Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به مناسبت روز زمین پاک، برنامه پاکسازی طبیعت با شعار "نه به کیسه های پلاستیکی" در طبیعت ساری دره سرعین، با همکاری نهادهای مردمی، فرمانداری ،سپاه ناحیه سرعین،شهرداری، ادارات و ارگانهای دولتی و مراکز خصوصی و جمعی از دوستداران طبیعت و دانش آموزان مدارس شهرستان سرعین و با هماهنگی حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود شرایط جوی نامناسب این برنامه با حضور بیش از 80 نفر و با هدف حفظ محیط زیست و جلب مشارکت شهروندان در پاکسازی و نظافت عمومی و فرهنگسازی در زمینه خودداری از رها سازی زباله ها در دامان طبیعت برگزار شد.

علیزاده رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین گفت: با توجه به اینکه شهرستان سرعین یکی از مهمترین مراکز اقامتی و توریستی کشور است بنابراین فرهنگسازی و حفظ محیط زیست در این منطقه حائز اهمیت ویژه ای بوده و همکاری تمامی ارگانهای دولتی و عزم عمومی مردم در این خصوص اجتناب ناپذیر می باشد.

وی تصریح کرد: در این برنامه با تهیه و توزیع کیسه های زباله تجدید پذیر از سوی حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین تلاش شد کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود و همچنین به لزوم استفاده کمتر مردم از کیسه های پلاستیکی و جایگزینی آن با کیسه های پارچه ای و تجدید پذیر تاکید شد

این مسئول گفت:با توجه به اینکه در طبیعت ساری دره حجم بسیار وسیع و گسترده ای از زباله ها انباشته شده و چشم انداز بسیار زشت و نامناسبی ایجاد نموده است، لذا توجه جدی مسئولین ذیربط و همکاری ارگانهای مختلف، جهت پاکسازی منطقه لازم و ضروری می باشد.

علیزاده اظهار کرد: لازم به یادآوری است که محل دفن زباله فعلی شهرستان سرعین به عنوان یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین معضلات زیست محیطی شهرستان سرعین بوده که ساماندهی و انتقال آن به عنوان یکی از مطالبات اصلی و جدی اهالی و حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین بوده و عمده مشکلات زیست محیطی پیش آمده و همچنین پخش کیسه های پلاستیکی ناشی از استقرار غیر فنی و غیر قانونی محل دفن زباله می باشد که اخیرا اقدام حقوقی در مراجع قضایی نیز علیه شهرداری سرعین در این خصوص انجام گرفته است.

 ئیس حفاظت محیط زیست شهرستان افزود:بیشترین حجم زباله های جمع آوری شده مربوط به کیسه های پلاستیکی و پسماندهای ساختمانی اعم از تکه های فوم سقفی و کیسه های خالی رها شده گچ و سیمان بود، که لازم است در خصوص ساماندهی پسماندهای ساختمانی نیز اقدامات جدی از سوی شهرداری محترم انجام پذیرد.

در پایان برنامه زباله های جمع آوری شده، توسط خودروهای حمل زباله بارگیری و به محل دفن زباله انتقال یافت.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد از آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در شهرستان خبر داد.

اصغر بلکی‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با عنایت به نهضت ملی کاهش آلودگی پلاستیکی و مضرات مصرف بی‌رویه در جامعه و همچنین شعار هفته زمین پاک امسال «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»؛ اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اقدام به آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های نایلونی با کیسه‌های پارچه‌ای در سطح شهرستان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سلامت نان و مصرف بالای روزانه توسط آحاد مردم، این اداره ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها را در اولویت قرار داده و طی هماهنگی با فرماندار و تشکیل جلسات متعدد با شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و دیگر ادارات مرتبط در هفته زمین پاک اقدام به آغاز توزیع ۳۰۰۰ کیسه پارچه‌ای در سطح نانوایی‌ها در مرحله اول کرده است.

رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد اضافه کرد: همچنین طرح ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر با جدیت پیگیری خواهد شد.

بلکی‌وند بیان کرد: با تمهیدات پیش‌بینی‌شده به جای کیسه‌های نایلونی، کیسه‌های پارچه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته است و به‌تدریج نایلون و پلاستیک حذف خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین