Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-16@17:00:37 GMT

حال مساعد چوپان کلاله‌ای آسیب‌دیده براثر حمله پلنگ

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۵۶۶۰

حال مساعد چوپان کلاله‌ای آسیب‌دیده براثر حمله پلنگ

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست گلستان با اشاره به حمله پلنگ به یکی از اهالی روستای سوار بالا در شهرستان کلاله، گفت: حال مصدوم مساعد گزارش شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از محیط زیست استان گلستان، امیر عبدوس،‌ مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست گلستان اظهار کرد: حال مرد آسیب‌دیده در پی حمله پلنگ در روستای سوار کلاله مساعد است و در بیمارستان گنبد کاووس بستری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پنج‌شنبه گذشته یک قلاده پلنگ به فردی میانسال حمله و باعث زخمی شدن وی شده بود که با حضور به موقع مردم محلی روستای سوار بالا شهرستان کلاله به بیمارستان کلاله و سپس برای جراحی به بیمارستان مطهری شهرستان گنبدکاووس منتقل شد.

عبدوس افزود: این فرد چوپان بوده و در حال چرای گوسفندان در حاشیه جنگل‌های روستای سواربالا بوده که این اتفاق برای او افتاده است.

وی تصریح کرد: حملاتی که از طرف حیوان به انسان رخ می‌دهد در دو نوع هدفمند و تصادفی هستند که در حملات هدفمند حیوان برای گرفتن گردن می‌آید و می‌خواهد انسان را بکشد و بخورد، اما در این مورد خاص رویارویی ناگهانی رخ داده و پلنگ بعد از ضربه زدن به این چوپان از محل گریخته است.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست گلستان با اشاره به این تداخل محل زندگی حیوانات و انسان باعث بروز چنین تعارضاتی شده است، گفت: باید شرایط به‌گونه‌ای مدیریت شود تا محل زیست حیوانات محافظت شود تا جانوران وارد حریم زندگی انسان‌ها نشوند.

عبدوس گفت: اما نکته قابل توجه این است که انتشار خبرهای نادرستی از قبیل «حمله پلنگ گرسنه یا حمله حیوان وحشی به انسان» به‌صورت وسیع، موجب شده تا نسل گونه کمیابی همچون پلنگ ایرانی که فقط در مواقعی که احساس خطر کرده و در زیستگاه خود تحت فشار زیستی از سوی مردم بومی آن منطقه قرار گیرد به انسان حمله کند، در خطر نابودی قرار گیرد.

وی افزود: از طریق قرارداد بیمه‌ای که سازمان حفاظت محیط‌زیست برای تعارضات پلنگ در مناطق با بیمه ما منعقد کرده، پیگیر خسارت‌های وارده به این فرد پس از بررسی‌های کارشناسان هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست گلستان یادآور شد: باید بدانیم که نابودی حیات‌وحش به طور قطع منجر به نابودی خود انسان خواهد شد و باید این موضوع مد نظر همه افراد قرار گیرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوز

رییس سازمان حفاظت محیط زیست طی نامه‌ای از وزیر راه و شهرسازی خواست تا بودجه ۲۰۰ میلیارد ریالی فنس کشی در جاده میامی- سبزوار را تعیین تکلیف کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه - طی نامه ای به مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی- نوشت: طابق مصوبه جلسه مشترک مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۳ مقرر شده بود که مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای فنس کشی در این جاده اختصاص یابد.

همچنین در این نامه اشاره شده است که با توجه به نظر سازمان راهدای مبنی بر انتقال این اعتبار به سازمان محیط زیست یا استانداری سمنان جهت انجام این پروژه همچنان نتیجه‌ای حاصل نشده است.

در پایان این نامه آمده است: به دلیل رسانه ای شدن این موضوع و مطالبات مردمی و سمن‌ها به عنوان یکی از وعده‌های تحقق نشده آن وزارتخانه و این سازمان، لازم است این مساله در مدت زمان کوتاه تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی در بوکان مشاهده شد
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • نامه رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوز
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان
  • ۴ گربه‌سان چهارمحال و بختیاری کدام‌اند؟