Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:34:40 GMT

خط آهن میانه - بستان آباد رو به اتمام است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۱۶۲۹

خط آهن میانه - بستان آباد رو به اتمام است

تبریز- ایرنا - معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: ریل گذاری خط آهن میانه - بستان آباد به طول 132 کیلومتر رو به اتمام است.

علی جبار ذاکری شنبه در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی، اتمام ریل گذاری این مسیر اعلام و تردد آزمایشی قطار بر روی آن آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه طرح راه آهن میانه - تبریز به طول 203 کیلومتر در قالب 10 قطعه اجرا می‌شود، گفت: ریل گذاری 132 کیلومتر آن، از میانه تا بستان آباد رو به اتمام است.
جبار ذاکری با اعلام اینکه تاکنون برای این طرح بیش از 10 هزار و 514 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: برای تکمیل و بهره برداری نهایی خط آهن میانه - تبریز به 12 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: بهره برداری اولیه به منظور آزمایش عملیات زیرسازی و روسازی این طرح در حد فاصل میانه - بستان آباد در روز‌های آینده آغاز و پیش بینی می‌شود تا 2 ماه آینده، تردد قطار در این محور انجام شود.
طرح راه‌آهن میانه - بستان آباد- تبریز به صورت دو خطه طراحی شده است و از ایستگاه کنونی میانه واقع در مسیر راه‌آهن کنونی تهران – تبریز، آغاز و با گذر از شهر‌های ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌شود.
با اتمام این طرح، مسیر 13 ساعتی فعلی تبریز به تهران به حدود 5 ساعت کاهش می‌یابد.
رییس جمهور و هیئت همراه، سه شنبه این هفته 4 اردیبهشت به آذربایجان شرقی سفر خواهند کرد.
در این سفر 2 روزه، علاوه بر دیدار مردمی رییس جمهور، نشست با نخبگان و منتخبان آذربایجان شرقی و شرکت در شورای اداری استان، برخی طرح‌های عمرانی هم در روز نخست سفر به بهره برداری خواهد رسید.
افتتاح رسمی رویداد تبریز 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی هم از برنامه‌های دومین روز سفر حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به استان خواهد بود.
در مراسم افتتاح تبریز 2018 علاوه بر مقامات کشوری و استانی، وزرای گردشگری و سفرای برخی کشور‌ها هم حضور خواهند داشت.
3071/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد حمل و نقل راه آهن ميانه تبريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در مسابقات قهرمانی کارکنان و استادان منطقه دو شمال‌غرب کشور با اقتدار به مقام قهرمانی رسید.

در این دوره از مسابقات، تیم‌های واحد‌های دانشگاهی تبریز، ارومیه، میانه و بناب به صورت دوره‌ای به مدت سه روز باهم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در هر سه بازی خود توانست با نتایج دو بر صفر و بدون باخت حریفان خود را شکست داده و به مقام قهرمانی برسد.

تیم‌های واحد تبریز و واحد ارومیه نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی میانه با کسب عنوان قهرمانی به مسابقات کشوری که از تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌‌ماه در واحد اراک برگزار می‌شود، اعزام می‌شود.

مسابقات والیبال کارکنان و استادان منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی به همت اداره‌کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

سیروس منصوری، سیامک وفاییان، علی صدری، سهیل قندچی، سعید اکبری، رضا غیابی و ابراهیم مسیبی بازیکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ماروتا: همکاری اینتر و اینزاگی هنوز به میانه راه هم نرسیده است
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند
  • خواسته برخی اعراب از اسرائیل برای نابودی حماس محال است
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • وکیل در آذربایجان شرقی