Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:42:10 GMT

اراک| طرح پسماند شهر اراک تهیه و طبق طرح جامع پیش می‌رود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۲۷۰۰

اراک| طرح پسماند شهر اراک تهیه و طبق طرح جامع پیش می‌رود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با بیان اینکه میانگین پسماند استان مرکزی در مقیاس با میانگین کشوری قابل قبول است گفت: طرح پسماند شهر اراک تهیه شده و طبق طرح جامع پیش می‌رود. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ استانها مرکزی نظرات

مرادعلی عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، در حاشیه جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی با اشاره به این که تاکنون اقدامات لازم در زمینه اجرای طرح جامع پسماند به شکل کامل انجام شده اظهار داشت:  طرح جامع موجود یک‌ بار هم در سال 92 با حضور کارگروه‌های ویژه مورد بازبینی قرار گرفته و اعتبارات هزینه‌ شده در این راستا همواره به شکل مکتوب موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس طرح مصوب کشوری، پسماند روستاها در شهرهای اطراف آنها جمع‌آوری و سپس به سایت‌های پسماند اصلی منتقل می‌شود، همچنین دو شهر اراک و ساوه به‌عنوان اصلی‌ترین مراکز سایت پسماند در استان مرکزی محسوب می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک تصریح کرد: طرح پسماند شهر اراک تهیه شده و بر طبق طرح جامع پیش می‌رود ولی هر طرحی از جمله این در بسیاری از موارد هر از گاهی نیازمند بازنگری و به‌ روزرسانی است.

عباسی بیان کرد: در این راستا با محیط زیست استان و دانشگاه علوم پزشکی تفاهم‌نامه‌هایی برای بررسی طرح به امضا رسیده و درحال پیگیری است، برای برنامه‌های پیش رو از جمله اجرای فاز نخست به مبلغ 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که کارخانه موجود با ابزار و وسایل جدید و روز بازیابی و به‌روزرسانی شده و ارتقا یابد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سایت‌های موجود فعلی محل جمع‌آوری زباله و پسماند شهر و روستاهای اطراف در اراک معین شده، لازم است که ظرفیت سایت‌ها افزایش پیدا کند که در این میان موضوع زباله‌سوز، تامین چاه آب و صنایع هم مطرح می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با اشاره به اهمیت تامین آب در زمینه مدیریت پسماند و بازیافت زباله‌ها گفت: برای حفظ محیط زیست و کاهش آسیب کارخانه‌های زباله‌سوز حدود یک هکتار فضای سبز ایجاد کرده‌ایم که در حال حاضر برای تامین آبیاری آن با مشکل روبه‌رو شده‌ایم.

عباسی ادامه داد: با توجه به این که میانگین پسماند استان مرکزی در مقیاس با میانگین کشوری قابل قبول است و امیدواریم بتوانیم با فرهنگ‌سازی اجتماعی طرح تفکیک از مبدا را گسترش و نهادینه کنیم همچنین در راستای فرهنگ‌سازی در این زمینه مقرر شد اعتباری را به صدا و سیما اختصاص دهیم تا در این امر فعالیت موثری داشته باشد.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهرستان گفت: روزانه ۲۰۰ تن زباله در شهر و روستاهای مهاباد تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن عباسی امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ از آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر مهاباد خبر داد و اظهار کرد: در شهرستان مهاباد شامل شهر و روستاهای تابعه روزانه بیش از ۲۰۰ تن زباله تولید می‌شود.

وی با توجه به برنامه‌های حوزه فرهنگ‌سازی، افزود: یکی از برنامه‌های خوب، تفکیک زباله از مبدأ بود که جهت اجرا برنامه‌ریزی شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: از امروز سیاست تفکیک زباله از مبدأ با هدف حفظ محیط زیست، حرکت در راستای کاهش گرمایش زمین، جلوگیری از انباشت زباله در سایت دفن زباله و… در مهاباد پیگیری خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه این طرح در سطح شهر مهاباد و در بافت مرکزی شهر شروع شد، تصریح کرد: در این طرح آموزش چهره به چهره با حضور در درب منازل و همچنین مدارس و آموزش نحوه تفکیک را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: شهرداری مهاباد نیز سطل‌های مخصوص نصب و اقدام به جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده کرده و همچنین بسته‌های تشویقی نیز به همین منظور در نظر گرفته شده است.

عباسی یادآور شد: در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح از شهروندان انتظار کمک و همراهی داریم.

کد خبر 751052

دیگر خبرها

  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • کارگران نمونه در گناوه تجلیل شدند
  • عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک