Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@04:18:35 GMT

اعزام دو گلف باز به مسابقات بین المللی مالزی

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۴۵۲۳

اعزام دو گلف باز به مسابقات بین المللی مالزی

دبیر فدراسیون گلف گفت: تیم ملی گلف ایران با توجه به دعوت نامه رسمی فدراسیون مالزی با دو گلف باز در مسابقات بین المللی گلف مالزی شرکت می‌کند.

یوسف شاهی دبیر فدراسیون گلف در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا درباره دعوت فدراسیون مالزی از گلف‌بازان ایران برای حضور در مسابقات بین المللی گلف گفت: «یکصد و شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی گلف در اردیبهشت ماه برگزار می شود که خوشبختانه از طرف فدراسیون گلف مالزی دعوت نامه ای برای ایران ارسال شد که ما می‌توانیم با دو سهمیه در این مسابقات حضور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌باتوجه به اینکه این دعوت از سوی فدراسیون مالزی صورت گرفت بخش عمده هزینه های ما کم می شود از همین روی در جلسه هیات رئیسه تصمیم گرفته شد که دو نفر از آقایان را به این مسابقات اعزام کنیم.»

وی ادامه داد: «از همین روی تصمیم بر این شد که شنبه هفته آینده اردوی تیم‌ملی با حضور 7 گلف‌باز برگزار شود و از بین آنها دو نفر انتخاب و به این مسابقات اعزام شوند.باتوجه به اینکه ما در سال جاری هنوز مسابقه ای نداشتیم از همین روی هفت نفر از گلف بازان از شهرهای خوزستان، تهران و لرستان در اردو شرکت می‌کنند تا در نهایت بهترین نفرات را انتخاب کنیم.»

شاهی در مورد کیفیت این مسابقات اظهار کرد: «همانطور که گفتم یکصد و‌ شانزدهمین دوره این رقابت‌ها قرار است برگزار شود و باتوجه به دفعاتی که این مسابقات دارد به طور حتم گلف‌بازان خیلی خوبی به این مسابقات اعزام می‌شوند که همگی سطح بالایی دارند و برای ارتقای سطح کیفی گلف بازان ما موثر خواهند بود.البته ما در بخش بانوان هم هر ساله مسابقاتی داریم که در کشور تایلند برگزار می شود و از ایران هم نمایندگانی در این مسابقات داریم. به هر روی همه تلاش بر این است که وضعیت گلف را در ایران ارتقا دهیم و این رشته روز به روز پیشرفت کند هر چند که البته این کار به زمان زیاد نیاز دارد چرا که ما زیرساخت های قوی نداریم و این رشته هم بخش اعظم موفقیتش به امکاناتش برمی گردد اما با این حال همه تلاشمان را به کار می گیریم تا این رشته در ایران به جایگاه خوبی برسد.»

وی در مورد وضعیت فعلی گلف در ایران عنوان کرد: «گلف به زمین‌های وسیع با ابعاد چندین هکتار نیاز دارد که متاسفانه ما در این قسمت با مشکلات زیرساختی روبه رو هستیم. اما با این حال در وهله اول تلاش کردیم که لیگ پویایی داشته باشیم به طوری که در حال حاضر مسابقات لیگ دسته یک و برتر به صورت منظم در حال برگزاری است و جوانان خوبی هم از دل مسابقات لیگ بیرون آمدند به طوری که همانطور که گفتم برای این مسابقات بین المللی مالزی که 7 نفر را به اردو دعوت کردیم ابتدا وضعیت آنها را در لیگ بررسی کردیم و در نهایت به این اردو دعوت شدند. در هر حال همه تلاشمان این است که گلف را به جایگاه واقعی اش برسانیم هر چند که از نظر زیرساختی واقعا محدودیت داریم اما امیدواریم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با حمایت خود به این رشته توجه ویژه ای داشته باشند.»

شاهی در مورد وضعیت زمین‌های گلف در ایران خاطرنشان کرد: «در گذشته ما یکی از استاندارترین زمین های گلف خاورمیانه را داشتیم که سال 1340 احداث شد اما به مرور زمان این زمین ها کاهش پیدا کرد. طبق استاندارهای جهانی زمین های گلف باید 18 میدان داشته باشند که در ایران ما 13 میدان داشتیم، باتوجه به اینکه سال گذشته ما مسابقات بین المللی را در ایران برگزار کردیم از همین روی فدراسیون جهانی گلف پس از بازدید از این مجموعه اعلام کرد که باید زمین ها 18 میدان داشته باشد و آنها را به دو تا 9 تایی تقسیم کنید که سال گذشته این اتفاق افتاد و در حال حاضر زمین گلف ایران هم دارای 18 میدان است.»

وی در پایان به برگزاری انتخابات مجمع فدراسیون گلف اشاره کرد و گفت: «بهمن ماه سال گذشته پس از اینکه سعیدی خزانه داری المپیک را برعهده گرفت سرپرستی فدراسیون به منتقمی رسید. طبق قانون سرپرست می‌تواند 3 الی 6 ماه در فدراسیون حضور داشته باشد. در حال حاضر هم وزارت ورزش برای برگزاری مجمع هنوز دستوری نداده است و تا به ما ابلاغ کنند تا مراحل برگزاری مجمع در دستور کار قرارگیرد.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران/ تهران میزبان قهرمانی آسیا شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی، نصرالله پریچهره در ملاقات با عبدل الحلیم بن قادر و در جلسه ای که سهراب آزاد رییس انجمن سپک تاکرا ایران ، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون انجمن های ورزشی ،علی فولادی راد دبیر انجمن سپک تاکرا و محمد محمدی مسئول تشریفات فدراسیون حضور داشتند در ابتدا ضمن تشکر از حضور دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا در ایران گفت: فدراسیون انجمن های ورزشی با همکاری انجمن سپک تاکرا ایران قصد دارد تا میزبان خوبی برای مسابقات قهرمانی آسیا پسران زیر ٢٣ سال در تهران باشد که قرار است در مرداد ماه سال جاری برگزار شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که فدراسیون آسیایی و جهانی سپک تاکرا همچنان از سپک تاکرای ایران حمایت کند تا این رشته بتواند در توسعه و گسترش گامهای موثرتری بردارد.

همچنین سهراب آزاد در ارتباط با اولین دوره رقابت های قهرمانی آسیا که قرار است در مردادماه سال جاری در تهران برگزار شود گفت: در مذاکرات با آقای حلیم مقرر شد ١٢ کشور در مسابقات آسیایی تهران در دو رشته ٣ نفره و ۴ نفره حضور پیدا کنند.

در نهایت حلیم بن قادر ضمن تشکر از میزبانی ایران در پایان گفت : بسیار خوشحالم که در طی ٢٠ سال با مسئولان ورزش ایران ارتباط خوبی دارم. امیدوارم که میزبانی ایران در بهترین شکل انجام شود و الگوی خوبی برای سایر کشورها شود.

وی تصریح کرد:خوشحالم می بینم مسئولان ورزش ایران و بخصوص سرپرست فدراسیون انجمن های ورزشی با جدیت خوبی به دنبال برگزاری مسابقات بین المللی در ایران هستند و امیدوارم در آینده نیز شاهد میزبانی های بیشتری در کشور اسلامی ایران باشیم.

کد خبر 6098070

دیگر خبرها

  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران/ تهران میزبان قهرمانی آسیا شد
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۵ اردیبهشت
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد