Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@00:23:07 GMT

چند توصیه ساده برای درمان حساسیت دندانی

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۱۵۵۳

چند توصیه ساده برای درمان حساسیت دندانی

خبرگزاری میزان- حساسیت دندانی و درد دندان‌ها از رژیم غذایی، سبک زندگی یا حتی نحوه اشتباه مسواک زدن ناشی می‌شود اما چگونه می‌توان این مشکل را حل کرد؟ به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  حساسیت دندانی موجب احساس درد و ناراحتی می‌شود و اغلب به دنبال مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های گرم و سرد بوجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هرچند می‌توان علائم حساسیت دندانی را با چند راهکار ساده کاهش داد و از درد دندان پیشگیری کرد.

به گزارش روزنامه اکسپرس، این اقدامات شامل موارد زیر است:

خمیر دندان خود را تغییر دهید

دندان‌پزشکان استفاده از خمیر دندان‌های ضد حساسیت را توصیه می‌کنند. عناصر فعال در این خمیر دندان‌ها، حفره‌های کوچک در سطح دندان را پر کرده و همچون یک صفحه محافظ عمل می‌کند.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

میزان مصرف نوشیدنی‌های داغ و یخ را کاهش دهید. گرما و سرمای بیش از حد عامل بوجود آورنده حساسیت دندانی است و به همین دلیل لازم است از نوشیدنی‌هایی که به دمای محیط رسیده‌اند مصرف شود.

دندان قروچه را درمان کنید

یکی از عوامل حساسیت دندانی، دندان قروچه کردن هنگام خواب است. در این بیماران، استفاده از محافظ شبانه (night guard) توصیه می‌شود که از آسیب دیدن بیشتر دندان‌ها جلوگیری کند.

مسواک خود را تغییر دهید

لازم است از مسواک‌هایی با برس نرم استفاده کنید و دندان‌های خود را با حرکت چرخشی مسواک بزنید. اشتباه مسواک کردن، مینای دندان‌ها را از بین می‌برد و موجب حساسیت دندانی می‌شود.

از مصرف خوراکی‌های اسیدی خودداری کنید

لازم است در حد امکان از مصرف غذا‌ها و نوشیدنی‌های اسیدی از جمله میوه و سرکه خودداری شود. مواد قندی و اسیدی موجب ساییدگی دندان و مینای آن شده که عامل اصلی حساسیت دندانی است.

برای نوشیدن مایعات از نی استفاده کنید

با این روش نوشیدن مایعات، کمتر به دندان‌ها آسیب می‌زند و موجب حساسیت دندانی نمی‌شود.

از مسواک زدن دندان‌ها بلافاصله پس از مصرف مواد غذایی خودداری کنید

حداقل نیم ساعت پس از نوشیدن یا خوردن مواد غذایی دندان خود را شستشو دهید. مسواک زدن بلافاصله پس از صرف مواد غذایی باعث می‌شود ترکیب اسیدی به بخش‌های عمیق‌تر دندان نفوذ پیدا کند که موجب فرسایش دندان می‌شود.   منبع:ایسنا

انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت

مواجهه با مسمومیت غذایی که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌تواند تجربه‌ای را برای شما رقم بزند که با علائمی مانند تهوع، استفراغ، اسهال و درد شکم همراه است.

به گزارش مشرق، در حالی که تماس با اورژانس یا فوریت‌های پزشکی در موارد مسمومیت شدید بسیار مهم است، چندین درمان خانگی می‌تواند ناراحتی را کاهش داده و به بهبودی مسمومیت کمک کند. در این مطلب به ۵ درمان طبیعی اشاره می‌کنیم که می تواند به مبارزه با مسمومیت غذایی کمک کند.

هیدراته بمانید: کم آبی یکی از عوارض شایع مسمومیت غذایی است که به دلیل از دست دادن مایعات ناشی از استفراغ و اسهال اتفاق می‌افتد. جایگزین کردن مایعات از دست رفته برای جلوگیری از کم آبی و کمک به بهبودی ضروری است. برای هیدراته ماندن آب فراوان، دمنوش‌های گیاهی، نوشیدنی‌های حاوی الکترولیت مانند آب نارگیل و آبگوشت‌های بدون رب بنوشید. از نوشیدنی‌های کافئین دار خودداری کنید، زیرا می‌توانند کم آبی بدن را تشدید کنند.

زنجبیل: این گیاه از دیرباز به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات گوارشی از جمله تهوع و استفراغ استفاده می‌شده است. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن می‌تواند به تسکین سیستم گوارشی و کاهش علائم مسمومیت غذایی کمک کند. چای زنجبیل را با قرار دادن تکه‌های زنجبیل تازه در آب داغ ظرف چند دقیقه آماده کنید. برای تسکین حالت تهوع ناشی از مسمومیت و بهبود هضم، در طول روز چای زنجبیل بنوشید.

زغال فعال: زغال فعال یک عامل سم زدایی قوی است که می‌تواند به جذب سموم و باکتری‌های مسئول مسمومیت غذایی کمک کند (زغال فعال که با عنوان کربن فعال نیز شناخته شده، دارویی است که برای درمان مسمومیت‌های ایجادشده از طریق دهان و دستگاه گوارش، استفاده می‌شود). مکل‌های زغال فعال را طبق دستورالعمل روی بسته بندی مصرف کنید یا پودر زغال فعال را با آب مخلوط کرده و بنوشید تا علائم مسمومیت غذایی را کاهش دهید.

سرکه سیب: این نوع سرکه به دلیل خواص ضد میکروبی و توانایی آن در ارتقای سلامت دستگاه گوارش مشهور است. می‌تواند به کشتن باکتری های مضر در دستگاه گوارش و بازگرداندن تعادل فلور روده کمک کند. یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب خام و فیلتر نشده را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و قبل از غذا بنوشید تا به هضم غذا کمک کرده و علائم مسمومیت غذایی را کاهش دهید.

پروبیوتیک‌ها: پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که سلامت روده را تقویت کرده و از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کنند. مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند ماست، کفیر، کیمچی، کلم ترش و کومبوچا می تواند باعث بازگرداندن تعادل فلور روده که در اثر مسمومیت غذایی به هم می‌خورد، شود. این غذاها حاوی کشت‌های زنده باکتری‌های مفید هستند که به بازسازی میکروبیوم روده و بهبود عفونت‌های دستگاه گوارش کمک می‌کنند.

منبع:همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت