Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-05-05@03:32:51 GMT

نمایشگاه آثار معمار زندان قصر افتتاح شد!

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۴۹۴۲

طبق آخرین اخبار، نمایشگاه عکس از آثار نیکلای مارکوف معمار روس تبار مقیم ایران که مدرسه البرز، زندان قصر، کلیسای جامع سنت نیکولاس و برخی دیگر از بناهای معروف تهران را ساخته در مسکو گشایش یافت. این متن درباره اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری پیرامون نمایشگاه آثار معمار زندان قصر می باشد. 

به نقل از ایرنا، این نمایشگاه با عنوان معمار نیکلای مارکوف، سرنوشت پارسی قزاق روس با همکاری سفارت ایران و اداره کل فرهنگ شهر مسکو در خانه روس های مقیم خارج کشور به نام الکساندر سولژنتسین راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آئین گشایش این نمایشگاه، مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه حضور داشت. روس ها از مارکوف به عنوان هنرمندی یاد می کنند که پس از وقوع انقلاب در روسیه، ایران را به عنوان خانه دوم خود برگزید و در ایران به درجه ژنرالی نیز رسید و پس از بازنشستگی به حرفه معماری روی آورد. او در تهران و بسیاری از شهرهای ایران بناهایی ساخت و به دلیل دیدگاه های سیاسی هرگز به شوروی بازنگشت. در آثار این هنرمند عناصری از سنت های روسی، ایرانی و بیزانسی در هم تنیده شده و این تلفیق تبدیل به وجه بارز و شاخص معماری او شده و به آثار او توازن شگفت انگیزی داده است. در آثار این هنرمند وضعیت خود او تجسم می یابد. مارکف در مجموع پیرو معماری اسلامی، پیشا اسلامی و روش های ساخت و ساز ایرانی بود و ترجیح می داد با مصالح ساختمانی محلی مانند آجر، سنگ، سفال و گچ کار کند. این نمایشگاه تا 4 می (14 اردیبهشت) از ساعت 12 تا 19 در خیابان نیژنیایا رادیشفسکایا، پلاک 2 برای بازدید عموم آماده می باشد. 

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی بهمن شاهدوست مسئول نمایشگاه گفت: بازارچه کسب و کار دانش آموزی دبیرستان شوکت فدایی در محل کاروانسرای روستای قاسم آباد باحضور مسئولان شهرستان بجستان برگزارشد تا دانش آموزان باروش‌های جدید کسب و کار آشنا شوند.
وی افزود: این نمایشگاه شامل صنایع دستی، هنری، سوغات کویر و انواع دست پخت‌های خانگی و لبنیات محلی بویژه لبنیات شتر بود که استقبال مردم باعث دلگرمی دانش آموزان خطه کویر شد.
روستای قاسم آباد یکی از دورافتاده‌ترین روستا‌های بجستان است که همچون نگینی در دل کویر می‌درخشد و کاروانسرای تاریخی این روستا از جاذبه‌های گردشگری این روستا محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • فراخوان اولین سالانه تبادل عکس ایران منتشر شد
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها