Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گزارشي درمورد عملکرد قانون هدفمندي يارانه‌ها از سال 89 تا 95 تاکيد کرد: مبلغ پرداختي براي کمک به توليد در اين مدت کمتر از يک درصد از کل مبالغ پرداخت شده سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها است.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، محمدمهدي مفتح سخنگوي کميسيون برنامه و بودجه در جلسه علني امروز - يکشنبه - مجلس شوراي اسلامي گزارش اين کميسيون در خصوص عملکرد قانون هدفمندي يارانه‌ها و تبصره‌هاي مربوط به آن در قوانين بودجه سنواتي طي سال‌هاي 1389 لغايت 1395 را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اين گزارش در سنوات گذشته بررسي‌هاي همه جانبه کارگروه‌هاي تحول اقتصادي حاکي از آن بود که نظام مالياتي، نظام گمرکي، نظام بانکي، چارچوب ارزش‌گذاري پول ملي، بهره‌وري، نظام توزيع کالا و خدمات و همچنين نظام تخصيص و توزيع يارانه‌ها، نيازمند اصلاحات ساختاري هستند تا اقتصاد کشور رونق يافته و به رشد و توسعه برسد.
در اين گزارش تاکيد شد: در اين راستا هدفمند کردن يارانه‌ها يکي از مهم‌ترين محورها در ميان برنامه‌هاي هفت‌گانه طرح تحول اقتصادي است که با آحاد مردم و عدالت اجتماعي ارتباط مستقيم دارد.
کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در اين گزارش يادآور شد: قبل از اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها، همواره يارانه‌هايي به طور غيرهدفمند به بخش‌هاي مختلف اقتصادي پرداخت مي‌شد که اين امر از عوامل گسترش بي‌عدالتي، کاهش بهره‌وري و همچنين کسري بودجه و تبعات ناشي از آن همچون تورم مي‌گرديد؛ لذا به منظور ايجاد تحول در کشور در سال 1388 قانون هدفمند کردن يارانه‌ها تصويب و به اجرا گذاشته شد.
بر اساس اين گزارش ، قانون هدفمندي يارانه ها در تاريخ 23 دي ماه 88 تصويب شد و سازمان هدفمندسازي يارانه ها موضوع ماده 12 در قالب شرکت دولتي تاسيس و با تصويب آيين نامه هاي اجرايي قانون مذکور، اصلاح قيمت حامل هاي انرژي بر آب، نان و غيره اجراي طرح هدفمندي يارانه ها آغاز شد.
ادامه دارد...
سيام**1058**1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر لزوم قرائت گزارش تفریغ بودجه پیش از بررسی جداول در مجلس، گفت: دیوان محاسبات به موقع گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه کرد و کمیسیون تلفیق نیز در زمان بررسی لایحه بودجه به این گزارش توجه کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته مجلس درگیر بررسی لوایح برنامه و بودجه بود، فرصتی برای قرائت این گزارش در صحن مجلس فراهم نشد، اما در زمان خود در مجلس قرائت خواهد شد.

کد خبر 6091917 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بانک رفاه دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت