Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ساختمان درمانی علی اصغر که بخشی از بیمارستان خورشید است به موزه تاریخ پزشکی اصفهان تبدیل شود تا در آن تاریخ آموزش پزشکی اصفهان و ایران را در دنیا را معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا یوسفی صبح امروز (یکشنبه) در سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیمارستان خورشید یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های اصفهان استو ساختمان قدیمی این بیمارستان نیز جزو سست‌ترین بناهای شهر اصفهان است، اظهار کرد: از این رو با توجه به شرایط این ساختمان ضروری است که نسبت به کاهش ترافیک در محدوده این مرکز درمانی و به ویژه در خیابان هشت بهشت اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به منظور بهینه‌سازی ساختمان سست بیمارستان خورشید یکی از پیشنهادات علوم پزشکی این است که یا این ساختمان که ۱۰ هزار متر بافت قدیمی است  کلا برچیده شود و برای تبدیل به پارکینگ به مدیریت شهری واگذار شود، گفت:در این صورت ساختمان المهدی را که ادامه بیمارستان خورشید است به عنوان درمانگاه استفاده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: پیشنهاد دوم این است که دو طبقه زیرین ساختمان قدیمی بیمارستان خورشید به عنوان گالری هنری استفاده شده و کریدور هوایی آن به ساختمان المهدی متصل شده و همچنان به فعالیت درمانی بپردازد.

وی با بیان اینکه ساختمان قدیمی بیمارستان خورشید در گذشته دبیرخانه دانشگاه علوم پزشکی بوده و در حال حاضر به عنوان ساختمان "نور و علی‌اصغر" مورد استفاده قرار گرفته تجهیزات کافی و لازم را ندارد، افزود: پیشنهاد می‌کنیم این ساختمان به موزه تاریخ پزشکی اصفهان تبدیل شود و آغاز تاریخ آموزش پزشکی در دنیا را معرفی کند که با این امر می‌توان نسبت به اشتغال‌زایی برای هزاران نفر اقدام کرد.

۱۰ هزار متر به فضای بیمارستان فارابی اضافه شود

یوسفی با اشاره به وضعیت فعلی بیمارستان فارابی اصفهان، گفت: این بیمارستان به دلیل بستری شدن بیماران اعصاب و روان بدنام شده، این بیمارستان در رینگ ترافیکی اصفهان قرار گرفته.حدود ۱۰ هزار متر مربع فضای درمانی در این بیمارستان و اورژانس قلب و روان پزشکی وجود دارد و در نظر داریم با کاهش موارد اورژانسی به سمت تبدیل این بیمارستان به مرکز جنرال حرکت کنیم.

وی با اشاره به لزوم برگزاری کمیسیون فنی برای بازگشایی گره‌های ترافیکی ناشی از فعالیت مراکز درمانی در شهر اصفهان تصریح کرد: با استفاده از سیستم‌های برقی می توانیم در این مسیر حرکت کنیم البته با بحث جایگزین خورشید و یا فاینانس این کار را انجام خواهیم داد اما بعید است کمک‌های دولتی را در این بخش داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شروع بازسازی مراکز درمانی در اصفهان خبرداد و گفت: به زودی دو کلینیک ویژه در اصفهان بهره برداری می‌شود البته کلینیک ویژه‌ای کنار بیمارستان فارابی که مرکز مراجعه تخصصی مردم است، همجوار با یک پمپ بنزین افتتاح شده که ما را دچار مشکل ترافیکی کرده است.

یوسفی  اظهار کرد: زمانی اصفهان، ۸۰۰ هزار نفر جمعیت داشته که برای آن در سال ۱۳۵۰ بیمارستان الزهرا را ساخته‌اند  که ظرفیت آن ۸۰۰ تخت است  اما امروزه جمعیت شهر به دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده و بسیار جای تأسف است که در ۴۰ سال گذشته هیچ بیماریستانی را افتتاح نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: البته دراین سال‌ها ایجاد "مگا هاسپیتال‌ها" را دنبال کرده و جلساتی را در استانداری برگزار کردیم که در نهایت زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در غرب شهرک اسپادانا به این امر اختصاص دادند که بسیار کم است و باید در آینده نزدیک بیمارستان جدیدی ایجاد شود.

توسعه بیمارستان‌های کاشانی و خورشید تنها هنر ما بعد انقلاب است

یوسفی با بیان اینکه همه هنر ما در توسعه مراکز علوم پزشکی طی ۴۰ سال گذشته به توسعه بیمارستان خورشید و کاشانی ختم شده است، افزود: این در حالی است که هر دو بیمارستان مشکلات ترافیکی زیادی را نیز برای شهر ایجاد کرده‌اند و شهرداری بارها نسبت به موضوع انتقاد داشته است.

وی افزود: البته اداره مسکن و شهرسازی برای رفع این مشکل کمک کرده اما شورای شهر و شهرداری باید بیشتر اصرار داشته باشد زیرا بیمارستان کاشانی مرکز ترومای بخشی از جنوب کشور است و ۳۰ درصد بیماران همیشه از دیگر استان ها به این بیمارستان مراجعه کرده اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از انتقال آزمایشگاه‌های معاونت غذا و دارو و ستاد این معاونت را در کنار راه آهن خبرداد و گفت: با انجام این کار تلاش کردیم بار ترافیکی میدان آزادی را کاهش دهیم البته پروژه‌های بهداشت و درمان استان اعتبار ملی ندارد به همین دلیل مجبور هستیم در صورت موافقت شهرداری ساختمان معاونت درمان را تغییر کاربری تجاری داده و آنرا به فروش برسانیم.

جزو ناموفق‌ترین استان‌های کشور در زمینه پرونده الکترونیک سلامت هستیم

وی در ادامه با اشاره به وضعیت شبکه‌های بهداشت و درمان اصفهان، افزود: شبکه بهداشت یک و دو پوشش سلامت شهری را داده و در روستاها و شهرهای کوچک حاشیه شهرها و کلانشهرها خدمات الکترونیک سلامت را انجام می دهند که البته در ایجاد پرونده الکترونیک سلامت جزو ناموفق‌ترین استان‌های کشور بوده‌ایم  اما سعی داریم در شهرها این خدمات را ارایه دهیم.

یوسفی با تاکید بر اینکه مرکز بهداشت شماره یک و دو جانمایی نامناسبی را دارد، عنوان کرد: زمینی  واقع در روبه‌روی ساختمان مرکزی مترو در خیابان کاوه به متراژ ۱۳ هزار متر مربع داریم  است که هزار و ۴۰۰ متر آن  را در اختیار شهرداری قرار دهیم تا تجاری شود در ازای آن انتظار داریم یک هم یک پایگاه اورژانش مرکزی و ستاد شبکه بهداشت تا هفت هزار و ۵۰۰ متر  در پشت آن زمین ایجاد شود.

وجود بیمارستان‌ها شهروندان را از دریافت خدمات پایه سلامت محروم می‌کند

وی با اشاره به نبود پایگاه سلامت در برخی از مناطق شهری اصفهان گفت: منطقه همت آباد، شهرک امام زمان، منطقه سپهر، اطشاران، شهرک ولی عصر، شهرک نگین، شهرک گل نرگس و منطقه شهید کشوری از فعالیت این پایگاه محروم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: پایگاه‌های سلامت همت‌آباد نتوانسته خدمات خوبی ارائه دهد و در شهرک ولی عصر هم مرکز سلامتی نداریم به همین دلیل که افراد باید به بیمارستان میلاد در شهرک سلامت مراجعه کنند درحالی که سرانه خدمات پایه در نظر گرفته نشده است؛ در شهرک امام زمان در منطقه سپهر و اطشاران هم سرانه مردم برای خدمات پایه سلامت در نظر گرفته نشده است.

وی با اعلام اینکه زمینی که پیش از این کاربری بهداشتی درمانی داشت را شهرداری به شهرک سلامت فروخته و آنها مدام مطالبه آنجا را دارند، گفت: در شهرک گل نرگس نیز مردم به دلیل وجود بیمارستان الزهرا، خدمات پایه سلامت را دریافت نمی‌کنند این در حالی است که سرانه درمانی برای آن در نظر گرفته نشده است.

یوسفی با تاکید بر اینکه سرانه درمانی برای هر نفر هشت دهم متر برای هر شهروند است، افزود: این  سرانه باید در شهرک شهید کشوری ۲۰ هزار متر در نظر گرفته می شد، مابا کمک مدیریت شهرک یک مرکز ساختیم و در حال آماده سازی است  که با توجه به جمعیت ۵۰ هزار نفری آن پیش بینی می شود خدمات خوبی را به مردم ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرک نگین هم علی رغم نیاز مشکل را داریم با شهردار منطقه ۱۲ جلسات متعددی داریم منجر به تفاهم نامه شده که هنوز عملی نشده است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بیمارستان موقوفه دکتر افشین تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در منطقه ۲۲ تهران از مناطق پر تراکم جمعیتی که فاقد بیمارستان عمومی دولتی است، ساخته خواهد شد و نخستین بیمارستان دولتی در این منطقه است که نیاز درمانی قشر زیادی از ساکنان غرب تهران را رفع خواهد کرد و به ارائه خدمات بهتر درمانی در یکی از مناطق پرتراکم تهران کمک می‌کند.

آغاز به کار ساخت این بیمارستان با تلاش و پیگیری دادستانی و رئیس دیوان عالی کشور آغاز شده است، برنامه ساخت این بیمارستان در بازه زمانی ۳۶ ماهه است. این بیمارستان در ۹ طبقه و ۲۷ هزار متر مربع زیربنا و دوطبقه پارکینگ به مساحت ۵ هزار متر مربع و ۱۱ هزار متر مربع فضای محیطی است.

دادستانی کل کشور، دیوان عالی کشور و دانشگاه علوم پزشکی ایران ساخت این بیمارستان را از محل موقوفه دکتر افشین و جلب مشارکت‌های مردمی در راستای شعار سال تولید با مشارکت مردم، انجام می‌دهد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • آماده باش نیروهای امدادی و درمانی برای یادواره عملیات بازی دراز
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • کمک ۱۰ میلیاردریالی خانواده ای نیک اندیش به مرکزی درمانی در شیراز