Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@11:21:06 GMT

رونمایی از دن کیشوت پس از ۲۰ سال انتظار

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۰۴۸۳

رونمایی از دن کیشوت پس از ۲۰ سال انتظار

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
فیلم اقتباسی «مردی که دن کیشوت را کشت» در حالی به فهرست فیلم‌های جشنواره کن اضافه شده که ساخت آن بیش از ۲۰ سال پیش کلید خورده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، پروژه ساخت فیلم «مردی که دن کیشوت را کشت» به کارگردانی «تری گیلیام» که چندین سال درگیر یک پرونده حقوقی میان کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم بود حالا این فرصتت را پیدا کرده که در اختتامیه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ برای اولین بار به روی پرده برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازندگان این فیلم اخیرا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که تهیه‌کننده این فیلم قدرتی برای جلوگیری از نمایش و اکران فیلم نخواهد داشت. این فیلم قتباسی آزاد از رمان معروف «دن کیشوت» نوشته «سروانتس» نویسنده بزرگ اسپانیایی است.

پروژه ساخت این فیلم اولین بار بیش از ۲۰ سال پیش کلید خورد و «جانی دپ» بازی در نقش اصلی آن را بر عهده داشت اما با بیمار شدن «ژان روشفور» همبازی «جانی دپ» در این فیلم، پروژه متوقف شد و حالا پس از گذشت چند سال این فیلم با بازی «آدام درایور» در نقش اول و «جاناتان پرایس» تکمیل شده و همزمان با رونمایی در جشنواره کن در سینماهای فرانسه نیز اکران خود را آغاز می‌کند.

داستان این فیلم درباره مردی سالخورده است که تصور می‌کند «دن کیشوت» است و یکی از همکاران خود را به نام «توبی» با معتمد خود «سانچو پانزا» اشتباه می‌گیرد و این دو سفر عجیبی را بین قرن هفدهم و بیست و یکم میلادی آغاز می‌کنند. به تدریج این دو از این دنیای غیرواقعی خسته می‌شوند اما نمی‌توانند رویای خود را از واقعیت تشخصی دهند. مراحل فیلمبرداری این فیلم در جزایر قناری، شهر تاریخی تومار، لیسبون و منطقه «کاستیا-لامانچا» در اسپانیا انجام شده است.

«تیری فرمائو» دبیر جشنواره کن علاوه بر اعلام نمایش فیلم «مردی که دون کیشت را کشت» به عنوان فیلم اختتامیه کن، از بازگشت «لارس فون‌تریه» کارگردان جنجالی آمریکایی به کن پس از هفت سال خبر داد که با فیلم «خانه‌ای که جک ساخت» در بخش غیررقابتی حضور خواهد داشت.

همچنین فیلم «درخت گلابی وحشی» ساخته «نوری بیلگه جیلان» کارگردان مطرح ترکیه‌ای، «چاقو و قلب» ساخته «یان گونزالز» فرانسوی و «آیکا» ساخته «سرگی دورتسویف» روس به بخش رقابتی جشنواره کن اضافه شدند.

از سوی دیگر، مستند «ویتنی» به کارگردانی «کوین مک دونالد» درباره زندگی «ویتنی هیوستون» خواننده آمریکایی و «فارنهایت ٤٥١» ساخته رامین بحرانی کارگردانی ایرانی‌الاصل محصول سینمای آمریکا در بخش نمایش‌های نیمه شب و انیمیشن «روز دیگری از زندگی» از «دامین ننو» و «رول دو لا فونته» در بخش نمایش‌های ویژه به فیلم‌های امسال جشنواره کن اضافه شدند.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت) تا ۱۹ می ( ۲۹ اردیبهشت) در جنوب فرانسه برگزار می‌شود و امسال فیلم «همه می‌دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی فیلم افتتاحیه این رویداد سینمایی خواهد بود.

در همین زمینه: ناتالی پورتمن رژیم صهیونیستی را بایکوت کرد برای شبکه نتفلیکس |‌ بازی ادریس البا در سریال کمدی فیلمساز برنده اسکار کارتون می‌سازد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور سراسری تصویر ایران آغاز شد

همزمان با روز گرامیداشت مقام معلم و به مناسبت بیستمین دوره نمایشگاه تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر  با چکیده‌ای از بیست سال نمایشگاه‌های تصویر سال و فیلم‌های برنده جشنواره فیلم تصویر در مجموعه «هنرشهر آفتاب» در شیراز گشایش یافت.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام دبیرخانه تصویر سال، این نخستین‌بار است که آثار جشن تصویر سال به‌صورت مرور بر دوره‌های گذشته تصویر  درخارج از تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

شیراز، نخستین مقصد تور تصویر ایران بود و ایستگاه بعدی استان گیلان با میزبانی شهرداری رضوانشهر و فضاهای نمایشگاهی در شهر رشت خواهد بود.

سیف‌اله صمدیان، دبیر جشن تصویر سال‌ و جشنواره فیلم تصویر در آیین گشایش این نمایشگاه با اشاره به تقارن افتتاح نمایشگاه با روز معلم تصریح کرد بسیاری از آثار ارائه شده در «هنر شهر آفتاب» مروری بر بیست دوره گذشته جشن تصویر سال در حوزه هنرهای تصویری نتیجه تجربیات  هنری بسیاری از معلمان شاخص در هنرهای تصویری ایران است.

او خوشحالی و خرسندی‌اش را از اینکه تور تصویر سال در اولین ایستگاه «تور سراسری تصویر ایران» از ۱۲ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شهر «شیراز» خاستگاه همیشگی هنر و ادب ایران زمین برگزار می شود، ابراز کرد.

به‌ گفته سیف‌اله صمدیان، این مجموعه هنری، حاصل کار  بیش از ۳۵۰۰ هنرمند هنرهای تصویری ایران در رشته‌های «عکاسی» (خبری، مستند اجتماعی، هنر و هنرمندان، ورزشی و خلاقه) «کاریکاتور»، «گرافیک» در بیست سال گذشته این رویداد مستقل هنری است.

در جشنوراه فیلم تصویر هم بیش از ۷۰ فیلم برنده بخش جوان و شش فیلم برنده در بخش ویژه تهران به نمایش در می‌آید.

محسن خباز، مدیر عامل مجموعه هنرشهر آفتاب، در جایگاه میزبان، در شروع مراسم افتتاح نمایشگاه، تاکید کرد: مجموعه شهر هنر آفتاب با مهر و افتخار میزبان مرور بیست سال نمایشگاه تصویر سال است.

او با اشاره به تلاش‌ها و استمرار در برگزاری جشن تصویر سال از فعالیت‌های سیف‌اله صمدیان به عنوان دبیر جشن تصویر سال و جشنواره تصویر و تیم برگزاری او قدرشناسی کرد و دسته گلی توسط دکتر کوروش کمالی
 سروستانی استاد ادبیات؛ از سوی هیئت مدیره مجموعه هنر شهر آفتاب به سیف‌اله صمدیان بمناسبت روز معلم اهدا شد.  

در پایان خباز، با نام بردن از حامیان برگزاری این رویداد فرهنگی در شیراز از گالری سرو ناز، کلینیک سلامت پایدار، مچموعه رُست و گروه معماری اشعری سپاسگزاری کرد.

جشنواره فیلم تصویر در روز نخست با نمایش فیلم ۷۶ دقیقه و ۱۶  ثانیه با عباس کیارستمی آغاز شد. در ادامه نمایش سه‌گانه صمدیان در باره کیارستمی، امروز  پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور سیف‌اله صمدیان فیلم «روزی روزگاری در مراکش» کارگاه مشترک فیلمسازی عباس کیارستمی و مارتین اسکورسیسی در مراکش نمایش داده می‌شود و روز جمعه ۱۴ اردیبهشت هم نوبت نمایش فیلم «کیارستمی مشغول کار است» خواهد بود.

نمایشگاه و جشنواره فیلم تصویر تا ۲۰ اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و حضور برای عموم علاقمندان در شیراز آزاد و رایگان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • زنانی که در کن رئیس شدند
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • ترایبکا به سراغ سالگردهای خاطره‌انگیر می‌رود/۲۵ سالگی «سوپرانوها»
  • ماجرای پاکت قهوه‌ای پول چیست؟/ دارودسته باعث پیشرفت آدم‌ها است!
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • بهروز افخمی و خاطرات یک بازپرس دادگستری
  • کنایه مورینیو به رم: مردم از من انتظار برد با تیم‌هایی را دارند که برای قهرمانی ساخته نشدند!
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد