Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات افغانستان امروز (یکشنبه) از حمله‌ای انتخاری به یک مرکز ثبت‌نام رای دهندگان در کابل خبر دادند. در این حمله دست‌کم چهار نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا،‌به نقل از خبرگزاری رویترز، این حمله پس از چند هفته وضعیت آرام در کابل صورت گرفت و هنوز هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

عبدالرحمان رحیمی، رییس پلیس کابل به شبکه خبری طلوع گفت، به نظر می‌رسد که این انفجار حمله‌ای انتحاری بوده و تلفاتی را در پی داشته اما هنوز جزییات آن مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مقامات وزارت سلامت عمومی افغانستان اظهار کرد، آمبولانس‌هایی که به محل انفجار اعزام شدند، دست‌کم چهار کشته و 15 زخمی را به بیمارستان‌های کابل متقل کردند اما تلفات نهایی این انفجار انتحاری مشخص نیست.

مراکز ثبت‌نام رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمانی افغانستان در سراسر این کشور مشغول فعالیت هستند. قرار است که این انتخابات در ماه اکتبر برگزار شود و نگرانی‌هایی در خصوص مورد حمله قرارگرفتن سایر مراکز ثبت‌نام وجود دارد.

انفجار روز یکشنبه در منطقه‌ای در شرق کابل صورت گرفت که اکثریت ساکنان آن را اقلیت شیعه هزاره تشکیل می‌دهند. این اقلیت مذهبی بارها هدف حملاتی قرار گرفته که داعش مسئولیت آن‌ها را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد

وزیر معادن و نفت طالبان در دیدار با مدیر اجرایی پروژه تاپی و همچنین سفیر ترکمنستان در کابل با تاکید بر گسترش روابط افغانستان با منطقه و جهان گفت هیچ مانعی برای اجرای پروژه تاپی وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شهاب الدین دلاور»، وزیر معادن و نفت افغانستان در دیدار با «محمد مراد امانوف» مدیر اجرایی پروژه تاپی، «خواجه عوض اف» سفیر ترکمنستان در کابل، تحکیم و توسعه روابط سیاسی - اقتصادی و امنیتی با کشورهای منطقه و جهان را از اولویت‌های  افغانستان دانست و تاکید کرد هیچ مانعی برای اجرای پروژه تاپی وجود ندارد.

بر اساس اعلامیه دفتر مطبوعاتی وزارت معادن و نفت افغانستان، پیشرفت پروژه تاپی و تشکیل کاری گروهی به منظور هماهنگی همه‌جانبه در این پروژه از اهم موضوعات نشست در کابل بوده است.

پروژه انتقال گاز ترکمنستان از مسیر افغانستان به پاکستان و هند موسوم به «تاپی»، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های انتقال گاز در منطقه است. از طریق این پروژه سالانه 33 میلیارد متر مکعب گاز از ترکمنستان به سه کشور دیگر انتقال می‌یابد.

پروژه تاپی و توسعه راه لاجورد محور رایزنی‌های وزرای خارجه طالبان و ترکمنستانتوافق پاکستان و ترکمنستان برای تسریع احداث پروژه تاپیطالبان: برای تأمین امنیت پروژه تاپی واحد ویژه امنیتی ایجاد می‌شود

این پروژه در افغانستان از ولایت‌های قندهار، فراه، هلمند و هرات عبور می‌کند که در گذشته بسیاری از مناطق آن ناامن بود.

در افغانستان، لوله گاز تاپی در امتداد جاده شاهراه هرات – قندهار کشیده می‌شود و پس از آن از کویته و ملتان پاکستان می‌گذرد و در نهایت به شهر فزیلکا در هند می‌رسد.

گفتنی است پروژه انتقال گاز تاپی از ترکمنستان آغاز می‌شود و با گذشتن از خاک افغانستان و پاکستان به هند می‌رسد. با عملی شدن این پروژه، کنار فراهم شدن زمینه کار برای هزاران نفر، افغانستان سالانه بیش از 400  میلیون دلار از محل ترانزیت به دست خواهد آورد.

انتهای پیام/.

  

دیگر خبرها

  • طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد
  • انفجار مین چسبنده به موتور سیکلت در بدخشان ۳ کشته برجای گذاشت
  • نخستین تصاویر از انفجار انتحاری در بدخشان + جزئیات | ۳ نفر کشته شدند
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • پیام تصویری حماس درباره کشته شدن اسیر اسرائیلی
  • چاقوکشی در بیمارستانی در چین/ ۲۳ نفر کشته و زخمی شدند!
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • تصادف در محور فارس به یاسوج با ۶ کشته و زخمی
  • وقوع انفجار در کابل