Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل، با توجه به تأثیر نهادهای سیاسی آمریکا بر رفتار ترامپ گفت: اصطلاحی در علوم سیاسی تحت عنوان غلبه ساختار بر کارگزار وجود دارد؛ یعنی سیستم سیاسی کم‌کم رفتارهای یک‌جانبه و رادیکالی ترامپ را تعدیل کرده است. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ بین الملل دیپلماسی ایران آمریکا نظرات

«علیرضا رضاخواه»، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص احتمال بازگشت ترامپ به پیمان ترانس – پاسیفیک و وجود برخی تغییرات در سیاست خارجی دوره کنونی، با اشاره به اینکه ترامپ ناچار است با هم­پیمانان آمریکا تعامل داشته باشد، بیان داشت: سیستم سیاسی آمریکا رفتارهای ترامپ را تعدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به نگاهی که رئیس‌جمهور آمریکا در عرصه بین‌المللی در پیش گرفته بود، گفت: ترامپ از زمانی که روی کار آمد، با توجه به شرایط داخلی آمریکا یک نگاه انزواگرایانه در پیش گرفته بود و سعی می‌کرد با شعار آمریکا مقدم است، تمام مسائل سیاسی و اقتصادی را پیش ببرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر عدم موفقیت ترامپ در پیگیری برنامه­‌های خود اشاره داشت: تحولات در عرصه بین‌المللی به‌گونه‌ای است که سیاست انزاواطلبی به سبک قرن 19 چندان امکان تحقق ندارد. ترامپ خواسته یا ناخواسته مجبور است به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا با هم‌پیمانان این کشور تعاملاتی داشته باشد.

وی با اشاره به تفاوت رویکردی که واشنگتن در حمله به سوریه اتخاذ کرد، تأکید داشت: رفتار مذکور در حمله دوم به سوریه قابل مشاهده است؛ یعنی آمریکایی‌ها در حمله اول به صورت یک‌جانبه تصمیم گرفتند به پایگاه الشعیرات حمله کنند؛ اما در حمله دوم مجبور بودند از هم‌پیمانانی مثل فرانسه و انگلیس کمک بگیرند.

رضاخواه با توجه به تأثیر نهادهای سیاسی آمریکا بر رفتار ترامپ گفت: اصطلاحی در علوم سیاسی تحت عنوان غلبه ساختار بر کارگزار وجود دارد؛ یعنی سیستم سیاسی کم‌کم رفتارهای یک‌جانبه و رادیکالی ترامپ را تعدیل کرده است. این موضوع در فضای اقتصادی نیز قابل مشاهده است.

وی با تأکید بر عدم توانایی واشنگتن به تداوم رویکرد یک‌جانبه‌گرایی در عرصه بین­‌المللی اشاره داشت: دونالد ترامپ با توجه به فضای داخلی آمریکا با شعارهای تندی وارد عرصه سیاسی شد؛ اما واشنگتن به همکاری و ایجاد یک تفاهم بین‌المللی نیاز دارد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به احتمال بازگشت ترامپ به پیمان ترانس - پاسیفیک تأکید داشت: طبیعتاً آمریکا سعی می‌کند در تعاملات خود به مسئله مذکور نگاه جدی داشته باشد. یک‌جانبه‌گرایی و انزواطلبی به صورت کامل در عرصه بین‌المللی چندان قابل تحقق نیست.

انتهای پیام/

R1396/P1396/S8,95,1128/CT3 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد

یک رسانه عبری زبان فاش کرد، سامانه مکان یابی (جی پی اس) در مناطق مختلفی از فلسطین اشغالی دچار مشکل شده و بسیاری از فعالیت‌ها را به همراه خود مختل کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو در خبری اعلام کرد، بار دیگر سامانه مکان یابی در بسیاری از مناطق (فلسطین اشغالی) دچار مشکل شده و کاربران فضای مجازی در مناطق شمالی و مرکزی را دچار مشکلات جدی کرد به نحوی که محل آنها را در نزدیکی فرودگاه رفیق حریری بیروت نشان می‌داد.

در ادامه این گزارش آمده است، شامگاه جمعه و بامداد شنبه بسیاری از مناطق شاهد اختلال شدید جی پی اس بود و کاربرانی که قصد استفاده از این سامانه را داشتند خود را در مناطقی در بیروت و در نزدیکی فرودگاه بین المللی رفیق حریری در جنوب آن می‌یافتند.

این رسانه بدون اشاره به احتمال وجود حمله سایبری علیه این رژیم، ادعا کرد، اختلال مذکور برای مقابله با سلاح‌ها و سامانه‌های حزب الله صورت گرفته است تا حملات موشکی و پهپادی این حزب دچار اختلال شود و از کاربران خواست تا نقشه آفلاین اماکن پر کاربرد خود را دانلود کرده و برای سفارشات نیز از انتخاب دستی استفاده کنند.

رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره 3 میدان مین استحمله سایبری به اداره توزیع برق اسرائیل (IEC)چرا حمله سایبری به واحد 8200 اسرائیل مهم است؟

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • ثبت بیشترین بارش باران در ایستگاه در روستای انجیره آبدانان
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • دولت نتانیاهو در حال سقوط است/ نیروهای حماس به مقاومت خود ادامه دهند
  • مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در ایلام
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • بگویید «کنست آمریکا»!