Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@06:47:45 GMT

قزوین| تهیه نقشه تخصصی گودبرداری اصولی اجباری شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۵۰۲۶

قزوین| تهیه نقشه تخصصی گودبرداری اصولی اجباری شد

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین گفت: با توجه به مشکلات ناشی از اجرای گودبرداری‌های غیراصولی و خسارت به واحدهای همجوار، تهیه نقشه تخصصی گودبرداری اصولی اجباری شد. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ استانها قزوین نظرات

باقر جلوخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با نظام مهندسی، ساختمان‌هایی که زیر زمین دارند حتما باید نقشه‌های تخصصی گودبرداری را با توجه به وضعیت همجواری ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود افزایش تعداد گودبرداری در استان شاهد کاهش سوانح رخ داده در این حوزه بودیم که البته همچنان اقدامات کنترلی و نظارتی به شدت ادامه دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین تصریح کرد: نداشتن نقشه‌های اجرایی و جزییات نصب آسانسور در ساختمان‌ها از مشکلات اساسی موجود در این حوزه بود که در مدت اخیر با استفاده از آیین‌نامه‌های ساختمانی و ترجمه آیین‌نامه‌های خارجی مرتبط، موضوعات مورد نظر ابلاغ شده و در حال حاضر همه نقشه‌های ساختمانی که از نظام مهندسی ترخیص می‌شوند در صورت وجود آسانسور، حاوی نقشه‌ها و جزییات اجرایی مربوط به آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ایمنی دیوارهای پیرامونی و نماهای ساختمانی که در زلزله‌های اخیر خسارات و تلفات زیادی به وجود آورده در دستور کار قرار گرفته و اقدامات موثری در این حوزه در حال انجام است.

جلوخانی عنوان کرد: با برگزاری دومین جشنواره ساختمانهای برتر استان قزوین، ایجاد نظام تشویق علاوه بر انجام اقدامات کنترلی و بازدارنده برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز در دستور کار راه و شهرسازی استان قرار گرفت و در این راستا این اداره کل به عنوان دبیرخانه دائمی این موضوع در کل کشور از سوی وزارت راه و شهرسازی انتخاب شد.

انتهای پیام/م

R41364/P1486/S6,63/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری

شماری از پرستاران بیمارستانی در گرگان با بیان اینکه نسبت به اضافه‌کار اجباری اعتراض داریم، اظهار داشتند: «مدتی‌ست که به اضافه کار اجباری و شیفت‌های طولانی اعتراض داریم؛ برخی از همکاران‌مان تصمیم گرفته‌اند تن به اضافه‌کار اجباری ندهند، اما در مقابل واکنش مسئولان و مقامات مثبت نبوده است.»   به گزارش ایلنا، یکی از این پرستاران گفت: به یکی از همکاران مرد ما گفته شده اگر تن به اضافه‌کار اجباری ندهی، باید بخش‌ات را عوض کنی یا از کارت استعفا بدهی!   به گفته این پرستار، اجبار در اضافه‌کار یا ایستادن در شیفت‌های طولانی، خلاف قانون است، اما پرستاران برای اینکه شغل خود را از دست ندهند، به این اجبار تن می‌دهند.   پرستاران گرگان، خواستار اختیاری شدن اضافه‌کار و افزایش عادلانه‌ی حق الزحمه آن هستند؛ در حال حاضر برای هر ساعت اضافه کار پرستاران، رقم ناچیز ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان بعد از تاخیر بسیار به آن‌ها پرداخت می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران