Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:48:46 GMT

کوه یادداشت‌های ری بردبری طبقه‌بندی و دیجیتالی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۳۹۱۵

کوه یادداشت‌های ری بردبری طبقه‌بندی و دیجیتالی می‌شود

مجموعه گسترده یادداشت‌ها و نوشته‌های به جای مانده از ری بردبری خالق «فارنهایت ۴۵۱» با اختصاص بودجه خاص بررسی و دیجیتالی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، ری بردبری با خلق داستان‌های علمی تخیلی خود از جمله «فارنهایت ۴۵۱» در میان نسل‌های مختلف جایگاهی خاص دارد. وی بیشتر قرن بیستم را مشغول تولید داستان بود و کوهی از دست‌نوشته‌ها، مکاتبات و خاطرات را از خود به جای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه گسترده یادداشت‌های بردبری که بیشترشان از سوی خانواده وی پس از درگذشتش در سن ۹۱ سالگی در سال ۲۰۱۲ اهدا شدند، اکنون تحت پروژه حفاظت دراز مدت در دفتر خودش در محوطه دانشگاه پوردو ایندیانا در ایندیاناپولیس نگه‌داری می‌شوند.

مرکز مطالعات ری بردبری که برای بررسی آثار این نویسنده آثار فانتزی و علمی و ترسناک کار می‌کند به تازگی یک مبلغ ۵۰ هزار دلاری ‌از سوی صندوق ملی علوم انسانی دریافت کرده تا بتواند بررسی این آرشیو با ارزش را انجام دهد.

جاناتان اِلِر که از دوستان بردبری در دهه ۱۹۸۰ بود و اکنون مدیریت این مرکز را برعهده دارد و خود از شکل دهندگان این بنیاد در سال ۲۰۰۷ بود از این مجموعه به عنوان یک گنجینه ملی یاد کرد و گفت: از این که می‌توانیم از آنها به عنوان میراثی برای آیندگان حفاظت کنیم احساس خوشوقتی می‌کنیم.

گرچه بردبری مهم‌ترین کتاب‌هایش را در نیمه قرن بیستم نوشت، که «فارنهایت ۴۵۱» رمانی درباره آینده‌ای که در آن کتاب‌خوانی ممنوع است از مهم‌ترین آنهاست، اما اِلِر تاکید کرد اهمیت آثار بردبری در هشداری است که درباره استفاده نادرست از تکنولوژی به ما می‌دهد و بر اهمیت حفاظت از تخیل انسان تاکید دارد. وی افزود: بردبری بیش از هر نویسنده دیگری بر آزادی تخیل پافشاری کرد و با نوشتن رمان «فارنهایت ۴۵۱» در زمانی دست به خلق آن زد که ترس آمریکا از تهدید ملی و ماجرای مک‌کارتیسم یک مشکل جدی بود.

این مرکز در عین حال دارد آماده می‌شود تا در میان مجموعه آثار به جای مانده از بردبری به بررسی و طبقه‌بندی اطلاعات بپردازد و آنها را به صورت دیجیتالی ثبت و ضبط کند.   

مسئول مرکز تاکید کرد که این وظیفه راحتی نیست زیرا مدارک به جای مانده نزدیک به ۳۰ هزار پوند وزن دارند که شامل آثار منتشر نشده این نویسنده نیز می‌شوند. این مجموعه شامل ۱۲۰ هزار صفحه از مطالب تایپی و مستنداتی از جمله عکس‌ها و خاطرات و حدود ۳۰ هزار صفحه نیز نامه‌ها و یادداشت‌هایی است که بردبری از فضانوردان و هوادارانش دریافت کرده است. حدود ۱۶۰۰ عنوان مجله نیز در این مجموعه جای دارد.

به گفته الر بررسی این مجموعه سال‌ها وقت می‌برد و بودجه بیشتری برای نگه داری مناسب آنها مورد نیاز است.

بردبری سال ۱۹۲۰ در ووکگان ایلینویز متولد شد و وقتی نوجوان بود با خانواده‌اش در سال ۱۹۳۴ به لس‌آنجلس نقل مکان کرد. او نخستین داستان ‌کوتاهش را وقتی ۱۸ سال داشت به چاپ رساند و از سال ۱۹۵۰ با انتشار «حکایت‌های مریخ» به شهرت رسید.

او بیش از ۷۰ سال به خلق ادبی پرداخت و به عنوان یک رمان‌نویس، فیلمنامه‌نویس، و نویسنده داستان کوتاه در ژانر فانتزی و علمی-تخیلی فعالیت کرد. بسیاری از داستان‌های او با اقتباس تلویزیونی و سینمایی همراه شده است. وی در عین حال نویسنده فیملنامه «موبی دیک» برای فیلمی به همین نام به کارگردانی جان هوستون در سال ۱۹۵۶ بود.

چهار دختر بردبری یک سال پس از درگذشت پدرشان مجموعه وسیعی از یادداشت‌ها و نوشته‌های پدرشان را به مرکز بردبری اهدا کردند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • تشریح اقدامات سازمان بورس بعد از وقایع اردیبهشت سال گذشته
  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی
  • قرارگیری ۳۴۶ کارگاه در طرح طبقه‌بندی مشاغل در کرمانشاه
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • خبر‌هایی از بررسی مشکلات روستای چاشم مهدیشهر
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار ایلام همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!