Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از مبلغان خواست تا الگویی عملی در استفاده و حمایت از کالاهای داخلی باشند و گفت: چرایی اهمیت استفاده از کالای ایرانی باید به لحاظ ملی و شرعی برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان تبیین شود.

به گزارش سرویس دیگر رسانه های خبرگزاری شبستان،حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به تمهیداتی که باید از سوی مبلغان در مدارس به منظور گام نهادن در راه تحقق شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» در نظر گرفته شود، اشاره و عنوان کرد: این موضوع از قبل نیز باید در دستور کار قرار می‌گرفت چرا که براساس آیه ۱۴۱ سوره مبارکه نساء که می‌فرماید: «وَ لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا؛ خداوند هیچ گاه برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلّط باز نخواهد کرد» و قاعده فی سبیل از آن استخراج می‌شود، جامعه اسلامی باید مستقل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد استقلال به مسائل اقتصادی نظر دارد، گفت: یکی از محورهای اقتصادی به فرموده مقام معظم رهبری استفاده از کالای ایرانی است، بدین ترتیب مبلغان اعزامی به مدارس نیز برای تحقق این مهم باید درصدد تقویت غرور و افتخارآفرینی ملی باشند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه حمایت از کالای داخلی نه تنها یک وظیفه ملی و میهنی، بلکه تکلیفی شرعی نیز محسوب می‌شود، گفت: براساس سیره ائمه معصومین(ع) و تأکید قرآن کریم باید راه‌های سلطه بیگانان بر مسلمانان بسته باشد. در شرایطی که دشمن از ابزار تحریم اقتصادی بهره گرفته است می‌توان به بهترین نحو راه سلطه را با تقویت توان تولید داخلی بست.

حجت‌الاسلام ملکی ادامه داد: چرایی اهمیت استفاده از کالای ایرانی باید به لحاظ ملی و شرعی برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان تبیین شود تا از اهمیت موضوع مطلع باشند.

وی بر ضرورت بکارگیری روش‌های مناسب برای سوق دادن دانش‌آموزان به سمت استفاده از تولیدات داخلی تأکید و تصریح کرد: فرهنگسازی و شکل دهی به یک تفکر باید از دوران کودکی آغاز شود اما این مهم ابزارها و مهارت‌های خاصی را می‌طلبد تا به نهادینه شدن یک فرهنگ بیانجامد.

حجت‌الاسلام ملکی در ادامه افزود: نوجوانان و جوانان زبان خاص خودشان را دارند و مبلغان اعزامی به مدارس باید تحریک غیرت ملی و معرفی الگوهای برتر داخلی در زمینه علم، دانش و فناوری‌های روز را به زبان قابل فهم و مورد علاقه آنان بیان کنند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استفاده از وسایل ارتباط جعی و صدا و سیما را برای تبلیغ این امر از اهمیت به سزایی برخوردار دانست و عنوان کرد: آثار فعالیت‌های تبلیغی غیرمستقیم به مراتب بیش از پند و اندرز است.

وی همچنین از مبلغان خواست تا الگویی عملی در استفاده و حمایت از کالاهای داخلی باشند و گفت: اولیای دانش‌آموزان در خانه و مدرسه نیز باید در عمل درصدد حمایت از کالای ایرانی برآیند تا دانش‌آموزان دچار دوگانگی نشوند.

انتهای پیام

پایان پیام/538

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه پاسداران دولت سبک زندگی اسلامی حمایت از کالای ایرانی قرآن کریم حسن روحانی نماز جمعه مسجد اردبیل ارتش مبلغان در مدارس حمایت از کالای ایرانی صدا و سیما کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: «چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حال اجراست که یکی از آن‌ها، خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه، مُد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی-اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.»   به گزارش مهر، خزعلی گفت: «طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.»   او گفت: «والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند. یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و ازهمین‌رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی-اسلامی هرچه بیشتر در جامعه رواج یابد.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انسیه خزعلی: سال گذشته به خاطر فوت ناگهانی یک زن جوان دروغ‌های زیادی منتشر شد و عضویت ایران از کمیسیون مقام زن را لغو کردند معاون رئیسی در شبکه غیرقانونی از قانون نوشت/ انسیه خزعلی صدای مخاطبین را خاموش کرد! انسیه خزعلی فرمان برخورد با دختر جیمی جامپ را صادر کرد/ سرکار خانم !‌ شما معاون امور زنان هستید نه رییس حراست ورزشگاه

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین