Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر کسی بخواهد تفاوتی میان سپاه و ارتش قائل شود یا جاهل و یا دشمن است چراکه ارتشی و سپاهی هر دو یک نیرو بوده و هر دو بازوی انقلاب هستند.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون جانباز استان که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره توبه درباره جهاد در راه خدا اظهار داشت: در این سوره دو حرکت را موردتوجه قرار داده است یکی حرکت به‌سوی جبهه‌های جنگ و جهاد و دیگری حرکت به‌سوی حوزه‌های علمیه برای علم‌آموزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان‌گونه که طلاب و عالمان دینی در حوزه‌های علمیه و در میان مردم تبلیغ و هدایت داشتند همان‌طور نیز در جبهه‌های رزم ساکت و آرام نبودند، این افراد که هر دو فضیلت را با هم به‌دست آورده‌اند از اجر و پاداش بزرگی برخوردار خواهند بود.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: در آیات سوره توبه آمده کسانی که در جبهه‌های جنگ علیه دشمن به رزم با دشمنان پرداخته‌اند، هر ضربه‌ای که از سوی آن‌ها به دشمن زده می‌شود در دیوان پروردگار عمل صالحی نوشته‌شده و ثبت می‌شود چراکه خداوند اجر محسنین را هیچ‌گاه ضایع نمی‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه احسن عمل جهاد در راه خداوند است، خاطرنشان کرد: در مملکت ما هم ارتش و  هم سپاه هر دو، نیروی قدرتمند نظام هستند، کسی اگر بخواهد تفاوتی میان این دو قائل شود یا جاهل و یا دشمن است چراکه ارتشی و سپاهی هر دو یک نیرو هستند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه از ابتدا قدرت بسیار بزرگی بوده و هست و هر روز قدرتمندتر بصیرت سپاه در برابر دشمنان ایستاده است، کسی که بخواهد از سپاه پشتیبانی نکند یا جاهل و یا دشمن انقلاب است بنابراین هر دوی سپاه و ارتش حافظ نظام و انقلاب هستند و باید از آن‌ها حمایت کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: شیعیان در جبهه‌های مختلف جنگ علیه دشمنان با آلات و ابزار به میدان جنگ می‌رفتند، ارتش و سپاه و بسیج همه و همه بازوی قدرتمند نظام هستند و در دوران جنگ خدمات بسیار ارزشمندی داشتند.

به گزارش تسنیم آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه شهدا تربیت‌شده جبهه‌ها، منبرها و اعتکاف هستند، افزود: آنچه به‌نظام جمهوری اسلامی قدرت داده ولایت‌فقیه است، ارتباط میان مردم و ولایت بسیار مهم بوده و ارتباطی که بین رهبر، لشکر و رهنما وجود دارد از اهمیت والایی برخوردار است.

وی با تاکید بر بیداری و هوشیاری مسلمانان  در برابر کفار و دشمنان اسلام ابراز کرد: همین حمله‌ای که به سوریه واقع شد، انگلستان، فرانسه و آمریکا هر سه با هم بوده و پول خود را از طریق عربستان سعودی تامین می‌کنند، بنابراین باید در برابر این دشمنان هوشیار و بیدار باشیم تا دشمن جرات حمله به مسلمانان را نداشته باشد.

تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد

مقام نظامی لبنان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت، عملیات رژیم صهیونیستی علیه رفح در صورت وقوع، منجر به کشتارهای بیشتر و بحران انسانی بزرگی خواهد شد که ضمن برانگیختن خشم گسترده جهانی، جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد ساخت.

ژنرال «منیر شحاده»، رئیس سابق دادگاه نظامی لبنان و هماهنگ کننده سابق دولت لبنان در سازمان ملل (یونیفیل) در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح و خطرات انسانی آن در صورت نپذیرفتن توافق آتش‌بس مورد تایید حماس که روز دوشنبه توسط اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام شد، گفت: ماه‌هاست که از بسیاری از مقامات اسرائیلی می‌شنویم که آماده انجام عملیات نظامی در رفح هستند و نخست‌وزیر اسرائیل دستور انجام این عملیات را به ارتش داده است و می‌شنویم که «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اجرای این عملیات تاکید و نتانیاهو را تهدید می‌کنند که اگر آن را انجام ندهد استعفا می‌کنند. همچنین از زبان بسیاری از مقامات غربی می‌شنویم که از اسرائیل خواسته‌اند این عملیات را انجام ندهد زیرا موجب کشتارهایی خواهد شد و اینکه راههای دیگری نیز وجود دارد یا از  مقامات آمریکایی می‌شنویم که اسرائیل باید قبل از انجام این عملیات رفح را از غیرنظامیان تخلیه کند.

وی گفت: در هر صورت، انجام چنین عملیاتی در منطقه‌ای به وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع که در آن حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار غیرنظامی در فضای باز ازدحام کرده‌اند، در صورت وقوع به کشتارهای بزرگ منجر خواهد شد.

شحاده اظهار داشت: با وجود این تراکم جمعیت در فضای باز و ارتشی مانند ارتش جنایتکار اسرائیل، اگر این عملیات انجام شود، قطعا کشتارهای بزرگ، بحران انسانی و خشم و نارضایتی شدید جهانی را به دنبال خواهد داشت، اما از سوی دیگر، نتانیاهو به این عملیات نیاز دارد تا بگوید که تمام نوار غزه تحت کنترل دشمن اسرائیلی قرار گرفته و این درست نیست، بدین معنا که ما می‌بینیم که در شمال و مرکز نوار غزه، درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و اسرائیلی‌ها همچنان متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی می‌شوند.

رئیس سابق دادگاه نظامی لبنان ادامه داد: در هر صورت، اقدام نظامی در رفح منجر به یک قتل عام بزرگ علیه ساکنان غیرنظامی و بی‌دفاع خواهد شد. در مقابل دشمن اسرائیلی نیز متحمل خسارات سنگینی خواهد شد، زیرا مقاومت در آنجا انتظارش را می‌کشد و اگر این عملیات انجام شود، گمان نمی‌کنم که جبهه‌های باقی مانده مانند لبنان، جنوب لبنان و یمن و گردان‌های سرایا الاشتر در بحرین که به تازگی خبر مداخله آن را شنیده‌ایم و همچنین عراق آرام بمانند و همگی آنها برای یاری غزه و به ویژه رفح در چندین جبهه در منطقه شعله‌ور خواهند شد.

وی درباره آثار انسانی این حمله گفت: ما به این سؤال باز می‌گردیم  و آن آثار انسانی چنین عملیاتی است؛ از نظر نظامی، زمانی که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار غیرنظامی در منطقه‌ای به وسعت ۵۰ کیلومتر مربع در فضای باز ازدحام کرده‌اند، قطعا چنین عملیاتی منجر به کشتار بزرگی می‌شود، به ویژه زمانی که ما یک ارتش جنایتکار و قصاب داشته باشیم که بازدارنده‌ای برای آن نیست، پاسخگو نبوده و بی‌رحم است. ما انتظار خواهیم داشت که قتل عام بزرگی رخ دهد.

سرتیپ منیر شحاده گفت: البته وضعیت انسانی اسفبار خواهد بود و من فکر نمی‌کنم جهان این صحنه‌ها را تحمل کند. ما می‌بینیم که همه دانشگاه‌ها و مردم جهان علیه دشمن صهیونیستی خیزش کردند که خود را به عنوان یک جنایتکار رسوا کرد و دیگر این ارتش یا دولت یا قوم یهودی که در معرض هولوکاست قرار گرفت و نیز این روایتی که از زمان جنگ جهانی دوم درباره آن سخن می‌گویند، وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ارتکاب کشتار در غزه آن (رژیم صهیونیستی) را به قصابی مجرم تبدیل کرد که همه جهان علیه این روایت انتفاضه کردند و جهان در برابر کشتارهای صهیونیست‌ها در طول تاریخ بیدار شده است. ما دانشگاه‌ها را در آمریکا می‌بینیم که قیام می‌کنند و خیزش‌ها از دانشگاه‌ها به خیابان‌های آمریکا هم منتقل شده‌اند و همه علیه اسرائیل شده‌اند. یعنی اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم بسیاری از آنها بیش از آنکه برای یاری غزه باشد به خاطر خشم از اسرائیل است و اینکه آنها مالیات پرداخت می‌کنند تا ارتش اسرائیل به سلاح‌های مرگبار و گران‌قیمت برای ارتکاب کشتار مجهز شود. این امر همچنین در مورد خیابان‌های غربی در اروپا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و همه این کشورها صدق می‌کند.

ژنرال لبنانی در پایان ابراز عقیده کرد: اگر رژیم اسرائیل این عملیات را انجام دهد، منجر به کشتارهای بسیار و بحران انسانی بزرگ خواهد شد که بازتاب و خشم و نارضایتی گسترده‌ای را در میان تمام مردم جهان به همراه خواهد داشت و همه جبهه‌هایی که به غزه کمک می‌کنند با سرعت بیشتری شعله‌ور شده، و در نهایت اسرائیل از این کار پشیمان خواهد شد.

کابینه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به اتفاق آرا آغاز حمله به رفح را تصویب کرد. رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که ارتش پیش از حمله زمینی، تخلیه ساکنان مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

این در حالی است که عصر دوشنبه، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس تلفنی با شیخ محمد عبدالرحمان، نخست وزیر قطر و عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر، موافقت خود را با طرح آتش بس در غزه اعلام کرد.

پیش از این هم یک عضو ارشد حماس به الجزیره گفته بود که «به واسطه‌های قطری و مصری اعلام کردیم با طرحشان برای آتش بس در غزه موافق هستیم.»

هزاران فلسطینی در مناطق شرقی رفح از صبح روز دوشنبه پس از تهدید اشغالگران مبنی بر آغاز عملیات نظامی در مناطق مسکونی شروع به رفتن به سمت غرب کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود
  • جانشین فرمانده سپاه: عملیات وعده صادق پاسخی به جبهه باطل است
  • نداشتن بصیرت نسبت به دشمن، راه نفوذ او را باز می‌کند
  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند