Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "آندری ماهچیچ" سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان، گفت: اوضاع در بسیاری از مناطق لیبی همچنان نگران کننده است. درگیری‌های مرگبار اخیر میان گروه های مسلح در داخل شهر "سبها" تاکنون سبب آواره شدن بیش از ده هزار خانوار شده است."
 
این سخنگو یادآورشد: دسترسی به شهرهای مرزق و اوباری در جنوب لیبی ابتدا به دلایل امنیتی مسدود شده بود و کمک‌ها وارد شهر سبها می شد، اما اکنون با ناآرام شدن این شهر، دسترسی به غیر نظامیان و آوارگان بسیار مشکل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: کاروانی از کمک‌های بشردوستانه کمیساریای سازمان ملل در امور آوارگان چهارم آوریل طرابلس را ترک کرد و این کمک ها که متشکل از هفت کامیون حامل اقلام اساسی و کمک‌های بشردوستانه بود، میان حدود یک هزار خانوار توزیع شد.
 
این مقام سازمان ملل افزود: 368 هزار نفر در لیبی به تازگی به خانه‌های خود بازگشته اند، اما بیش از 184 هزار آواره همچنان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند. آوارگان جنوب لیبی به شدت نیازمند سرپناه مناسب و کالاهای اولیه به خصوص کیت‌های بهداشتی هستند.
 
شهر سبها ماههاست شاهد درگیری های سخت میان دو قبیله «اولاد سلیمان» و «التبو» است.
 
افراد مسلح وابسته به قبیله التبو در پی کشته شدن یکی از هم قبیله ای هایشان توسط نیروهای تیپ ششم ارتش وابسته به دولت وفاق ملی لیبی، به مقر این تیپ در مرکز شهر سبها حمله کرده اند. بیشتر نیروهای این تیپ را افراد قبیله اولاد سلیمان تشکیل می دهند.
 
شهر سبها در 750 کیلومتری جنوب طرابلس پایتخت لیبی واقع شده است.
 
لیبی از زمان سقوط حکومت «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.
 
اکنون دو دولت در این کشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت سازمان ملل است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» است که مورد تایید ژنرال حفتر فرمانده ارتش این کشور قرار دارد.
 
پارلمان لیبی از دولت مخالف دولت وفاق ملی یعنی دولت طبرق که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم

به گفته شهروندخبرنگار ما قطار تهران به مقصد یزد در روز ۱۴ اردیبهشت ماه که با تاخیر ۲ ساعته به راه افتاده بود از یک سو مسافران را رنجیده خاطر کرد، اما بیشترین موضوعی که موجب نارضایتی آنها شد وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار بود به طوری که از سقف این قطار آب چکه می‌کرد و کف قطار را آب فرا گرفته بود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم وضعیت قطار را به نمایش گذاشت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروندخبرنگار

با سلام و احترام قطار شماره ۶۲۰ تهران به یزد که ساعت ۲۳:۲۵ روز۱۴ اردیبهشت ماه باید حرکت می‌کرد در اتفاقی نادر ساعت ۲۳.۲۰ برای مسافران پیامک تاخیر ۹۰ دقیقه آمد و نهایتا پس از ۲:۳۰ ساعت تاخیر و سردرگمی مسافران؛ قطار حرکت کرد. این تصاویر وضعیت قطار را نشان می‌دهد. لطفا پیگیری کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

تاخیر در حرکت اتوبوس‌های شرکت واحد صدای مسافران برخی از مناطق پایتخت را درآورد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • وضعیت ناگوار آوارگان غزه؛ وقتی جز کفن چیزی برای فرار از سرما وجود ندارد
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • آیا آتش‌بس در غزه از کانال مصر برقرار می شود؟
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی