Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا - استاندار هرمزگان گفت: خيابان بافت فرسوده محله چاهستاني هاي بندرعباس بايد به همت دستگاه هاي متولي و بخش خصوصي تا هفته دولت بازگشايي شود.

به گزارش ايرنا، فريدون همتي شامگاه شنبه در ديدار با مديرکل راه و شهرسازي هرمزگان افزود: به دستور رييس جمهوري احياي بافت هاي فرسوده شهري از محله چاهستاني هاي بندرعباس آغاز شده و بايد يکي از مهم ترين وظايف راه و شهرسازي، احياي اين بافت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان داشت: افراد ساکن در محله چاهستاني ها از وضعيت نامناسب مسکن و کوچه هاي تنگ و باريک برخوردارند و هيچ گونه امکانات محلي نيز در آن وجود ندارند.
«شهرستان بندرعباس با وسعتي بيش از 7 هزار هکتار از جمله نخستين شهرهايي است که معضل حاشيه‌ نشيني را داخل محدوده شهري تجربه مي کند.
هم اکنون 3 هزار و 500 هکتار و حدود نيمي زمين در شهر بندرعباس داراي اسکان غير رسمي است که يکي از محله هاي حاشيه ‌نشين محسوب مي ‌شود.
افزون بر 500 خانوار بندرعباس در مناطق پرخطر شهري قرار گرفته اند.»
استاندار هرمزگان هم چنين اظهار داشت: سال گذشته يک هزار کيلومتر راه روستايي در اين استان احداث شد که اين اقدام نشان از سرعت عمل و ظرفيت بالاي راه و شهرسازي در انجام اين طرح ها دارد.
*30 درصد روستاهاي هرمزگان راه مناسبت ندارند
مدير کل راه و شهرسازي هرمزگان نيز گفت: 30 درصد از روستاهاي اين استان از راه مناسب برخوردار نيستند که بيشتر آن ها در مناطق سخت گذر و کوهستاني هستند.
غلامحسين شيري افزود: هم اکنون 277 روستاي بالاي 20 خانوار هرمزگان بدون راه مناسب آسفالته است که براي اين روستاها بايد يکهزار و 782 کيلومتر راه ساخته شود.
وي بيان داشت: براي اين منظور از شهريور ماه سال گذشته اجراي هزار کيلومتر دوم آسفالت راه هاي روستايي در برنامه اداره کل راه و شهرسازي قرار گرفت و شهريور امسال 500 کيلومتر از اين طرح، آسفالت و به بهره برداري مي رسد.
اين مسوول اظهار کرد: مهم ترين مشکل راه و شهرسازي هرمزگان در حوزه راه روستايي، تامين منابع مالي، قير و پراکندگي روستاها است.
شيري ادامه داد: هم چنين امسال احداث 400 کيلومتر راه و ساخت يکهزار و 600متر پل بزرگ به طول يک هزار و 583 متر با اعتبار افزون بر 6 هزار و 450 ميليارد ريال در دست اقدام است.
وي گفت: تقاطع جاده چارک، محور چارک - بندر مقام، محور کمشک به حميران، رينگ جزيره هرمز، محور دو کوه به احمدي در راستاي تامين منابع مالي تا پايان سال جاري اجرا مي شود.
7195/ 6048
آگاهي از آخرين اخبار استان در کانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: پرونده هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات وارداتی معطله در بندر و گمرک شهید رجایی بندرعباس بزودی تعیین تکلیف می‌شود.

مجتبی قهرمانی در نشست خبری افزود: این ماشین آلات راهسازی به ارزش حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از حدود یکسال پیش تاکنون بلاتکلیف مانده است که زمینه برگزاری مزایده برای فروش آنان در چند روز آینده اجرایی می‌شود.

وی گفت: این ماشین آلات را بخش خصوصی وارد کرده، اما برای ترخیص آن اقدام به موقع صورت نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ایی رئیس قوه قضاییه سیزدهم اردیبهشت به هرمزگان سفر کرد و پس از بازدید از این ماشین آلات وارداتی به رئیس کل دادگستری هرمزگان برای تعیین تکلیف آنها تفویض اختیار کرد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت: بهره گیری از این تفویض اختیار، ترخیص و تعیین تکلیف کالا‌های معطله را سرعت می‌دهد و هماهنگی‌ها و استعلام‌هایی که برای ترخیص سریع کالا‌های وارداتی و یا صادراتی نیاز است از این پس با دستور قضایی در استان امکان پذیر است.

خبرنگاران شرکت کننده در این نشست از نمایشگاه دستاورد‌های دادگستری هرمزگان هم بازدید کردند.

در ۲۶ غرفه این نمایشگاه اداره‌ها و سازمان‌های وابسته به دستگاه قضا آخرین دستاورد‌های خود را در محل دادگستری هرمزگان در بندرعباس به نمایش گذاشته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • چالش‌های معماری و شهرسازی ایران
  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • مدرسه پسرانه سما شعبه یک بندرعباس، روز معلم را جشن گرفت
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است