بيش از حد لازم نزديک به سقف نصب کنند. اين نکته براي همه فضا ها و نه تنها اتاق نشيمن حائز اهيمت است.
آثار هنري موردعلاقه خود را در تراز ديد نصب کنيد. البته که تراز ديد براي افراد مختلف متفاوت است اما مي توانيد آنها را با تراز ديد خود و ديد معمول انساني تنظيم کنيد.
اهميت استفاده از ديمر را براي تنظيم روشنايي اين فضاها دست کم نگيريد. هر نوري در فضاي نشيمن مي بايست ديمر داشته باشد.

آثار هنري موردعلاقه خود را در تراز ديد نصب کنيد
ترکيبي از نورهاي تاکيدي، نورهاي محيطي و نورهاي بالاتاب را براي فضاي نشيمن استفاده کنيد. از آباژورهاي ايستاده يا آباژورهاي روميزي و يا ديوارکوب ها، هر کدام که مي پسنديد، حتما استفاده کنيد. فقط حتما از ترکيب انواع روشنايي استفاده کنيد. اين کار باعث مي شود فضا پر نورتر شده و نه تنها دکوراسيون فضا بلکه کاربراني که در آن حضور دارند نيز بهتر ديده شوند.

ترکيبي از نورهاي تاکيدي، نورهاي محيطي و نورهاي بالاتاب را براي فضاي نشيمن استفاده کنيد
از کوسن هاي خيلي زياد استفاده نکنيد. کوسن ها براي اضافه کردن نقاط تاکيدي به فضا بسيار مناسب هستند اما استفاده بيش از حد از آنها باعث مي شود مجبور شويد همه آنها را از روي کاناپه برداريد تا بتوانيد بنشينيد.
از کوسن ها آگاهانه استفاده کنيد. از چند کوسن استفاده کنيد که باعث مي شوند زيبايي فضا و مبلمان ها بيشتر ديده شود. و همينطور از هزينه بيشتر براي کوسن ها، واهمه نداشته باشيد. اين بالشتک ها شايد کوچک باشند اما تاثير بزرگي بر فضا دارند.

از چند کوسن استفاده کنيد که باعث مي شوند زيبايي فضا و مبلمان ها بيشتر ديده شود
از ترکيب اجناس گران و ارزان نترسيد. روش هاي مختلفي وجود دارد که بتوانيد کمي اقتصادي تر عمل کنيد جدا از آن براي دکوراسيون موثرتر گاهي هم بايد کمي ولخرج بود.
با کيفيت ترين کاناپه اي را که مي توانيد بخريد. يک کاناپه بزرگ خوب مثل يک سرمايه است و تا مدت زيادي آن را نگه خواهيد داشت. در نظر داشته باشيد که يک کاناپه با کيفيت متوسط حدود 10 سال حداقل عمر مي کند و يک کاناپه با کيفيت خيلي بالا مي تواند تا 25 سال بدون تغيير حفظ شود.

از چند کوسن استفاده کنيد که باعث مي شوند زيبايي فضا و مبلمان ها بيشتر ديده شود
از استفاده از نقش ها و پترن ها واهمه نداشته باشيد. اين نقش و نگارها مي توانند به فضاي شما زندگي و شخصيت و پويايي بخشند.
اصول اوليه استفاده از نقش و پترن در طراحي دکوراسيون داخلي را رعايت کنيد. تعداد نقوش مختلف براي استفاده در يک فضاي منحصر به فرد، سه نقش مي باشد. مقياس اين نقوش را ترکيب کنيد. از يک نقش با مقياس بزرگ، يکي متوسط و يکي کوچکتر استفاده کنيد (و يا ترکيبات ديگر سه گانه)
اجازه ندهيد که فرد ديگري به شما بگويد که براي دکوراسيون خانه تان چه کارهايي بايد بکنيد و چه کارهايي نکنيد. اين فضا خانه شماست و بايد دقيقا براي شما طراحي شده باشد.
براي نتيجه گيري مي توان گفت اصول اوليه طراحي و دکوراسيون را رعايت کنيد اما بدانيد اين اصول براي اين نيستند که به شما بگويند ظاهر منزل شما بايد چگونه باشد بلکه استفاده از اين اصول مي تواند راهگشا براي خلق فضايي باشد که چشم نواز و کاربردي تر باشد.
منبع : decoboom.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود

فصل جدید برنامه «جام جم» در دست طراحی است، زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، برنامه «جام جم» تولید مرکز سیمرغ که نگاهی نقادانه به رویکرد‌های کلان حوزه فرهنگ و رسانه دارد،  با نگاهی تحلیلی موضوعات بحث برانگیزی را که سازمان صداوسیما با آن‌ها مواجه بوده، نقد و بررسی می‌کرد.

گفتنی است فصل جدید برنامه «جام جم» در دست طراحی است، زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تاثیر لاین نوری بر دکوراسیون داخلی 
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره | ویدئو
  • غرق در انبه! طراحی خانه ای با تم میوه ای (عکس)
  • رنگ نقش مهمی در معماری ایفا می‌کند
  • ببینید | جزئیات جدید از طراحی ترور شهید آیت الله بهشتی در سال ۵۴
  • طراحی جالب نسل اولیه توستر نان (عکس)
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی