Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@15:21:59 GMT

پیش بینی سناتور «کاتن» از آینده برجام

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۰۵۲۰

 سناتور «تام کاتن» به عنوان یکی از مخالفان سرسخت برجام می‌گوید خودش، ترامپ، مایک پمپئو (رئیس سیا) و جان بولتون (مشاور امنیت ملی آمریکا) نسبت به ابقای برجام بدبین هستند.

کاتن معتقد است که موضع‌ اروپایی‌ها پس از سه ماه مذاکره، تغییر چندانی نکرده است. کاتن بر همین اساس تاکید می‌کند که تصمیم ترامپ برای عدم تمدید تعلیق تحریم های ایران در ماه مه نباید موجب شگفتی کسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سناتور کاتن از ایالت ارکانزاس جزء ۴۷ سناتوری است که در نامه‌ای سرگشاده به مقامات ایرانی نوشتند که توافق اتمی پس از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر نخواهد بود.

این در حالی است که جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا چند ماه قبل در برابر نمایندگان کنگره اعلام کرد که برهم زدن توافق هسته‌ای در راستای منافع ایالات متحده نیست.

تلاش بولتون برای زمین زدن برجام

در حالی که قرار است در روزهای آینده رهبران فرانسه، آلمان و انگلیس برای رایزنی جهت حفظ برجام به آمریکا بروند جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اما در آخرین تماس با یک مقام ارشد اروپایی تاکید کرده که ترامپ به احتمال بسیار زیاد برجام را ترک می‌کند.

بولتون گفته است: «اگر من جای او بودم، همان سه ماه قبل چنین کاری را می‌کردم»

نشریه نیویورکر می‌نویسد بولتون در مکالمه تلفنی با این سیاستمدار ارشد اروپایی یادآوری کرده که فرانسه و آلمان نباید انتظار داشته باشند که ترامپ به تلاش‌های آنها برای حفظ برجام، احساسات مناسبی نشان دهد.

علاوه بر آن، «بریان هوک» رئیس دفتر وزارت خارجه آمریکا تلاش کرده تا شرکای اروپایی آمریکا را برای رویکردهای سخت‌گیرانه‌تر علیه ایران برانگیزد اما اولویت اصلی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، آن بوده که ترامپ را به هر ترتیب از ترک برجام در ماه مه باز دارند.
 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: امنیت ملی ایران باراک اوباما وزیر دفاع ایالات متحده زمین آلمان انگلیس مشاور امنیت ملی فرانسه وزارت خارجه اروپا برجام ترامپ کاتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم

سال 2005 در چنین روزی، تیم چلسی موفق شد با کسب برتری 2 بر 0 خانگی در خانه بولتون، برای اولین بار در لیگ برتر انگلیس و دومین بار در تاریخ لیگ انگلستان قهرمان شود. فرانک لمپارد زننده هر دو گل تیم ژوزه مورینیو در این مسابقه بود.

دانلود (18.1MB)

دیگر خبرها

  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه