Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: به نظر می رسد نمایندگان شورای شهر تنها به دنبال تثبت و به کرسی نشان سخنان خود هستند و در این راه از محروم کردن مردم از مزایای پروژه های عمرانی شهر دریغ ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز سروری عضو پیشین شورای شهر تهران قربانی شدن منافع مردم را در پای منافع جناجی اصلاح طلبان امری عادی دانسته وآن را جزء عمده ترین رفتارهای اصلاح طلبان عنوان کرده در این باره گفت: از روی کار آمدن شورای پنجم و انتخاب مدیر شهری برای شهرداری تهران آنچه در عالم واقع از دوستان یاد شده مشاهده شده غیر از قربانی کردن منافع مردم در پای منافع جناحی خود نبوده است! شاید حتی نتوان آن را منافع جناحی نامید بلکه بهتراست رفتارهای صورت داده شده را چیزی شبیه بغض وکینه پراکنی نسبت به مدیریت سابق عنوان کنیم که تمامی سخنان گفته شده حرفهای غیر کارشناسی بوده تا انجام اموراتی به نفع شهر وشهروندان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه اصلاح طلبان در گذشته حامی احداث مجموعه شهر آفتاب بوده اند با اشاره به این نکته خاطر نشان شد: هیچ کدام از ما فراموش نمی کنیم زمان ساخت پروژه عظیم شهر آفتاب  بسیاری از نمایندگان اصلاح طلب ساخت این پروژه را به صورت امری کارشناسی مورد تایید قرار داده و براین نکته تاکید داشتند که احداث مجموعه بزرگ شهر آفتاب منجر به کاهش بار ترافیکی وآلودگی هوا در کلانشهر تهران خواهد شد. متفق القول بودن آن روزهای اصلاح طلبان در آن روزها و رفتارهای سیاسی و بغض پراکنی های امروزشان بیانگرتضاد رفتاری وفکری آنهاست.

 وی دراین باره افزود: بنده به یاد دارم که اصلاح طلبان براین موضوع تاکید داشتند که تمام اقدامات و برگزاری نمایشگاه هایی که بر حجم ترافیکی شهر می افزاید باید خارج از تهران منتقل شود اما تغییر رویکرد آنها بعد از روی کار آمدن در شورای پنجم غیر قابل باور است. اصلاح طلبان می دانند که  ساخت مجموعه عظیم شهر آفتاب با هزینه بالایی صورت گرفته و تسهیلات وامکاناتی که برای دسترسی راحت و برگزاری نمایشگاه های داخلی و بین المللی در آن قرار داده شده در نوع خود بی نظیر بود که در حد و ظرفیت نمایشگاه های بین المللی است. به هر حال تداوم چنین رفتارهایی از سوی اصلاح طلبان در ضدیت با فعالیت های صورت گرفته در مدیریت شهری پیشین نشان می دهد دست هایی در پشت پرده در کار است, دستهایی که به هیچ وجه در معرض دید بودن واستفاده از فعالیت های دوران پیشین مدیریت شهری را بر نمی تابد.

 سروری با اشاره به دست های پشت پرده در برخی تصمیم گیریهای منفعت طلبانه اصلاح طلبان گفت: همانگونه که مسوولین دولت یازدهم در اوایل روی کار آمدن  از ضرر و زیان های جسمی ناشی از مصرف بنزین پتروشیمی می گفتند و به دنبال آماده کردن فضا برای واردات بنزین بودند نمایندگان شورای شهر هم اهدافی دارند که از سوی دست های پشت پرده هدایت می شود. بنده به یاد دارم همان زمان به صورت قاطع اعلام کردیم که یقینا دست های منفعت طلبانه و رانت خواری پشت این ماجرا قرار دارد که نه به فکر منافع و تامین سلامت مردم بلکه در راستای سود آوری خود تلاش می کند که بعد ازآن همه تلاشی که برای ایجاد خودکفایی واستقلال در عرصه بنزین و فرآورده های نفتی صورت گرفته شده بود مشخص شد واردات بنزین تامین کننده منافع عده خاصی بوده تا نگرانی از تحمیل بیماری بر مرم که در نهایت با مشکلات متعدد واردات بنزین وعدم کاهش آلودگی هوا مواجه شدیم که نه تنها آلودگی هوا را کاهش نداد بلکه منجر به افزایش آلودگی هوا شد. هنوز ضربه سختی که به بنیه خود اتکایی و خود کفایی وارد کردند از اذهان عمومی پاک نشده که حالا دستور برگزاری نمایشگاه را خارج از مجموعه شهر آفتاب صادر کرده اند! این موضوع هم از جمله کارهایی است که باید منتظر افشای پشت پرده های آن باشیم که چه دستهایی پشت کار است و منافع چه کسانی با این موضوع به خطر می افتد. مطمنا در انتقال نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب به مصلی دست های رانت خواری وجود دارند.

سروری در پایان با تاکید بر تخریب دستاوردهای شهری توسط نمایندگان شورای پنجم خاطر نشان شد: ایجاد خط مترو برای استفاده بهتر از نمایشگاه آفتاب که متاسفانه با بهانه گیریهایی موجب شد که ارتباط از شرق  تهران به غرب و شمال غرب پایتخت قطع شود نیز از جمله فعالیت های نمایندگان شورای شهر ومدیریت شهری است که یکی مترو به همین عنوان ایجاد شده همه تسهیلات امکانات عظیمی دارد پارکینگ از پر منفعت ترین خطوط متروی تهران را به دلیل بهانه گیری های سیاسی از رده خدمات دهی خارج کرده اند. به نظر می رسد نمایندگان شورای شهر تنها به دنبال تثبت و به کرسی نشان سخنان خود هستند و در این راه از محروم کردن مردم از مزایای پروژه های عمرانی شهر دریغ ندارند. ماحصل حضور چند ماهه نمایندگان شورای شهر ومدیریت جدید شهری کاری جز تخریب ظرفیت های گذشته نیست و مشخص نیست این روند تا چه زمانی ادامه داشته باشد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: امروز مجموعه ارزشمندی از اشیاء باستانی استان کرمان، از موزه ملی ایران وارد کرمان شد که همزمان با هفته میراث فرهنگی در موزه‌های استان به نمایش گذاشته خواهد شد. 

سعید شاهرخی امروز ۱۴ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این اشیاء که از موزه ملی ایران(موزه مادر) انتخاب شده، امروز به کرمان انتقال یافت و همزمان با هفته میراث فرهنگی در باغ موزه هرندی به نمایش در خواهد آمد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: بخشی از اشیاء این مجموعه انتقالی، حاصل کاوش‌های علمی باستان شناسی در تپه‌ها و محوطه‌های کلیدی استان کرمان از جمله تپه یحیی در دشت صوغان شهرستان ارزوئیه و محوطه باستانی شهداد در شهرستان کرمان بوده که در نتیجه کاوش سال‌های پایانی دهه ۴۰ خورشیدی به دست آمده است. 

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اشیاء مجموعه انتقالی، اشیاء حاصل از حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های باستانی جیرفت است که در اوایل دهه ۸۰ از کشور خارج شده بود و با تلاش مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه از حراج آن در حراجی‌های لندن جلوگیری و به کشور باز گشته است.

شاهرخی افزود: بخشی از اشیاء مجموعه نیز متعلق به تپه گاوکشی در اسفندقه جیرفت است که در نتیجه کاوش‌های علمی باستان شناسی در این تپه حاصل شده که این اشیاء به دوره نوسنگی و حدود۸۸۰۰ سال پیش از این تعلق دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران
  • حواشی ناتمام «حشاشین»، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب و خبرهای جدیدی از حج
  • خلجی: بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی مدعی تورم شده است
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • اصلاح قانون کار امنیت شغلی کارگران، بزودی
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی