Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، بخشی از فضا با فاصله چهارهزار سال نوری از زمین با ستاره‌های کوچکی پر شده که می‌توان آنها را با عکس‌های جدید تلسکوپ هابل مشاهده کرد.

براساس گزارش وبسایت «مشبل»، تلسکوپ هابل به مناسبت جشن 28 سالگی خود دو عکس جدید و جذاب از سحابی مرداب را منتشر کرد. این سحابی بخشی از فضا است که مملو از گاز و گرد و غبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرکز این عکس ستاره‌ای واقع شده که «هرشل 36» نام دارد و تقریبا 200 بار روشن‌تر و 32 بار سنگین‌تر از خورشید بوده که دمای آن 40 هزار درجه کلوین اندازه‌گیری شده است.

در حال حاضر هرشل 36 بسیار فعال است زیرا طبق استانداردهای ستاره‌ای با یک میلیون سال سن جزو جوان‌ترین ستاره‌ها به حساب می‌آید.

این دو عکس چشم‌اندازهای متفاوتی از این سحابی را نمایان می‌کند.

عکسی که با نور مرئی گرفته شده نورهای قرمز، سبز و بنفش را در برابر سیاهی فضا نشان می‌دهد و عکس دیگر که با مادون قرمز گرفته شده با کنار زدن گاز‌ها، گرد و غبارهای فضا و ستاره‌های میان آن را آشکار می‌سازد.

ناسا در این خصوص اعلام کرده که مشاهده کیهان از طریق مادون قرمز به ستاره‌شناسان این امکان را می‌دهد تا با نفوذ در ابرهای وسیع گازی و گرد و غبار اجرام پنهان شده را کشف کنند.

براساس این گزارش، تلسکوپ فضایی هابل در سال 1990 به فضا پرتاب شد و مهندسان معتقدند که این تلسکوپ تا اوایل سال 2020 زندگی خود را در فضا به پایان می‌رساند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ستاره قرمز‌ها برای رسیدن به پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

نساجی مازندران دو روز دیگر در رقابت دشواری در ورزشگاه شهید وطنی به مصاف پرسپولیس خواهد رفت که کسب حتی یک امتیاز هم در این بازی می‌تواند آن‌ها را به بقا در لیگ برتر امیدوارتر کند و محمود قائدرحمتی نیز سعی دارد با رفع مصدومیت به ترکیب تیمش در این بازی برگردد.

محمود قائدرحمتی که دو هفته قبل در دیدار نساجی مازندران مقابل سپاهان و تیم سابق خود به دلیل آسیب دیدگی از زمین بیرون رفت، در دو مسابقه اخیرشان برابر تراکتور و ذوب‌آهن حضور نداشت، اما ظاهرا وضعیت او بهتر شده و بعید نیست بتواند در جدال با پرسپولیس به میادین برگردد.

هافبک بلند قامت نساجی مازندران که تجربه کسب چهار پیروزی همراه با تیم‌های مختلف مقابل پرسپولیس را دارد و دو سال قبل هم در جام حذفی یک پاس گل برابر این تیم در ورزشگاه آزادی داد، زیر نظر کادر پزشکی تیمش شرایط بهتری پیدا کرده تا دوشنبه دوباره در لیست بازی قرار بگیرد.

قائدرحمتی که سه سال قبل هم در نساجی مازندران عضویت داشت و گل‌های حساسی در راه بقای این تیم در لیگ برتر به ثمر رساند، انگیزه زیادی دارد تا در دیدار با پرسپولیس به میدان برود و تیمش را کمک کند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • تصاویر نجومی هفدهم اردیبهشت (6 مه)
  • یک شایعه‌ی جذاب درباره‌ی همکاری مسی و رونالدو
  • مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • 4 روش برای جذاب‌تر کردن روشنایی آشپزخانه
  • تلاش ستاره قرمز‌ها برای رسیدن به پرسپولیس
  • بارتون: مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • طرح گرافیکی باشگاه بایرن مونیخ به مناسبت روز جهانی «جنگ ستارگان» / عکس
  • بوسه همسر ستاره استقلال بر دستان او + عکس